1. Henkilöasiakkaat
  2. /
  3. Tilit, kortit ja maksut
  4. /
  5. Pankki- ja luottokortit

Pankki- ja luottokortit

Pankkikortilla käytät tiliäsi, ja Mastercard-luottokortti antaa maksuaikaa. Luottokorttipalveluita täydentää vakuutusturva.

Valitse kortti

-

Pankkikortti - Debit

  • Maksat suoraan käyttötililtäsi, missä ikinä oletkin.
  • Voit valita myös Online Debit -kortin, jos haluat tilisi aina olevan ajan tasalla.
  • Kuukausimaksu alkaen 2,50 euroa.
-

Luottokortti - Credit

  • Korttiin kuuluu kattava vakuutuspaketti
  • Joustavasti maksuaikaa
  • Vuosimaksu 70 euroa
-

Platinum

  • Platinum-paketti on liitettävissä Credit-korttiin.
  • Kattava vakuutusturva.
  • Pääsy lentokenttien loungetiloihin.
  • Platinum-palvelu vuorokauden ympäri.
  • Credit-kortin vuosimaksu 70 euroa ja Platinum-paketin vuosimaksu 320 euroa.
-

Credit/Debit

Pankkikortti yhdistettynä luottokorttiin. Valitset itse, kumpaa puolta käytät.
Ikoni: tietokoneen ruutu ja nuoli

Näin asetat verkko-ostojen salasanan

Verkko-ostokset kortilla edellyttävät kortinhaltijan vahvaa tunnistamista. Jatkossa tarvitset maksun vahvistamiseen sekä kiinteän salasanan että kertakäyttöisen tunnuksen, jonka saat tekstiviestinä maksuhetkellä.

Huomioithan, että uutta korttia voi käyttää verkko-ostoihin vasta sen jälkeen, kun olet tehnyt ensimmäisen oston/noston ja vahvistanut sen tunnusluvulla.

Kun haluat tehdä uudella kortillasi verkko-ostoja, toimi ensin näin:

  1. Kirjaudu verkkopankkiin ja avaa ylävalikosta uusi Kortit-näkymä. Huom! Salasanaa ei voi luoda mobiilipankissa.
  2. Klikkaa "Aseta verkko-ostojen salasana" -painiketta.
  3. Luo salasana ja henkilökohtainen viesti.
  4. Tallenna lopuksi.

Henkilökohtainen viesti on kuin viite, joka näkyy verkkokauppojen tunnistusruudulla satunnaisesti. Sille ei ole pituus- tai muotovaatimuksia, mutta sen asettaminen on toistaiseksi pakollista. 

Suojaa korttisi

Rajoita korttisi käyttöä

Verkkopankissa voit rajoittaa kortin käyttöä. Voit valita, miten laajasti korttia voi käyttää eri maissa. Lisäksi päätät, voiko kortillasi tehdä verkko-ostoksia.

Voit muokata rajoituksia tarpeen mukaan. 

Kirjaudu verkkopankkiinAvautuu uuteen ikkunaan

Sulje kortti

Voit sulkea kortin soittamalla numeroon

+358 (0)9 4272 2772
Tallenna numero puhelimeesi. Sulje kortti heti, jos

  • se on kadonnut tai varastettu. 
  • huomaat, että kortilla on tehty asiattomia ostoksia.
Kortin turvallinen käyttö

Ikoni: Lentokone ilmassa.

Korttiisi kuuluu monipuolinen vakuutuspaketti

Kun maksat matkan luottokortilla (ei Debit-puolella), saat kattavan vakuutusturvan:

  • Matkaturva
  • Ostoturva
  • Hole in One -vakuutus
Luottokorttien vakuutukset
Vakuutusyhtiö Zürich - vakuutusehdotAvautuu uuteen ikkunaan

Ilmoita vahingosta tai kysy lisää

Ota yhteyttä vakuutusyhtiö Zurichiin tai soita
+358 9 4241 4632
arkisin klo 9:15-19:00
korttivakuutus@zurich.com

Akuutti apu matkan aikana
Zurich Assistance (24 h)
+358 942 414 633

Korttireklamaatio

Voit tehdä reklamaation, jos korttilaskulla on tapahtumia, joita et tunnista tai veloituksessa on virheitä, mutta myös jos et ole saanut maksettua tuotetta tai palvelua.

Tässä on ohjeet, miten menetellä, jos koronaepidemian takia matka tai tapahtuma on peruuntunut ja liput on maksettu luottokortilla.

Korttien reklamaatiot peruuntumisten takia

Jos et saa asiaa sovittua matkan- tai tapahtumajärjestäjän kanssa, täytä reklamaatiolomake ja lähetä meille.


Kysymyksiä ja vastauksia korteista

Alla kooste yleisimmistä kysymyksistä. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteys asiakaspalveluumme, puh. 010 444 2442.