1. Henkilöasiakkaat
  2. /
  3. Tilit, kortit ja maksut
  4. /
  5. Pankki- ja luottokortit
  6. /
  7. Handelsbankenin kortit uudistuvat

Handelsbankenin kortit uudistuvat

Uudistimme pankki- ja luottokortit kevään 2021 aikana

Helposti alkuun uuden kortin käytössä

Nainen katsoo tablettia kahvilassa

Toimi näin, kun olet ottanut uuden kortin käyttöön:

  • Aseta verkko-ostojen salasana verkkopankissa, sillä verkko-ostojen vahvistustapa muuttuu. Jatkossa tarvitset maksun vahvistamiseen sekä kiinteän salasanan että kertakäyttöisen tunnuksen, jonka saat tekstiviestinä maksuhetkellä.

  • Päivitä uuden korttisi numero jatkuviin tilauksiin, kuten suoratoistopalveluihin.

  • Jos olet asettanut vuorokausikohtaiset osto- ja nostorajoitukset vanhaan korttiisi, ne eivät siirry uudelle kortille. Sinun tulee asettaa käyttörajat uudelleen verkkopankissa Kortit-näkymässä.

  • Kortin tiedot näkyvät mobiilipankissa, kun olet aktivoinut kortin. Valitse mobiilipankin asetuksissa, mitkä kortit näkyvät etusivulla.


Ikoni: tietokoneen ruutu ja nuoli

Näin asetat verkko-ostojen salasanan

Kortilla maksettavien verkko-ostojen vahvistustapa muuttuu. Jatkossa tarvitset maksun vahvistamiseen sekä kiinteän salasanan että kertakäyttöisen tunnuksen, jonka saat tekstiviestinä maksuhetkellä.

Huomioithan, että uutta korttia voi käyttää verkko-ostoihin vasta sen jälkeen, kun olet tehnyt ensimmäisen oston/noston ja vahvistanut sen tunnusluvulla.

Kun haluat tehdä uudella kortillasi verkko-ostoja, toimi ensin näin:

  1. Kirjaudu verkkopankkiin ja avaa ylävalikosta uusi Kortit-näkymä. Huom! Salasanaa ei voi luoda mobiilipankissa.
  2. Klikkaa "Aseta verkko-ostojen salasana" -painiketta.
  3. Luo salasana ja henkilökohtainen viesti.
  4. Tallenna lopuksi.

Henkilökohtainen viesti on kuin viite, joka näkyy verkkokauppojen tunnistusruudulla satunnaisesti. Sille ei ole pituus- tai muotovaatimuksia, mutta sen asettaminen on toistaiseksi pakollista. 


Valitse oma korttisi ja tutustu muutoksiin

Uudistamme pankkijärjestelmäämme ja uusimme kaikki pankki- ja luottokortit kevään 2021 aikana. Tuleva korttisi vastaa nykyistä korttiasi, ja korttiehdot pysyvät ennallaan. Kortteihin tulee kuitenkin joitakin muutoksia, joihin kannattaa tutustua hyvissä ajoin ennen uuden kortin käyttöönottoa.
-

Pankkikortti - Debit tai Online Debit

  • Kortti aktivoituu, kun vahvistat ensimmäisen ostoksesi tunnusluvulla
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Käyttörajat tulee asettaa kortille uudelleen
-

Luottokortti - Credit

  • Kortti aktivoituu, kun vahvistat ensimmäisen ostoksesi tunnusluvulla
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Laskun eräpäivä muuttuu
  • Voit asettaa kortille käyttörajat verkkopankissa
Credit/Debit-kortti

Credit/Debit

  • Kortti aktivoituu, kun vahvistat ensimmäisen ostoksesi tunnusluvulla
  • Molemmat korttinumerot muuttuvat
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Käyttörajat tulee asettaa kortille uudelleen
-

Platinum

  • Ota uusi kortti käyttöön vasta saatteessa ilmoitettuna päivänä 
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit tarkastaa tunnusluvun verkkopankissa, kun saat uuden kortin
  • Laskun eräpäivä muuttuu
  • Voit asettaa kortillesi käyttörajat verkkopankissa

Kysymyksiä ja vastauksia korttiuudistuksesta

Alla kooste yleisimmistä kysymyksistä. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteys asiakaspalveluumme, puh. 010 444 2442.
    dator

    Verkkopankin korttipalvelut monipuolistuvat

    Verkkopankissa on uusi Kortit-näkymä

    Uuden korttisi tiedot ovat verkkopankin uudessa Kortit-näkymässä, jossa

    • tarkistat tunnusluvun 
    • asetat verkko-ostoja varten kiinteän salasanan
    • seuraat korttisi tapahtumia
    • näet kaikkien rinnakkaiskorttien tiedot
    • asetat käyttörajat Debit-kortille sekä Credit/Debit-kortin Debit-puolelle

    Uudet ominaisuudet ovat käytössä vain verkkopankissa, eivät mobiilipankissa.

    Miten uudet kortit näkyvät mobiilipankissa?

    Uusien Credit-, Credit/Debit- ja Platinum-korttien tiedot näkyvät mobiilipankissa, kun olet aktivoinut kortin eli tehnyt ensimmäisen oston tai käteisnoston. Uudet kortit eivät näy automaattisesti mobiilipankin aloitusnäkymässä, vaan sinun tulee valita kortit uudelleen valikon Asetukset-kohdasta.

    Debit-korttien tiedot eivät näy mobiilipankissa. Tilitapahtumat näkyvät kuten ennenkin. 

    Kevään ajan kaksi rinnakkaista korttinäkymää

    Siirtymävaiheen aikana tammikuusta toukokuuhun verkkopankissa on kaksi näkymää korteille. Nykyiset kortit näkyvät kuten ennenkin ”Tilit ja Kortit” -näkymässä ja uudet 25.1. jälkeen myönnetyt kortit uudessa ”Kortit”-näkymässä. 

    Kun kaikki kortit on uusittu, rinnakkainen näkymä poistuu. 

    Handelsbankenin pankkijärjestelmäuudistuksen aikana Kortit-näkymässä on ajoittaista hitautta.