1. Saavutettavuusseloste

Handelsbankenin saavutettavuusseloste

Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta velvoittaa pankkia rakentamaan verkko- ja mobiilipalveluitaan niin, että mahdollisimman monet voivat käyttää niitä.

Tämä saavutettavuusseloste koskee vahvan sähköisen tunnistamisen palvelua ja on laadittu 20.11.2019. Tunnistuspalvelussa käyttäjä tunnistautuu Handelsbankenin pankkitunnuksillaan esimerkiksi viranomaisten verkkopalveluihin.

Tunnistuspalvelun saavutettavuuden tila

Ulkopuoliset saavutettavuusasiantuntijat arvioivat tunnistuspalvelun saavutettavuutta kesällä 2019. Tunnistuspalvelu ei vielä täytä kaikkia lain asettamia saavutettavuusvaatimuksia (WCAG 2.1.).

Ei-saavutettava sisältö

WCAG 2.1., kohta 1.4.3 - heikko värien kontrasti, mm. alatunniste ja aktiivinen painike.

Saavutettavuuspalaute

Jos haluat kommentoida tunnistuspalvelun saavutettavuutta, pyydämme lähettämään sähköpostiviestin osoitteeseen saavutettavuuspalaute@handelsbanken.fi. Vastaamme 14 päivän sisällä.

Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoonAvautuu uuteen ikkunaan.

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
Puh. 0295 016 000 (vaihde)
Saavutettavuusvaatimukset.fi (Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivusto)Avautuu uuteen ikkunaan