1. Privat
Ett par dricker kaffe framför brasan.

En personlig bank

Välkommen till en bank med nöjda kunder. Hos oss får du en egen kontaktperson som sätter dig och dina behov i centrum.

Tilläggsbekräftelse av betalningar

Papperskodtabellen är inte längre säker nog när man bekräftar betalningar. Tilläggsbekräftelsen görs med en nummerkod du får som sms.
Logga in till nätbanken och ge det telefonnummer, dit du vill ha smset.

Bekräfta-appen

Bekräfta-appen är ett alternativ till nyckelkodskortet. Du kan ladda ner applikationen i din telefon och bekräfta betalningar och identifiera dig.

Bekräfta-appen

Brexit - bor du i Storbritannien?

Vid årsskiftet lämnar Storbritannien EU och vi får nya regler för gränsöverskridande banktjänster.

Brexit

Bluffsidor på nätet – logga inte in i nätbanken via Google-sök

Ikon: maskerad bov.

Då du loggar in i nätbanken, skriv adressen i webbläsarens adressfält och spara webbsidan som favorit. Använd inte Google-sök för inloggning, för det förekommer bluffsidor i bankers namn som ser äkta ut.

Det förekommer också bluffmeddelanden. Syftet är att få mottagaren att öppna en webbsida som liknar Handelsbankens sidor. 

Handelsbanken skickar aldrig ut e-post till sina kunder och ber dem bekräfta sin identitet med bankkoderna eller ge sina kortuppgifter. Handelsbanken ringer heller aldrig sina kunder och ber dem ge sina bankkoder i telefon. 


Våra kontor har helt övergått till digitala möten

Koronapandemin har tilltagit och därför har våra kontor övergått till att betjäna digitalt. Du kan också kontakta kontoret via nätbanken eller per telefon.

Om du har avtalat om ett fysiskt möte i kontoret, så är din kontaktperson i kontakt med dig.