1. Henkilöasiakkaat
  2. /
  3. Tilit, kortit ja maksut
  4. /
  5. Pankki- ja luottokortit
  6. /
  7. Handelsbankenin kortit uudistuvat

Handelsbankenin kortit uudistuvat

Saat uuden pankki- tai luottokortin kevään 2021 aikana

Valitse oma korttisi ja tutustu muutoksiin

Uudistamme pankkijärjestelmäämme ja uusimme kaikki pankki- ja luottokortit kevään 2021 aikana. Tuleva korttisi vastaa nykyistä korttiasi, ja korttiehdot pysyvät ennallaan. Kortteihin tulee kuitenkin joitakin muutoksia, joihin kannattaa tutustua hyvissä ajoin ennen uuden kortin käyttöönottoa.
-

Pankkikortti - Debit tai Online Debit

  • Ota kortti käyttöön heti kun saat sen
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Käyttörajat tulee asettaa kortille uudelleen
-

Luottokortti - Credit

  • Ota uusi kortti käyttöön vasta saatteessa ilmoitettuna päivänä
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Laskun eräpäivä muuttuu
  • Voit asettaa kortille käyttörajat verkkopankissa
Credit/Debit-kortti

Credit/Debit

  • Ota uusi kortti käyttöön vasta saatteessa ilmoitettuna päivänä  
  • Molemmat korttinumerot muuttuvat
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Käyttörajat tulee asettaa kortille uudelleen
-

Platinum

  • Ota uusi kortti käyttöön vasta saatteessa ilmoitettuna päivänä 
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Laskun eräpäivä muuttuu
  • Voit asettaa kortillesi käyttörajat verkkopankissa

Kysymyksiä ja vastauksia korttiuudistuksesta

Alla kooste yleisimmistä kysymyksistä. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteys asiakaspalveluumme, puh. 010 444 2442.

    Näin valitset korttiisi PIN-koodin

    Kun haluat valita tunnusluvun (PIN) uuteen korttiisi, toimi näin:

    1. Kirjaudu verkkopankkiin ja avaa ylävalikosta uusi Kortit-näkymä
    2. Klikkaa korttia, jolle haluat valita tunnusluvun. 
    3. Klikkaa sitten "Valitse PIN-koodi". Muista tallentaa valintasi!

    Tunnusluvun valinta on auki siihen saakka, kunnes kortit lähtevät valmistukseen. Tarkista viimeinen valintapäivä 12.3. lähetetystä verkkopankkiviestistä. Huomioithan, että et voi valita tunnuslukua mobiilisovelluksessa!

    Korttisi tunnusluvun voit tarkistaa milloin tahansa Kortit-näkymässä, kun olet saanut uuden kortin.


    dator

    Verkkopankin korttipalvelut monipuolistuvat

    Verkkopankissa on uusi Kortit-näkymä

    Uuden korttisi tiedot ovat verkkopankin uudessa Kortit-näkymässä, jossa

    • tarkistat tunnusluvun 
    • asetat verkko-ostoja varten kiinteän salasanan
    • seuraat korttisi tapahtumia
    • näet kaikkien rinnakkaiskorttien tiedot
    • asetat käyttörajat Debit-kortille sekä Credit/Debit-kortin Debit-puolelle

    Uudet ominaisuudet ovat käytössä vain verkkopankissa, eivät mobiilipankissa.

    Miten uudet kortit näkyvät mobiilipankissa?

    Uusien Credit-, Credit/Debit- ja Platinum-korttien tiedot näkyvät mobiilipankissa, kun olet aktivoinut kortin eli tehnyt ensimmäisen oston tai käteisnoston. Uudet kortit eivät näy automaattisesti mobiilipankin aloitusnäkymässä, vaan sinun tulee valita kortit uudelleen valikon Asetukset-kohdasta.

    Debit-korttien tiedot eivät näy mobiilipankissa. Tilitapahtumat näkyvät kuten ennenkin. 

    Kevään ajan kaksi rinnakkaista korttinäkymää

    Siirtymävaiheen aikana tammikuusta toukokuuhun verkkopankissa on kaksi näkymää korteille. Nykyiset kortit näkyvät kuten ennenkin ”Tilit ja Kortit” -näkymässä ja uudet 25.1. jälkeen myönnetyt kortit uudessa ”Kortit”-näkymässä. 

    Kun kaikki kortit on uusittu, rinnakkainen näkymä poistuu. 

    Handelsbankenin pankkijärjestelmäuudistuksen aikana Kortit-näkymässä on ajoittaista hitautta.


    Kortin sulkeminen - huomaa kaksi eri puhelinnumeroa!

    Näin suljet 25.1. jälkeen myönnetyn kortin 

    Jos olet saanut pankki- tai luottokortin 25.1.2021 jälkeen, sulje kortti soittamalla numeroon

    +358 (0)9 4272 2772 (pvm/mpm)  
    Tallenna numero puhelimeesi.

    Sulje kortti heti, jos 

    • se on kadonnut tai varastettu

    • huomaat, että kortilla on tehty asiattomia ostoksia.

    Näin suljet verkkopankin tai ennen 25.1. myönnetyn kortin

    Voit sulkea ennen 25.1.2021 myönnetyn kortin ja pankkitunnukset soittamalla numeroon

    +358 (0)20 333 
    Tallenna numero puhelimeesi.