Mobiilipankki

Enemmän vapautta – ota pankkipalvelut mukaasi kaikkialle.
Puhelimessa on mobiilipankin aloitussivu.
  • Tarkista tilisi saldo ja viimeisimmät tapahtumat etusivulla.
  • Kopioi maksu tai tilinumero valikkoa pyyhkäisemällä tai maksa virtuaaliviivakoodin avulla.
  • Tarkista verkkopalkan ja e-laskun tiedot tai tarkastele lainoja ja korttitietoja.
  • Käy rahastokauppaa ja tutki rahastosalkkusi kehitystä.
  • Lähetä viestejä konttoriisi.
Ikoni: i-kirjain ympyrän sisällä

Muutoksia mobiilipankkiin kirjautumisessa

Kirjautuminen mobiilipankkiin PIN-koodilla päättyy vaiheittain

Nykyinen PIN-koodisi toimii toistaiseksi, mutta et voi enää luoda uutta PIN-koodia tai vaihtaa nykyistä PIN-koodiasi. Jos unohdat PIN-koodisi, voit kirjautua mobiilipankkiin ainoastaan Vahvista-sovelluksella. 

Muutamme kirjautumistapaa, jotta mobiilipankin käyttö olisi entistäkin turvallisempaa. 

Suosittelemme, että käytät jo nyt Vahvista-sovellusta mobiilipankkiin kirjautumiseen. Vahvista-sovellus on nopea, turvallinen ja helppo tapa kirjautua mobiilipankkiin ja muihin tunnistautumista edellyttäviin palveluihin. Sovelluksella mobiilipankin käyttö on sujuvaa, eivätkä tulevat muutokset vaikuta käyttökokemukseesi.

Ota mobiilipankki käyttöön

Mobiilipankin käyttöä varten tarvitset verkkopankkisopimuksen, jonka voit tehdä omassa konttorissasi. Lisäksi sinulla tulee olla käytössäsi Vahvista-sovellus. Tämän jälkeen mobiilipankin käyttöönotto on helppoa.

  1. Lataa Vahvista-sovellus, jos et vielä ole ladannut sitä 

    Lataa Vahvista-sovellus sovelluskaupasta (AppStore tai GooglePlay). Sovelluksen nimi on Vahvista. Rekisteröidy käyttäjäksi pankkitunnuksillasi (käyttäjätunnus, salasana ja turvaluku) ja valitse 6-numeroinen PIN-koodi. Aktivoi halutessasi biometrinen tunnistus.  
  2. Lataa mobiilipankkisovellus

    Lataa Handelsbankenin mobiilipankkisovellus (AppStore tai GooglePlay) laitteeseesi. Sovelluksen nimi sovelluskaupassa on Handelsbanken FI - Henkilöas.




  3. Aktivoi mobiilipankki Vahvista-sovelluksella

    Kirjaudu mobiilipankkiin antamalla käyttäjätunnus ja klikkaamalla ”Kirjaudu”. Anna sitten Vahvista-sovelluksessa 6-numeroinen PIN-koodi tai käytä sormenjälki- tai kasvojentunnistusta. Halutessasi voit tallentaa käyttäjätunnuksen. 

Voit käyttää sovellusta samalla laitteella useammalla eri käyttäjätunnuksella.

Asiakaspalvelu auttaa

Asiakaspalveluumme vastaa kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2442 (mpm/pvm) ma–pe klo 8.00–17:00.

Saat henkilökohtaista palvelua tunnistautumalla palveluun asiakaspalvelijan antaman kertakäyttöisen koodin sekä pankkitunnusten tai mobiilivarmenteen avulla.

Näin tunnistaudut puhelimessa

Pankkitunnusten sulkeminen (24 h)

Soita numeroon +358 20 333 (mpm/pvm)

Tallenna numero myös puhelimeesi.


Vahvista-sovellus

Puhelin kädessä ja Vahvista-palvelun ikkuna auki.

Vahvista-sovellus on avaintunnuskorttia monikäyttöisempi ja turvallisempi. Sovelluksella voit kirjautua verkkopankkeihin ja mobiilipankkiin. Voit vahvistaa maksuja eri verkkokaupoissa ja myös tunnistautua muihin palveluihin, kuten vakuutusyhtiön palveluihin tai vero.fi-palveluun.  

  • Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
  • Rekisteröidy sovelluksen käyttäjäksi ja valitse itsellesi 6-numeroinen PIN-koodi.
  • Vahvista-sovellus on käytössäsi.

Ikoni: loistava hehkulamppu

Viesti turvallisesti pankin kanssa

Mobiilipankissa sinulla on henkilökohtainen postilaatikko pankin kanssa viestittelyä varten. Voit lähettää ja vastaanottaa viestejä. Viestit suojataan, joten tieto raha-asioistasi ei päädy vääriin käsiin. Ethän siis käytä tavallista sähköpostia pankkiasioiden hoitamiseen.

Turvallisuutesi on meille tärkeää

Lue tarkemmin siitä, miten pankki työskentelee turvallisuutesi edistämiseksi, ja miten voit itse toimia turvallisesti käyttäessäsi tuotteitamme ja palvelujamme.


Kaksi tyttöä ottaa selfietä

Nuorten mobiilipankki

Mobiilipankista tarkistat pankkitilisi saldon ja seuraat korttimaksujasi. Voit myös siirtää rahaa toiselle tilille ja maksaa laskuja. Vinkki: Käytä laskujen viiva- tai QR-koodia!

Mobiilipankki edellyttää verkkopankkisopimusta, jonka mukana saat pankkitunnukset. Samoilla tunnuksilla voit tunnistautua eri verkkopalveluissa ja – jos palveluntarjoaja sallii – maksaa ostoksia.


Kysymykset ja vastaukset mobiilipankista

  • Asenna laitteelle Handelsbankenin mobiilipankkisovellus. Mobiilipankin aktivointia varten sinulla tulee olla aktivoituna Vahvista-sovellus. Kun olet aktivoinut mobiilipankkisovelluksen, kirjaudut siihen helposti Vahvista-sovelluksella. Varmista, että käytössäsi on molempien sovellusten vähittäisversiot.
  • PIN-koodin käyttö päättyy, ja et voi enää valita uutta PIN-koodia. Voit kirjautua mobiilipankkiin jatkossa vain Vahvista-sovelluksella.

    1. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja tunnistaudu
      Voit tunnistautua puhelimessa, jos sinulla on toisen pankin pankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Asiakaspalvelu avaa lukkiutuneet tunnukset tai neuvoo nollaamaan unohtuneen salasanan. Voit tunnistautua myös Vahvista-sovelluksella, jos tunnuksesi eivät vielä ole lukossa. Toisen pankin verkkopankkitunnuksilla voi tunnistautua myös chatissa (aukioloaika ma-pe 10-13).
    2. Käytä lukkiutuneiden tunnusten avauspalvelua
      Jos olet ottanut avauspalvelun käyttöön verkkopankissa, voit kirjautua verkkopankkiin ja avata lukkiutuneet tunnukset avauspalvelun avulla. Avauspalvelu toimii vuorokauden ympäri. Palvelua voit käyttää, jos lukkiutumisen syy on väärin annettu salasana.
    3. Käy lähimmässä konttorissa
      Tunnukset voidaan avata myös Handelsbankenin konttorissa. Varaa aika konttoriin asiakaspalvelun kautta. Muista ottaa mukaan voimassa oleva passi tai henkilökortti (ajokortti ei riitä tunnistautumiseen). 
  • Jos annat väärän PIN-koodin monta kertaa, sovellus lukkiutuu. Odota viisi minuuttia ja syötä PIN-koodi uudelleen.

    PIN-koodin käyttö päättyy, ja jos olet unohtanut PIN-koodisi, et enää voi valita uutta. Voit kirjautua mobiilipankkiin jatkossa vain Vahvista-sovelluksella.

  • PIN-koodin käyttö päättyy, ja et enää voi valita uutta PIN-koodia. Voit kirjautua mobiilipankkiin jatkossa vain Vahvista-sovelluksella.
  • Kyllä, useampi käyttäjä voi käyttää mobiilipankkia samalla tabletilla. Uuden käyttäjän tarvitsee vain aktivoida sovellus omalla käyttäjätunnuksellaan.
  • Kyllä, voit kirjautua kaikkialta maailmasta, kunhan puhelimessasi on internetyhteys.
  • Kyllä, mobiilipankki toimii iPad-laitteessa, mutta mobiilipankin sovellus on optimoitu iPhone-puhelinta varten. Tuemme iOS13-käyttöjärjestelmää ja myöhempiä versioita.
  • Mobiilipankki toimii Android 7 -käyttöjärjestelmässä ja sitä uudemmissa versioissa.
  • Vaihda AppStoressa vasemmalla ylälaidassa olevaa asetusta iPad onlystä iPhone onlyksi. Hae sanalla Handelsbanken FI.
  • Mobiilipankki toimii iOS 15 -käyttöjärjestelmässä ja sitä uudemmissa versioissa.

Lue lisää

Nainen katsoo hymyillen läppäriä

Kun et ehdi konttoriin, varaa aika verkkotapaamiseen

Verkossa keskustelet yhteyshenkilösi kanssa kaikista säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvistä asioista - olitpa sitten kotona, töissä tai matkalla.

Verkkotapaaminen