Maksaminen verkkokaupassa

Verkkokauppaostokset voit maksaa monella eri tavalla.
Tyttö istuu laiturilla kannettava sylissä.
  • Valitse sopiva maksutapa 

    Maksa kortilla, joko tililtä tai luotolla, tai verkkomaksulla suoraan tililtä.  
  • Kortilla maksaminen antaa oikeuden maksun palautukseen

    Kun maksat kortilla, voit saada rahat takaisin, jos et saa maksamaasi tuotetta tai tuote on viallinen.  
  • Jos maksat matkan luottokortilla, saat matkavakuutuksen 

    Jos maksat matkan Credit-, Gold Credit- tai Platinum-kortilla tai Credit/Debit -kortin credit-puolella, saat matkavakuutuksen omaksi ja perheesi turvaksi.

Ikoni: kysymysmerkki

PSD2-maksupalveludirektiivi on tuonut muutoksia maksamiseen

Mitä minun asiakkaana tulee tietää maksupalveludirektiivin tuomista muutoksista?

Vahvan tunnistamisen vaatimus koskee kaikkea sähköistä maksamista, kuten korttimaksamista verkkokaupoissa ja sovelluksissa. Kuluttajalle muutos näkyy siten, että maksettaessa verkkokauppaostoksia kortilla kuluttaja saa aiempaa useammin kehotuksen maksun lisävahvistamiseen.

Handelsbanken on ottanut käyttöön mobiililaitteissa toimivan Vahvista-sovelluksen. Sovelluksen lataat älypuhelimeen AppStoresta ja GooglePlaysta.

Vahvista-sovellus

Entä jos minulla ei ole älypuhelinta?

Voit edelleen käyttää Handelsbankenin paperista tunnuslukulistaa.

Tunnuslukulistan lisäksi maksuissa ja myös verkkopankkiin kirjautumisessa vaaditaan lisävahvistusta. Lisävahvistus koostuu koodista, jonka saat tekstiviestinä puhelimeesi ja jonka annat avaintunnuskortin turvaluvun lisäksi.

Lisävahvistus

PSD2 lyhyesti

Maksupalveludirektiivin (PSD2) tarkoituksena on parantaa kuluttajansuojaa ja maksupalvelujen turvallisuutta. Lisäksi pyrkimyksenä on lisätä palvelujen kilpailua.

Direktiivi mahdollistaa myös sen, että kuluttaja voi hallinnoida tilejään ja maksaa ostoksia oman pankkinsa lisäksi myös muiden rekisteröityjen palveluntarjoajien palvelujen kautta.

Jos muutokset herättävät kysymyksiä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Ikoni: hehkulamppu

Korttiostojen vahvistaminen verkossa muuttuu

Jos korttisi on myönnetty 25.1. jälkeen, tarvitset ostojen vahvistamiseen kiinteän salasanan

Turvallisten verkko-ostojen tekeminen kortilla edellyttää kortinhaltijan vahvaa tunnistamista. Kun teet uudella kortillasi verkko-ostoja, tarvitset maksun vahvistamiseen sekä kiinteän salasanan että kertakäyttöisen tunnuksen, jonka saat tekstiviestinä maksuhetkellä. 

Aseta kiinteä salasana verkkopankissa, kun saat uuden kortin.  


Näin maksat verkossa

Maksa kortilla verkkokaupassa

Kortilla maksaminen on turvallista, kunhan valitset verkkokaupat ja -palvelut huolella. Valvomme korttitapahtumia ja jos havaitsemme yllättäviä maksuja, soitamme sinulle.

Onhan puhelinnumerosi tiedossamme?

Toisinaan pyydämme sinua varmentamaan verkko-ostosi. Sinulta pyydetään maksuhetkellä salasana, jonka lähetämme tekstiviestinä. Voimme pyytää varmennusta, jos teet ostoksen vieraalta tietokoneelta, asioit ulkomaisessa verkkokaupassa tai teet tavallista suuremman ostoksen.

Korttimaksusta maksun palautusta
Kun tilaat verkosta tuotteen, jota ei koskaan toimiteta tai joka on viallinen, voit pyytää maksun palautusta. Tämä on arvokas etu vaikkapa matkaa ostettaessa. Jos matkatoimisto tai lentoyhtiö menee konkurssiin ja matka peruuntuu, voit saada rahasi takaisin.

Korttimaksu tililtä tai luotolta
Debit-kortilla maksat ostokset pankkitililtäsi. Tiliä veloitetaan parin päivän sisällä ostopäivästä. Jos maksat luottokortilla (Credit tai Platinum), saat korttilaskun, jonka voit maksaa kokonaisuudessaan eräpäivänä tai jakaa eriin ja hyödyntää luottoa.

Verkkomaksu tililtä

Verkkomaksussa kirjaudut sisään verkkomaksupalveluun ja maksat suoraan tililtä kaupalle. Kauppa ei näe tilinumeroa tai muita tilitietoja.  

Jos sinulla on kysymyksiä ostoksesta, sinun tulee ottaa yhteyttä kauppaan. Pankki vain välittää maksun.

Verkkomaksu toimii vain Suomessa ja on maksuton.

PS. Monien palveluntarjoajien, kuten viranomaisten, verkkopalveluissa tunnistaudut samoilla verkkopankkitunnuksilla, vaikka et maksaisikaan mitään.


Suojaa korttisi

Rajoita korttisi käyttöä

Verkkopankissa voit rajoittaa kortin käyttöä. Voit valita, miten laajasti korttia voi käyttää eri maissa. Lisäksi päätät, voiko kortillasi tehdä verkko-ostoksia.

Voit muokata rajoituksia tarpeen mukaan. 

Sulje kortti

Voit sulkea kortin verkkopankissa Kortit-näkymässä tai soittamalla numeroon

+358 (0)9 4272 2772 (mpm/pvm) 
Tallenna numero puhelimeesi. Sulje kortti heti, jos

  • se on kadonnut tai varastettu 
  • huomaat, että kortilla on tehty asiattomia ostoksia.