Kysymyksiä ja vastauksia mobiilipankista
Miten pääsen alkuun mobiilipankin käytössä?
Asenna laitteeseen Handelsbankenin mobiilipankkisovellus (joko AppStoresta tai GooglePlaysta).
Sovelluksen aktivointia varten tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja turvaluvun. Kun olet aktivoinut sovelluksen, voit valita PIN-koodin, jota käytät jatkossa kirjautumiseen.

iPadilla en löydä mobiilipankkia AppStoresta. Miksi en?
Mobiilipankki on iPhone-sovellus, jota voi käyttää myös iPadilla. Vaihda ylänavigaation iPad-only -asetuksen tilalle iPhone-only ja hae sovellus nimellä Handelsbanken FI.

Olen unohtanut PIN-koodini. Voinko valita uuden PIN-koodin?
Kyllä, voit valita uuden PIN-koodin painamalla oikeassa yläkulmassa olevaa ratassymbolia ja valitsemalla "Valitse uusi PIN-koodi". Tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukukortin.

Olen unohtanut verkkopankin käyttäjätunnuksen tai salasanan. Miten toimia?
Ota yhteyttä konttoriisi. Jos verkkopankkitunnuksesi on lukkiutunut, sinun tulee käydä konttorissa tunnistautumassa. Vasta sitten lukkiutuneet tunnukset voidaan avata.

PIN-koodini lukkiutui. Koska voin yrittää uudelleen?
Jos annat väärän PIN-koodin monta kertaa, sovellus lukkiutuu. Odota viisi minuuttia ja syötä PIN-koodi uudelleen.
Jos tiedät, että olet unohtanut PIN-koodisi, voit valita uuden PIN-koodin painamalla oikeassa yläkulmassa olevaa ratassymbolia ja valitsemalla "Valitse uusi PIN-koodi". Tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukukortin.

Tarvitseeko minun valita uusi PIN-koodi jokaiselle aktivoimalleni laitteelle?
Ei. Kun otat sovelluksen käyttöön uudessa puhelimessa tai tabletissa, valitset saman PIN-koodin kuin aikaisemmassa laitteessa.

Voiko useampi perheenjäsen käyttää mobiilipankkia samalla tabletilla?
Kyllä, useampi käyttäjä voi käyttää mobiilipankkia samalla tabletilla. Uuden käyttäjän tarvitsee vain aktivoida sovellus omalla käyttäjätunnuksellaan.

Voinko kirjautua ulkomailta?
Kyllä, voit kirjautua kaikkialta maailmasta, kunhan puhelimessasi on internetyhteys.

Voinko käyttää iPhone-sovellusta myös iPad-laitteella?
Kyllä, tuemme iOS8-käyttöjärjestelmää tai sen myöhempiä versioita (kevään 2017 jälkeen ei tueta iOS7, mikä tarkoittaa että mobiilipankkia ei voi käyttää iPhone 4:lla). Yhteensopivia laitteita ovat iPhone, iPad ja iPod touch, ja sovellus on optimoitu seuraaville laitteille: iPhone 5, iPhone 6, iPhone 6+ ja iPhone 7.

Missä Android-puhelimessa sovellus toimii?
Parhaiten yhteensopiva on Android 4.0, target version 22.




© Svenska Handelsbanken AB (publ)