1. Privat
  2. /
  3. Mobil- och nätbanken
  4. /
  5. Nätbanken
  6. /
  7. Låst lösenord

Lösenordet har låst sig eller du har glömt det

Nätbankens lösenord fungerar inte

  • Om du har glömt lösenordet men vet att nätbanken inte har låst sig
    Ring kundtjänsten. Kundtjänsten kan ge dig ett nytt lösenord om du har identifierat dig.
  • Om nätbanken har låst sig på grund av fel lösenord och du har tagit i bruk öppningstjänsten
    Du kan försöka logga in i nätbanken och öppna det låsta lösenordet med öppningstjänsten. Öppningstjänsten tar du i bruk i nätbanken.
  • Om nätbanken har låst sig på grund av fel säkerhetstal
    Kontakta ditt kontor. Att öppna ett nätbanksavtal kräver besök på kontoret. Ta med dig pass eller identitetskort (körkort godkänns inte).

Kundtjänsten

Tfn 010 444 2442

må-fr kl. 8:00-18:30
lö kl. 10:00-16:00

0,084 euro/min.

Ha nyckelkodskortet till hands, så att du kan identifiera dig.


Hur tar jag i bruk öppningstjänsten av lösenordet?

  1. Gå till Egna uppgifter i nätbankens namnmeny.
  2. Kontrollera att telefonnumret är korrekt.
  3. Klicka på länken Öppna låst avtal och aktivera.
  4. Nu har du tagit i bruk tjänsten.

Hur fungerar öppningstjänsten för lösenordet?

När lösenordet har gått i lås, erbjuder nätbanken möjligheten att öppna lösenordet. Du får en kod som sms.

Fyll i följande:
  • personbeteckning
  • användarkoden till nätbanken
  • koden du fått som sms
  • ett säkerhetstal från nyckelkodskortet 

    När du loggar intill nätbanken på nytt, ge användarkoden och det första säkerhetstalet från nyckelkodskortet.
En kvinna tittar leende på den bärbara datorns bildskärm

Det digitala mötet när du inte har tid

Under det digitala mötet kan du prata med din kontaktperson om alla frågor kring sparande och placering oavsett om du är hemma, på jobbet eller på resa.

Digitalt möte