1. Din högra hand i banken

Din högra hand i banken - din Family Office Banker

Din egen kontaktperson betjänar dig utan könummer.
Helena Rantanen Family Office Banker

Helena Rantanen, Family Office Banker, Helsingfors-Kampen

"Jag har jobbat i bank i över 20 år och mycket har förändrats under de här åren. Men fortfarande vill kunderna ha personlig betjäning - att kontaktpersonen känner sin kund och att kunden har en bekant person att vända sig till.

Tack vare kunderna trivs jag i mitt jobb. Många är bekanta sedan 10 år tillbaka. Familjerna har fått nya familjemedlemmar, företagen köps och säljs eller följande generation tar över. Det ger arbetet en värdefull tilläggsdimension att kunna följa med kundernas liv, inte bara deras bankaffärer.   

Bland mina kunder finns många jurister, tandläkare och småföretagare. När någon av mina kunder kontaktar mig - oberoende av om det gäller nätbankskoder som gått i baklås eller om de funderar på hur de kunde placera - så sköter jag saken omedelbart. Hur kontakten sköts, beror givetvis på ärendets natur. När det gäller mindre saker, så rings eller sms:ar vi och om vi vill diskutera mera, så träffas vi.

För mig är det viktigt att jag snabbt kan lösa kundens problem och att jag kan erbjuda en lösning som passar kunden - ibland en lösning som hen själv aldrig skulle ha kommit att tänka på. Jag ser alltid till kunden som en helhet.

Via mina nuvarande kunder får jag många nya kunder, och det tar jag som ett fint tecken på förtroende. Det är helt otroligt, att mina kunder vågar rekommendera sina vänner, släktingar och egna kunder att kontakta mig!"


Joosef Repo Family Office Banker

Joosef Repo, Family Office Banker, Mellannyland

"Jag har jobbat inom bank i snart 15 år. Under de fem år jag varit i Handelsbnken, så har jag betjänat både privat- och företagskunder, jag har gett placeringsrådgivning, handlagt företagens finansieringslösningar och privatkunderns bolån. Som en Family Office-bankir har jag ansvaret för stora kundhelheter, där det ingår företag, företagarens privata affärer och även familjens bankaffärer. 

Mina kunder värdesätter att de alltid kan kontakta mig direkt: det är alltid lättare att prata med en bekant kontaktperson, för jag känner till deras ekonomi. Det sparar deras tid, när de inte måste ringa runt i banken, jag sköter kontakterna till specialisterna.

Jag har inte två likadana arbetsdagar. Mina kunder utnyttjar våra tjänster mycket mångsidigt och de behöver också mångsidig expertis för att hantera alltihop. Företags- och privatkunderna har olika behov och jag försöker alltid hitta den lösning som passar bäst. Jag har stor nytta av min mångåriga erfarenhet och jag lär mig hela tiden nytt, när vi tillsammans med kunden bygger en effektiv helhet av tjänster.

Jag vill överträffa kundernas förväntningar och jag ser alltid till kunden som en helhet. Den bästa belöningen är när jag hittar just de tjänster och lösningar, som passar kunden som hand i handske. Detta är business människor emellan, oberoende av om det gäller privatpersoner eller företag. Det handlar om helheten. Det är fantastiskt att våra kunder tipsar om Handelsbanken till andra. Rekommendationerna leder till nya kundmöten och nya kunder. Det bästa är, när kunderna säger att de är mycket nöjda med våra tjänster."


Ikon: En hand håller i en telefon.

Family Office-bankirer till din tjänst

Förutom Helena och Josef står en hel skara Family Office-bankirer till ditt förfogande. Välj närmaste kontor och ta kontakt - du får en sparringpartner som skräddarsyr dig och ditt företag ett paket med tjänster utgående från det ni behöver.