Asiakastietojen päivittäminen

Asiakkaan tunteminen tarkoittaa riittävien tuntemistietojen hankkimista ja näiden tietojen pitämistä ajan tasalla.

Handelsbankenilla on lainsäädäntöön perustuva velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaamme. Asiakkaan tunteminen edellyttää, että päivitämme asiakkaan tuntemistiedot säännöllisesti  asiakassuhteen aikana. Tuntemistietoihin kuuluu asiakkaan henkilöllisyyden todentaminen. 

Laki antaa pankeille oikeuden kieltäytyä asiakassuhteen avaamisesta tai jatkamisesta, jos emme saa asiakkailtamme riittäviä tuntemistietoja. 

Sähköisissä palveluissamme asioit aina tunnistautuneena suojattua yhteyttä käyttäen. Käsittelemme antamiasi tietoja ja lähettämiäsi asiakirjoja luottamuksella ja pankkisalaisuuden sääntöjen mukaisesti.