- Otamme lisävahvistuksen käyttöön 25.10.2020.
- Lisävahvistus koskee maksuja, jotka teet verkkopankissa ja jotka vahvistat avaintunnuskortin turvaluvulla. Jos et ole aikaisemmin maksanut maksua vastaanottajalle, pyydämme sinua vahvistamaan maksutoimeksinnon lisävahvistuksella.
- Lisävahvistus estää väärinkäytöksiä ja lisää maksamisen turvallisuutta.
- Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin rekisteröidä puhelinnumerosi verkkopankin Nimivalikossa.
- Jos käytät Vahvista-sovellusta, sinulta ei pyydetä lisävahvistusta.
- Henkilöasiakkaat /
- Mobiili- ja verkkopankki /
- Verkkomaksun lisävahvistus
Maksujen lisävahvistus
Miten otan Lisävahvistuksen käyttöön?
- Avaa verkkopankin Nimi-valikko oikeassa yläkulmassa.
- Valitse Tekstiviestivahvistus-linkki.
- Tallenna puhelinnumerosi. Verkkopankki ehdottaa omissa tiedoissasi olevaa numeroa.
- Saat heti tekstiviestin, jossa numerokoodi. Sillä vahvistat annetun puhelinnumeron oikeaksi.
- Tämän jälkeen palvelu on käytössäsi.
Asiakaspalvelu
Jos sinulla on kysymyksiä tai ongelmia lisävahvistuksen kanssa, soita asiakaspalveluumme puh. 010 444 2442
ma-pe klo 8:00-18:30 ja
la klo 10:00-16:00
(0,084 euroa/min.)
Voit tunnistautua pankkitunnuksillasi ja saat henkilökohtaista ja nopeaa palvelua.
Maksua ei voi suorittaa ilman lisävahvistusta, jos verkkopankki sitä pyytää.
Lisävahvistus käytössä
Lain mukaan paperinen tunnustaulukko ei riitä maksujen turvalliseen vahvistamiseen verkkopankissa. Siksi pyydämme sinua vahvistamaan maksun. Vahvistus pyydetään, kun teet maksun vastaanottajalle, jolle et ole aiemmin maksanut.
Saat tekstiviestin antamaasi puhelinnumeroon. Syötä tekstiviestissä oleva numerokoodi maksun vahvistuskenttään.
Jos et ole antanut meille puhelinnumeroasi, et saa numerokoodia tekstiviestinä, eikä maksua voi suorittaa.
Jos sinulla on Vahvista-sovellus käytössä, lisävahvistusta ei vaadita.
Vahvista-sovellus
Vahvista-sovellus on vaihtoehto avaintunnuskortille. Sovelluksella voit kirjautua verkkopankkeihin ja mobiilipankkiin. Voit vahvistaa maksuja eri verkkokaupoissa ja myös tunnistautua muihin palveluihin, kuten vakuutusyhtiön palveluihin tai vero.fi-palveluun.
- Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
- Rekisteröidy sovelluksen käyttäjäksi ja valitse itsellesi 6-numeroinen PIN-koodi.
- Vahvista-sovellus on käytössäsi.
Usein kysyttyä lisävahvistuksesta
-
En löydä verkkopankista linkkiä puhelinnumeron rekisteröintiä varten. Missä linkki on?Linkki on verkkopankin oikeassa ylälaidassa oman nimesi alla. Linkin nimi on Tekstiviestivahvistus. Klikkaa linkkiä, niin pääset rekisteröintisivulle.Jos käytät verkkopankkia matkapuhelimella tai tabletilla, linkkivalikko ei välttämättä näy kaikissa laitteissa oikein. Tässä tapauksessa suosittelemme laitteen kääntämistä vaakatasoon.
-
Rekisteröin numeroni, ja nyt matkapuhelimeeni tuli vahvistuspyyntö. Miten toimin?Rekisteröinnin vahvistamista varten matkapuhelimeesi lähetetään numerokoodi. Syötä tämä koodi verkkopankissa olevaan kenttään. Kun olet syöttänyt koodin oikein, verkkopankki ilmoittaa, että puhelinnumerosi on rekisteröity.
-
Olen yritysverkkopankin käyttäjä. Tuleeko minun rekisteröidä henkilökohtainen puhelinnumeroni palveluun?Kyllä. Yritysverkkopankkisopimukset ovat henkilökohtaisia, ja siksi henkilökohtainen puhelinnumero tarvitaan. Jos käyttäjiä on yrityksen sisällä useita, tarvitaan useampia yritysverkkopankkisopimuksia.
-
Voiko ulkomaisen puhelinnumeron rekisteröidä palveluun vai pitääkö puhelinnumeron aina olla kotimaan numero?Verkkopankissa ei voi rekisteröidä ulkomaista numeroa. Ota tässä tapauksessa yhteyttä Handelsbankenin konttoriin.
-
Haluan vaihtaa puhelinnumeron, joka on rekisteröity lisävahvistusta varten. Miten teen sen?Voit vaihtaa puhelinnumeron ainoastaan poistamalla palvelun ensin käytöstä ja rekisteröimällä sitten uuden puhelinnumeron.