1. Privat
En nyckelpiga på en gren.

En personlig bank

Välkommen till en bank med nöjda kunder. Hos oss får du en egen kontaktperson som sätter dig och dina behov i centrum.

varningstriangel en triangel med ett utropstecken

Nätfiske (phishing) i Handelsbankens namn

Just nu pågår ett brett nätfiske i Handelsbankens namn. I e-postmeddelanden, som är skrivna på finska och som är undertecknade av Handelsbankens kundtjänst eller Finlands Bank, finns en länk som du inte ska öppna på några villkor.

Handelsbanken kontaktar dig aldrig per e-post eller telefon för att be om dina nätbankskoder eller för att be dig uppdatera dem.

Bluffmeddelanden som skickats i Handelsbankens namn kan meddelas per e-post till phishing_fi@handelsbanken.fi.


Öppettider och betjäning i kontoren när coronaepidemin har mattats av

Våra kontor håller så småningom på att återgå till det normala igen. Men kontrollera på kontorets webbsida, om kontoret har öppettider eller tidsbokning. Kontrollera också, om kontoret har kontanttjänster och om de är med eller utan tidsbokning.


Bekräfta-appen

Bekräfta-appen är ett alternativ till nyckelkodskortet. Du kan ladda ner applikationen i din telefon och bekräfta betalningar och identifiera dig.

Bekräfta-appen

MobilePay

Visste du, att du kan använda MobilePay med alla telefoner och med Handelsbankens alla kort? Ladda ner appen och ta med rentav alla dina Handelsbankenkort. Där har du ett snabbt och säkert sätt att betala - alltid inom räckhåll.

MobilePay

DIAS - digitala bostadsaffärer

Handelsbanken är med i DIAS. Gör din bostadsaffär oberoende av tid och rum.


Family Office - tjänster för dig, ditt företag och din familj

Man i blå skjorta sitter med datorn i famnen.

Alla banktjänster men bara en kontaktperson

Din kontaktperson kartlägger tillsammans med dig ditt behov av banktjänster och ger dig förslag på lösningar. Du kan ringa din kontaktperson direkt eller komma överens om ett möte på kontoret.

Family Office


Banken är med dig i alla livsskeden

Barn halsar om sin morfar.

Handelsbanken vill ge dig personlig betjäning och därför träffar vi dig gärna, när det har hänt något i ditt liv. Vi vill att dina banktjänster ska vara anpassade till det liv du lever just nu.