1. Henkilöasiakkaat
  2. /
  3. Uusi asiakas
  4. /
  5. Pankin vaihto

Pankin vaihto Handelsbankeniin

Pankin vaihtaminen ei ole vaikeaa, hoidamme käytännön asiat puolestasi.
Mies ja nainen istuvat tietokoneen edessä

Pankin vaihto ei ole vaikeaa

Konttorissa voit neuvotella yhteyshenkilön kanssa, mitkä uudet palvelut sopisivat sinulle. Otamme aina huomioon henkilökohtaisen tilanteesi ja tavoitteesi, emmekä tarjoa sinulle tuotteita tai palveluita, jotka eivät sinulle sovi.

Näin vaihdat pankkia

  • Ota yhteyttä Handelsbankenin konttoriin.
  • Täytä konttorissa valtakirja, ja konttori hoitaa käytännön järjestelyt puolestasi.
  • Avaa uusi tili, sovi verkko- ja mobiilipankista ja tilaa maksukortti.
  • Valtakirjalla voit halutessasi valtuuttaa Handelsbankenin ilmoittamaan uuden tilinumerosi työnantajallesi ja kaikille muille, joilta saat säännöllisiä maksuja.
  • Käy sijoituspalvelusi läpi uuden yhteyshenkilösi kanssa.
  • Neuvottele uusista lainajärjestelyistä, jos haluat siirtää vanhan lainasi Handelsbankeniin.

*Huomioithan, että 1.1.2019 lähtien tunnistautumiseen käy vain passi tai henkilökortti (ajokortti ei enää kelpaa).

Ota nämä mukaan tapaamiseen

  • Tiedot nykyisistä pankkipalveluistasi
  • Vanhat tilinumerot
  • Vanhojen korttien numerot
  • Mahdollisten olemassa olevien lainojen tiedot
  • Voimassaoleva henkilöllisyystodistus *

Finanssialan ohjeet pankin vaihdosta

Pankit ovat yhdessä laatineet ohjeet tiliasioinnin siirtämisestä uuteen pankkiin.

Miksi pankki kysyy tuloista, maksuista jne?

Pankilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa. Velvollisuus perustuu Suomen lakiin, EU-säännöksiin ja kansainvälisiin sopimuksiin.