1. Privat
Svanar vid iskanten.

En personlig bank

Välkommen till en bank med nöjda kunder. Hos oss får du en egen kontaktperson som sätter dig och dina behov i centrum.
Hitta bankkontor
Sök

Coronavirus

På grund av coronavirusepidemin betjänar alla Handelsbankenkontoren tillsvidare endast med tidsbokning (även kassatjänsterna). Vi ber dig vänligen kontakta oss per telefon eller via dnätbanken, om du har frågor eller funderar över din ekonomi. Diskussionerna kan gärna hållas som ett digitalt möte.

Hur betjänar Handelsbanken under epidemin? - Frågor och svar

Kontorens kundtjänst överbelastad

Kontorens kundtjänst är överbelastad. Vi beklagar att svarstiderna är längre än vanligt! Vi gör allt för att kunna betjäna dig som vanligt.

Du skickar väl oss inte flera meddelanden i samma ärende - vi svarar dig nog.

Coronavirus

Amorteringsfritt

Under coronaepidemin kan du ansöka om amorteringsfritt för 3-9 månader. Öppna ditt lån i nätbanken och välj önskad ändring. På grund av epidemin är behandlingen i våra kontor överbelastad och kan därför ta 4-7 vardagar.

Digitalt möte för privatkunderna - sköt dina bankärenden utan smittorisk

Det är viktigt att undvika fysiska kontakter just nu. Under det digitala mötet kan du tala om alla dina bankärenden och avtala om tjänster och villkor. Du deltar i det mötet via nätbanken, så kontakten är krypterad. Efter mötet kan du också underteckna avtalen i nätbanken.

Ta kontakt med din kontaktperson på kontoret och boka ett möte.

Digitalt möteÖppnas i nytt fönster

Kreditkortens reklamationer och försäkringar

Bluffmeddelanden om coronaviruset

Det förekommer bluffmeddelanden som fiskar efter användaruppgifter i myndigheternas och hälsoorganisationernas namn. Med meddelandena försöker de inplantera virus och andra skadliga program på användarens dator. 

För placerarna och dem som är intresserade av ekonomi

Många sparare har lust att sälja allt, så att det räddas som räddas kan. Här är placeringsdirektören Timo Teivaanmäkis råd till de oroliga:

Placeringarna i coronans klor

Läs ekonomernas färska Twitterkommentarer. Aamupala, som är vår morgontidiga ekonomiska kommentar och Markkinakatsaus, som utkommer varje måndag, kommenterar också båda verkningarna av koronapandemin på ekonomin.


Bekräfta-appen

Bekräfta-appen är ett alternativ till nyckelkodskortet. Du kan ladda ner applikationen i din telefon och bekräfta betalningar och identifiera dig.

Bekräfta-appen

MobilePay

Visste du, att du kan använda MobilePay med alla telefoner och med Handelsbankens alla kort? Ladda ner appen och ta med rentav alla dina Handelsbankenkort. Där har du ett snabbt och säkert sätt att betala - alltid inom räckhåll.

MobilePay

Handelsbanken - en av världens mest hållbara banker 

Handelsbanken är en av de mest hållbara bankerna i världen, och den enda nordiska bank som ingår i SAM Sustainability Yearbook 2020.

SAM Sustainability Yearbook 2020Öppnas i nytt fönster

Family Office - tjänster för dig, ditt företag och din familj

Man i blå skjorta sitter med datorn i famnen.

Alla banktjänster men bara en kontaktperson

Din kontaktperson kartlägger tillsammans med dig ditt behov av banktjänster och ger dig förslag på lösningar. Du kan ringa din kontaktperson direkt eller komma överens om ett möte på kontoret.

Family Office

Handshake

Att känna våra kunder

Att känna sina kunder är inget nytt för Handelsbanken. Det är egentligen kärnan i vår verksamhet. Ju bättre vi känner dig, desto bättre kan vi erbjuda tjänster som passar dig och din livsituation, även när den förändras. Också arbetet med att förebygga penningtvätt och andra ekonomiska brott förutsätter att vi känner dig bra.

Du ser väl till att dina kunduppgifter är korrekta. Du kan uppdatera dem i nätbanken under Egna uppgifter (finns i namnmenyn).



Banken är med dig i alla livsskeden

Barn halsar om sin morfar.

Handelsbanken vill ge dig personlig betjäning och därför träffar vi dig gärna, när det har hänt något i ditt liv. Vi vill att dina banktjänster ska vara anpassade till det liv du lever just nu.