Yrityskonttori

Tilit on suljettu ja maksamisen palvelut ovat päättyneet 30.6.2025

Tilit eivät enää näy verkkopankissa eikä tileiltä voi maksaa. Viimeiset tiliotteet Handelsbankenista on postitettu. Tileille saapuvat maksut palautuvat maksajalle. Jos lopetetulle tilille on jäänyt varoja, täytä toimeksiantolomake varojen siirtämiseksi. Toimeksiantojen käsittelyaika on noin kolme viikkoa.  

Yritysverkkopankki ja WS-kanavayhteydet jäävät rajoitetusti käyttöön 10.8.2025 saakka, minkä ajan mm. tiliotteet ja viiteluettelot ovat noudettavissa.

Lainat jatkuvat Handelsbankenissa. Maksuerät laskutetaan verkko- tai paperilaskulla. 

Palvelumme ovat päättyneet

Tilit ja maksamisen palvelut ovat päättyneet 

  1. Siirtäkää lopetetulta tililtänne varat toiseen pankkiin sähköisellä toimeksiantolomakkeella.

  2. Laskutamme lainan maksuerät verkko- tai paperilaskulla.

Emme ota vastaan toimeksiantoja sähköpostilla. Kaikki toimeksiannot pyydämme lähettämään sähköisellä lomakkeella, mikä edellyttää vahvaa tunnistautumista sekä nimenkirjoitusoikeutetun allekirjoituksen (kaupparekisterin mukaisesti). Huomioi 3 viikon käsittelyaika.
Pääkonttorin aula ja seinällä Handelsbanken-logo

Lopetetun tilin varojen siirto toiseen pankkiin

Voitte pyytää toista pankkianne lähettämään Handelsbankeniin tarvittavat valtakirjat lainojen sekä lopetetun tilin varojen siirrosta.

Voitte myös pyytää Handelsbankenia siirtämään lopetetulla tilillä olevat varat toisessa pankissa olevalle tilille alla olevalla lomakkeella. Käsittelyaika on noin kolme viikkoa. 

Toimeksianto edellyttää vahvaa tunnistautumista ja nimenkirjoitusoikeutetun sähköisen allekirjoituksen. Palveluun voi tunnistautua vahvasti kaikkien pankkien verkkopankkitunnuksilla. Lomakkeessa hyödynnetään Visma Signin tarjoamaa palvelua. 

Visma Signin tietosuojaseloste Avautuu uuteen ikkunaan

Yrityskonttori hoitaa yritysten, yhteisöjen, kuntien ja kiinteistöyhtiöiden toimeksiannot.

Handelsbanken-konserni vetäytyy Suomesta

Osana palvelujemme hallittua alasajoa taloyhtiö- ja yritysasiakkaidemme tili- ja maksuliikennepalvelut ovat päättyneet 30.6.2025. 

Lainat jatkuvat Handelsbankenissa. Maksuerät laskutetaan verkko- tai paperilaskulla.

Lue lisää:

Olisiko OmaSp sopiva pankkikumppani teille?

Mies puhuu puhelimeen neuvotteluhuoneessa

Voitte pyytää OmaSp:ltä kokonaisvaltaisen ratkaisuehdotuksen tai keskustella pelkän tilin avauksesta nopeallakin aikataululla.

Lisätietoa saatte soittamalla OmaSp:n asiakaspalveluun 020 764 0600 (pvm/mpm) tai jättämällä yteydenottopyynnön:

Lainojen verkkolaskutus

Olemme ottaneet käyttöön lainojen ja pankkitakausten verkkolaskutuksen.

Lue täältä miten muutos vaikuttaa teihin: 

Yhteystiedot

Usein kysyttyjä kysymyksiä

  • Olemme irtisanoneet palvelumme tuotealueittain, hyvää pankkitapaa noudattaen. Lähetimme irtisanomiskirjeet palvelukohtaisesti hyvissä ajoin ennen kunkin palvelun päättymistä.

    Tili- ja maksuliikennepalvelut ovat päättyneet 30.6.2025. Lainat jatkuvat Handelsbankenissa. Maksuerät laskutetaan verkko- tai paperilaskulla.

    Pyydämme asiakkaitamme etsimään mahdollisimman pian uuden pankkikumppanin.

  • Yrityskonttori palvelee nykyisiä yritysasiakkaitamme olemassa olevien sopimusten puitteissa toistaiseksi. Palvelumme päättyvät vaiheittain.

    1. Voitte pyytää toista pankkianne lähettämään Handelsbankeniin tarvittavat valtakirjat lainojen sekä lopetetun tilin varojen siirrosta.
    2. Jos teillä on jo toinen pankki eikä voimassa olevia rahoituspalveluita Handelsbankenissa, voitte pyytää Handelsbankenia siirtämään varat lopetetulta tililtä toisen pankin tilille

       Huolehdittehan siitä, että verkkolaskuosoitteenne on ajan tasalla TIEKEn palvelussa 
  • Emme enää myönnä uusia lainoja yrityksille, yhteisöille tai kunnille.

    1. Avaa Handelsbankenin verkkosivut osoitteessa handelsbanken.fi. 
    2. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta ja valitse "Tunnistautuminen". 
    3. Syötä asiakaspalvelijalta saamasi koodi tyhjään kenttään ja klikkaa "Jatka". 
    4. Tunnistaudu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Voit tunnistautua Handelsbankenin tai muun pankin tunnuksilla. Handelsbankenin pankkitunnukset ovat käytössä 10.8.2025 asti.
     
    Kun olet tunnistautunut, voit jatkaa asiointia puhelimessa.
  • Yrityskonttori sijaitsee Helsingin Ruoholahdessa. Asiointi konttorin kanssa tapahtuu puhelimitse tai etänä.

  • Laskutamme lainojen maksuerät verkko- tai paperilaskulla. 

    Asiakkaan täytyy tehdä sopimus verkkolaskujen vastaanotosta uuden pankkikumppanin kanssa, jotta verkkolaskujen vastaanotto onnistuu. Muussa tapauksessa lähetämme lainan maksusta paperilaskun.

    Huolehdittehan siitä, että verkkolaskuosoitteenne on ajan tasalla TIEKEn palvelussa  verkkolaskuosoite.fi Avautuu uuteen ikkunaan

  • Handelsbanken-konserni on ilmoittanut vetäytyvänsä Suomesta. Henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot on myyty S-Pankille, pk-yritysliiketoiminta Oma Säästöpankille ja henkivakuutusliiketoiminta Henki-Fennialle.

    Lopetamme toimintamme Suomessa, ja kaupan ulkopuolelle jäävät palvelumme päättyvät vaiheittain. Näitä palveluja ovat muun muassa palvelut yrityksille, yhteisöille ja kunnille sekä asunto-osakeyhtiöille.