1. Henkilöasiakkaat
  2. /
  3. Mobiili- ja verkkopankki
  4. /
  5. Mobiilipankki
  6. /
  7. Mobiilisovelluksen vaihto

Mobiilipankkisovelluksen vaihto uuteen

Ohjeet sovellusversion vaihtoon.

Ohjeet sovellusten päivittämiseen Android-puhelimissa

Matkapuhelimen ohjelmien päivityksessä on puhelinmallien välisiä eroja. Avaa ensin puhelimen Asetukset. Löytääksesi painikkeen, jonka avulla voit etsiä tai asentaa päivityksiä, sinun tulee valita puhelimesta riippuen jokin seuraavista vaihtoehdoista: 

  • Ohjelmistopäivitys
  • Tietoja laitteesta
  • Yleisasetukset
  • Järjestelmäpäivitys

Jos päivitys on saatavilla, asenna päivitys. Asennus voi kestää hetken, ja puhelin käynnistetään uudelleen vähintään kerran. Puhelimesi valmistajalta saat tarvittaessa lisätietoja ohjelmien päivityksestä puhelinmerkkiisi ja -malliisi.

Vinkkejä

  • Eikö sovelluksen päivitys Play Kaupassa onnistu? Päivitä ensin Android-versio ja testaa sitten uudelleen. Sovelluksen käyttö edellyttää vähintään versiota 6.0.
  • Päivitys saattaa edellyttää sitä, että puhelimesi on WiFi-verkossa.
  • Puhelimessa tulee olla täysi lataus tai se tulee liittää virtalähteeseen ennen Android-version päivitystä. 

Järjestelmävaatimukset

Ikon: mobiltelefon med kugghjulet för inställningar.

Android

  • Versio 6 tai uudempi
  • Tukee matkapuhelimia ja tabletteja

iOS

  • Versio 10 tai uudempi
  • Yhteensopiva iPhonen, iPadin ja iPod Touchin kanssa

Ikoni: ympyrä, jossa viiva yli.

Miten toimin, jos sovelluksen päivitys ei onnistu?

Matkapuhelimellasi voit kirjautua myös verkkopankkiin. Kaikki verkkopankin palvelut eivät mukaudu optimaalisesti puhelimen pienelle näytölle. 


Ikoni: kaksi puhekuplaa, toisessa kysymysmerkki ja toisessa i.

Miksi sovellusversiot vanhenevat?

Kaikkien puhelimien ja tietokoneiden käyttöjärjestelmiä päivitetään säännöllisesti uuteen versioon. Näitä päivityksiä tekevät ohjelmien julkaisijat, kuten Apple ja Google. Päivitykset on tärkeä asentaa laitteeseen, sillä ne korjaavat aiemmissa versioissa havaittuja turvallisuuspuutteita. 

Sinun turvallisuutesi on meille tärkeä  

Pankkiasioinnissa turvallisuus on avainasia. Vanhoja sovellusversioita poistamalla haluamme varmistaa sinulle turvallisen käyttökokemuksen. Jos puhelimeen asennettu sovellus tai käyttöjärjestelmä ovat vanhentuneita, palveluiden käyttöön voi liittyä riskejä. 

Lakimuutos syyskuussa 2019

Syyskuusta 2019 alkaen maksupalvelulakiin tehtiin muutos, joka edellyttää pankeilta vahvaa tunnistamista asiakkaan tehdessä toimeksiantoja esimerkiksi sovelluksella. Toimeksianto hyväksytään sovelluksessa joko mobiilipankin PIN-koodilla tai Vahvista-sovelluksella. Vanhat sovellukset eivät tue vahvaa tunnistamista, ja siksi ne tulee uusia.