1. Henkilöasiakkaat
  2. /
  3. Tilit, kortit ja maksut
  4. /
  5. Pankki- ja luottokortit
  6. /
  7. Handelsbankenin kortit uudistuvat

Handelsbankenin kortit uudistuvat

Saat uuden pankki- tai luottokortin kevään 2021 aikana

Valitse oma korttisi ja tutustu muutoksiin

Uudistamme pankkijärjestelmäämme ja uusimme kaikki pankki- ja luottokortit kevään 2021 aikana. Tuleva korttisi vastaa nykyistä korttiasi, ja korttiehdot pysyvät ennallaan. Kortteihin tulee kuitenkin joitakin muutoksia, joihin kannattaa tutustua hyvissä ajoin ennen uuden kortin käyttöönottoa.
-

Pankkikortti - Debit tai Online Debit

  • Voit ottaa kortin käyttöön heti kun saat sen
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit valita itse tunnusluvun ja tarkistaa sen verkkopankista
  • Käyttörajat tulee asettaa kortille uudelleen
-

Luottokortti - Credit

  • Ota uusi kortti käyttöön vasta saatteessa ilmoitettuna päivänä
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit itse valita tunnusluvun ja tarkistaa sen verkkopankissa
  • Laskun eräpäivä muuttuu
  • Voit asettaa kortille käyttörajat verkkopankissa
Credit/Debit-kortti

Credit/Debit

  • Ota uusi kortti käyttöön vasta saatteessa ilmoitettuna päivänä  
  • Molemmat korttinumerot muuttuvat
  • Voit itse valita tunnusluvun ja tarkistaa sen verkkopankissa
  • Käyttörajat tulee asettaa kortille uudelleen
-

Platinum

  • Ota uusi kortti käyttöön vasta saatteessa ilmoitettuna päivänä 
  • Korttinumero muuttuu
  • Voit itse valita tunnusluvun ja tarkistaa sen verkkopankissa
  • Laskun eräpäivä muuttuu
  • Voit asettaa kortillesi käyttörajat verkkopankissa

Kortin sulkeminen - huomaa kaksi eri puhelinnumeroa!

Näin suljet 25.1. jälkeen myönnetyn kortin 

Jos olet saanut pankki- tai luottokortin 25.1.2021 jälkeen, sulje kortti soittamalla numeroon

+358 (0)9 4272 2772 (pvm/mpm)  
Tallenna numero puhelimeesi.

Sulje kortti heti, jos 

  • se on kadonnut tai varastettu

  • huomaat, että kortilla on tehty asiattomia ostoksia.

Näin suljet verkkopankin tai ennen 25.1. myönnetyn kortin

Voit sulkea ennen 25.1.2021 myönnetyn kortin ja pankkitunnukset soittamalla numeroon

+358 (0)20 333 
Tallenna numero puhelimeesi.


dator

Verkkopankin korttipalvelut monipuolistuvat

Verkkopankissa on uusi Kortit-näkymä

Uuden korttisi tiedot ovat verkkopankin uudessa Kortit-näkymässä, jossa

  • tarkistat tunnusluvun 
  • asetat verkko-ostoja varten kiinteän salasanan
  • seuraat korttisi tapahtumia
  • näet kaikkien rinnakkaiskorttien tiedot
  • asetat käyttörajat Debit-kortille sekä Credit/Debit-kortin Debit-puolelle

Uudet ominaisuudet ovat käytössä vain verkkopankissa, eivät mobiilipankissa.

Miten uudet kortit näkyvät mobiilipankissa?

Uusien Credit-, Credit/Debit- ja Platinum-korttien tiedot näkyvät mobiilipankissa, kun olet aktivoinut kortin eli tehnyt ensimmäisen oston tai käteisnoston. Uudet kortit eivät näy automaattisesti mobiilipankin aloitusnäkymässä, vaan sinun tulee valita kortit uudelleen valikon Asetukset-kohdasta.

Debit-korttien tiedot eivät näy mobiilipankissa. Tilitapahtumat näkyvät kuten ennenkin. 

Kevään ajan kaksi rinnakkaista korttinäkymää

Siirtymävaiheen aikana tammikuusta toukokuuhun verkkopankissa on kaksi näkymää korteille. Nykyiset kortit näkyvät kuten ennenkin ”Tilit ja Kortit” -näkymässä ja uudet 25.1. jälkeen myönnetyt kortit uudessa ”Kortit”-näkymässä. 

Kun kaikki kortit on uusittu, rinnakkainen näkymä poistuu. 

Handelsbankenin pankkijärjestelmäuudistuksen aikana Kortit-näkymässä on ajoittaista hitautta.


Usein kysyttyä korttiuudistuksesta

Alla kooste yleisimmistä kysymyksistä. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteys asiakaspalveluumme, puh. 010 444 2420.