1. Asiakkaan tarina

Asiakkaan tarina

Hammaslääkäri Nina Äikäs hoitaa kaikki pankkiasiansa oman yhteyshenkilön kautta. Hän arvostaa sitä, että päätöksiä ei pompotella monessa portaassa.

Mies hammaslääkärin vastaanotolla.

"Family Office -yhteyshenkilöä ei voi rahalla korvata"

"Olen ollut Handelsbankenin asiakas jo noin 10 vuotta. Ystäväni suositteli Handelsbankenia, kun asuntolaina-asiat ja pankin vaihto olivat minulla ajankohtaisia. Oli erittäin positiivinen yllätys, että asiakkaaksi tultuani sain oman henkilökohtaisen yhteyshenkilön pankkiasioiden hoitamiseen. 

Käytän pankin palveluita laajasti; minulla on sijoituksia, yritykseni ja henkilökohtaiset pankkiasiat sekä kesämökkien tieosuuskuntien tilit samassa paikassa. Myös lasteni ja äitini tilit ja sijoitustilit ovat Handelsbankenissa. Olemme siten kolmessa sukupolvessa asiakkaina. 

Se, että yhden yhteyshenkilön kautta pystyy hoitamaan kaikki pankkiasiat, on todella hienoa. Sitä ei voi millään rahalla korvata. Ja kun päätän hoitaa jonkin asian, sen saa hoidettua nopeasti. On tärkeää, että yhteyshenkilöni pystyy tekemään päätöksiä, eikä päätöksenteon tarvitse kulkea monen portaan kautta.

Pidämme yhteyshenkilöni kanssa paljon yhteyttä, mutta säännöllisiä tapaamisia emme ole sinänsä pitäneet. Tavoitteeni esimerkiksi säästöjen ja sijoitusten osalta vaihtelee kovasti sen mukaan, miten oma elämä kulkee. Saan neuvoja ja asiantuntemusta pankilta, kun niitä tarvitsen. Yhteyshenkilön kanssa on helppoa keskustella ja häneen saa heti yhteyden. Laitankin herkästi hänelle viestiä tai soitan, jos jokin asia askarruttaa. 

Hammaslääkärinä olen koko ajan potilaiden kanssa kiinni, joten saatan hyvin heittää yhteyshenkilölleni kysymyksen vaikka tekstiviestillä. Minulle on tärkeää, että pankki joustaa aikataulujeni mukaan: voin hoitaa asioitani myös varsinaisen pankkiajan ulkopuolella."

Nina Äikäs, yrittäjä, Helsinki