1. Privat
Svanar vid iskanten.

En personlig bank

Välkommen till en bank med nöjda kunder. Hos oss får du en egen kontaktperson som sätter dig och dina behov i centrum.

Tjänsterna under coronaepidemin

Ekonomin öppnas upp - placeringskvällen 19.5 kan ses i repris

Om du inte hann se vår utsändning live, så är det bara att klicka på länken, du kan också se den i efterhand:

https://www.mediaserver.fi/live/handelsbankenÖppnas i nytt fönster

Ny PlaceringsHorisont

PlaceringsHorisonten har kommit ut med ett nytt nummer. Vi rekommenderar till exempel ledaren, som kapitalförvaltningens chef Mike Peltola har skrivit. Rubriken är "Svårt med perfekt tajmningÖppnas i nytt fönster".

PlaceringsHorisonten innehåller också andra intressanta artiklar, som "Coronaviruset - neverforget" eller en artikel om de långsiktiga klimatmålen ur placerarens synvinkel.

PlaceringsHorisonten 4/2020Öppnas i nytt fönster

Färska kommentarer om ekonomin i olika kanaler 

Bluffmeddelanden i Handelsbankens namn

Det förekommer bluffmeddelanden som ser äkta ut och där mottagaren ska öppna en länk som leder till en webbsida som liknar Handelsbankens sidor. I meddelandet refererar man till en uppdatering av kunduppgifterna. Det förekommer även andra bluffmeddelanden, som säljer en kodkalkylator i bankens namn.

Handelsbanken skickar aldrig ut e-post till sina kunder och ber dem bekräfta sin identitet med bankkoderna eller ge sina kortuppgifter. Handelsbanken ringer heller aldriga sina kunder och ber dem ge sina bankkoder i telefon. 

Öppna inte länken. Radera meddelandet. Du kan skicka bluffmeddelandet vidare till oss på adressen phishing_fi@handelsbanken.fi och sedan radera det.

Kontoren betjänar enbart med tidsbokning

Med anledning av coronaepidemin betjänar alla Handelsbankenkontor tillsvidare endast med tidsbokning (även kassatjänsterna).

Vi ber dig att kontakta oss per telefon eller via de digitala kanalerna. Kundmöten håller vi gärna som digitala möten.

Digitalt möte för privatkunderna - sköt dina bankärenden utan smittorisk

Det är viktigt att undvika fysiska kontakter just nu. Under det digitala mötet kan du tala om alla dina bankärenden och avtala om tjänster och villkor. Du deltar i det mötet via nätbanken, så kontakten är krypterad. Efter mötet kan du också underteckna avtalen i nätbanken.

Ta kontakt med din kontaktperson på kontoret och boka ett möte.

Digitalt möteÖppnas i nytt fönster

Kreditkortens reklamationer och försäkringar

Svar på frågor som gäller coronatiden

På grund av coronavirusepidemin betjänar alla Handelsbankenkontoren tillsvidare endast med tidsbokning (även kontanttjänsterna). Vi ber dig vänligen kontakta oss per telefon eller via nätbanken, om du har frågor eller funderar över din ekonomi. Diskussionerna kan gärna skötas som ett digitalt möte.

Hur betjänar Handelsbanken under epidemin? - Frågor och svar


Bekräfta-appen

Bekräfta-appen är ett alternativ till nyckelkodskortet. Du kan ladda ner applikationen i din telefon och bekräfta betalningar och identifiera dig.

Bekräfta-appen

MobilePay

Visste du, att du kan använda MobilePay med alla telefoner och med Handelsbankens alla kort? Ladda ner appen och ta med rentav alla dina Handelsbankenkort. Där har du ett snabbt och säkert sätt att betala - alltid inom räckhåll.

MobilePay

DIAS - digitala bostadsaffärer

Handelsbanken är med i DIAS. Gör din bostadsaffär oberoende av tid och rum.


Family Office - tjänster för dig, ditt företag och din familj

Man i blå skjorta sitter med datorn i famnen.

Alla banktjänster men bara en kontaktperson

Din kontaktperson kartlägger tillsammans med dig ditt behov av banktjänster och ger dig förslag på lösningar. Du kan ringa din kontaktperson direkt eller komma överens om ett möte på kontoret.

Family Office


Banken är med dig i alla livsskeden

Barn halsar om sin morfar.

Handelsbanken vill ge dig personlig betjäning och därför träffar vi dig gärna, när det har hänt något i ditt liv. Vi vill att dina banktjänster ska vara anpassade till det liv du lever just nu.

Handshake

Att känna våra kunder

Att känna sina kunder är inget nytt för Handelsbanken. Det är egentligen kärnan i vår verksamhet. Ju bättre vi känner dig, desto bättre kan vi erbjuda tjänster som passar dig och din livsituation, även när den förändras. Också arbetet med att förebygga penningtvätt och andra ekonomiska brott förutsätter att vi känner dig bra.

Du ser väl till att dina kunduppgifter är korrekta. Du kan uppdatera dem i nätbanken under Egna uppgifter (finns i namnmenyn).