1. Privat
Blå och guldfärgade ballonger Ballonger i guld och blått

En personlig bank

Välkommen till en bank med nöjda kunder. Hos oss får du en egen kontaktperson som sätter dig och dina behov i centrum.

Bluffsidor på nätet – logga inte in i nätbanken via sökmotor

Ikon: maskerad bov.

Då du loggar in i nätbanken, skriv adressen i webbläsarens adressfält. Använd inte sökmotor (t.ex. Google, Bing) för inloggning, för det förekommer bluffsidor i bankers namn som ser äkta ut.

Det förekommer också bluffmeddelanden. Syftet är att få mottagaren att öppna en webbsida som liknar Handelsbankens sidor. 

Handelsbanken skickar aldrig ut e-post till sina kunder och ber dem bekräfta sin identitet med bankkoderna eller ge sina kortuppgifter. Handelsbanken ringer heller aldrig sina kunder och ber dem ge sina bankkoder i telefon. 

Ikon information

Har Bekräfta-appen slutat att fungera?

Vi har gjort en säkerhetsuppdatering till Bekräfta-appen. En del av kunderna måste därför ladda ner och registrera appen på nytt på sin mobilenhet.

Syftet med åtgärden är att skydda våra kunder mot bedrägerier.

Aktuellt från banken

Användningen av tilläggsbekräftelse utvidgas

När du aktiverar Bekräfta-appen måste du bekräfta aktiveringen med en nummerkod som du får som sms. Tilläggsbekräftelse behövs också när du loggar in i nätbanken och bekräftar betalningar med nyckelkodskortet.

Logga in till nätbanken och ge det telefonnummer, dit du vill ha smset.

Kundnöjdhetsmätning på gång

EPSI Rating, som är ett opartiskt marknadsundersökningsföretag, utför som bäst en kundnöjdhetsmätning inom bankbranschen. Undersökningen startar den 19 juli och pågår till slutet av augusti.

EPSI:s representanter ringer upp bankens privat- och företagskunder och ställer frågor kring kundnöjdheten. 

Vi hoppas du tar dig tid att svara på frågorna. Med hjälp av kundnöjdhetsmätningen får vi viktig information som vi kan använda, när vi utvecklar våra tjänster.

Registrera ett lösenord för nätinköp!

Bekräftelsen av nätinköp ändras. När du betalar ett inköp på nätet med ditt nya kort, så behöver du både ett permanent lösenord och en engångskod som du får som ett sms när du ska betala. 


Vi betjänar i digitala möten och med tidsbokning

En leende kvinna med jeansskjorta på sig.

Vi lever i en hoppfull tid gällande coronapandemin. Vi vill dock fortsätta att garantera säkerheten för våra kunder och vår personal.

Därför betjänar våra kontor främst digitalt och med tidsbokning. Du kan också kontakta oss via nätbanken eller per telefon.

Om ditt ärende kräver ett personligt möte i kontoret, vänligen boka tid i förväg.


Nyheter

Kommunikationschef Pirjetta Soikkeli.

Handelsbankens mål är att våra utsläpp ska ligga på noll år 2040

På vägen dit ska 20 % av våra lån vara gröna eller bundna till hållbarhetskriterier år 2025.

Målet är nollutsläpp år 2040Öppnas i nytt fönster
Ett ungt par som dansar i mitten av flyttlådor

Vad ska man ta hänsyn till när man tänker köpa en bostad?

Vet du vad försäljningspriset och det skuldfria priset betyder? Vilka är dina möjligheter till finansiering? Kom även ihåg vederlagen och reparationsbehov.

Kvinna med shoppingpåsar som hänger på armen och ett betalkort i handen.

Får vi rentav en konsumtionsfest i slutet av året?

Vi tror att när vaccineringen framskridit i slutet av sommaren, så upphävs alla inskränkningar. Då tar speciellt hushållens konsumtion fart och ger en skjuts åt ekonomin.