Kysymyksiä ja vastauksia mobiilipankista
Miten pääsen alkuun mobiilipankin käytössä?
Asenna laitteelle Handelsbankenin mobiilipankkisovellus. Sovelluksen aktivointia varten tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja turvaluvun. Kun olet aktivoinut sovelluksen, voit valita PIN-koodin, jota käytät jatkossa kirjautumiseen.

Olen unohtanut PIN-koodini. Voinko valita uuden PIN-koodin?
Kyllä, voit valita uuden PIN-koodin painamalla oikeassa yläkulmassa olevaa ratassymbolia ja valitsemalla "Valitse uusi PIN-koodi". Tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukukortin.

Olen unohtanut verkkopankin salasanan. Miten toimia?
Jos olet unohtanut salasanan, mutta tiedät, että verkkopankki ei ole lukkiutunut, voit olla yhteydessä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelussa salasana voidaan asettaa uudelleen, mikäli olet tunnistautunut puhelimitse.
Jos verkkopankkisi on lukkiutunut virheellisen salasanan takia, ja sinulla on avauspalvelu käytössä, voit yrittää kirjautua verkkopankkiin ja avata lukkiutuneen sopimuksen avauspalvelun avulla. Avauspalvelu otetaan käyttöön verkkopankissa.
Jos verkkopankkisi on lukkiutunut virheellisen turvaluvun takia, ole yhteydessä konttoriisi. Verkkopankkisopimuksen avaaminen vaatii konttorikäynnin.

PIN-koodini lukkiutui. Koska voin yrittää uudelleen?
Jos annat väärän PIN-koodin monta kertaa, sovellus lukkiutuu. Odota viisi minuuttia ja syötä PIN-koodi uudelleen.
Jos olet unohtanut PIN-koodisi, voit valita uuden PIN-koodin painamalla oikeassa yläkulmassa olevaa ratassymbolia ja valitsemalla "Valitse uusi PIN-koodi". Tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukukortin.

Tarvitseeko minun valita uusi PIN-koodi jokaiselle aktivoimalleni laitteelle?
Ei. Kun otat sovelluksen käyttöön uudessa puhelimessa tai tabletissa, riittää, että aktivoit sovelluksen käyttäjätunnuksella, salasanalla ja turvaluvulla. Sen jälkeen voit kirjautua samalla PIN-koodilla, jonka valitsit aktivoidessasi sovelluksen puhelimeesi.

Voiko useampi perheenjäsen käyttää mobiilipankkia samalla tabletilla?
Kyllä, useampi käyttäjä voi käyttää mobiilipankkia samalla tabletilla. Uuden käyttäjän tarvitsee vain aktivoida sovellus omalla käyttäjätunnuksellaan.

Voinko kirjautua ulkomailta?
Kyllä, voit kirjautua kaikkialta maailmasta, kunhan puhelimessasi on internetyhteys.

Voinko käyttää iPhone-sovellusta myös iPad-laitteella?
Kyllä, yhteensopivia laitteita ovat iPhone, iPad ja iPad touch, ja sovellus on optimoitu seuraaville laitteille: iPhone 5, iPhone, iPhone 6+ ja iPhone 7. Tuemme iOS8-käyttöjärjestelmää tai sen myöhempiä versioita. Emme enää tue iOS7-käyttöjärjestelmää, mikä tarkoittaa, että mobiilipankkia ei voi käyttää iPhone4:lla.

Missä Android-puhelimissa sovellus toimii?
Parhaiten yhteensopiva on Android 5.0 tai uudempi käyttöjärjestelmä.

En löydä mobiilipankkia AppStoresta iPadilla. Mistä löytyy?
Vaihda AppStoressa vasemmalla ylälaidassa olevaa asetusta iPad onlystä iPad onlyksi. Hae sanalla Handelsbanken FI.




© Svenska Handelsbanken AB (publ)
» Henkilötiedot/Personuppgifter