1. Kunden berättar

Kunden berättar

Tandläkare Nina Äikäs sköter alla sina bankärenden med sin kontaktperson. Hon värdesätter, att besluten inte manglas på många olika nivåer.

Man som sitter i tandläkarstolen.

"Min Family Office-kontaktperson kan inte ersättas med pengar"

"Jag har varit Handelsbankens kund i ca 10 år. En av mina vänner rekommenderade Handelsbanken, när det var aktuellt att ta bolån och jag funderade på att byta bank. Jag blev verkligen positivt överraskad, när jag fick en egen kontaktperson efter att ha blivit kund. 

Jag är en kund som använder allt som banken har att erbjuda; jag har placeringar, både företagets och familjens privata banktjänster och dessutom konton för väglagen till sommarstugorna. Också barnens och min mammas placeringskonton har vi i Handelsanken. Hos oss är tre generationer kunder i Handelsbanken. 

Det är verkligen fint att man kan sköta allt med en och samma kontaktperson. Det går inte att ersätta med pengar. När jag beslutar mig för något, så sköts det snabbt. Det är viktigt att en kontaktperson också kan fatta beslut, att inte beslutet ska bollas på många olika håll.

Vi har ofta kontakt, jag och min kontaktperson, men inget regelbundet. Mina mål för mitt sparande och mina placeringar växlar allt eftersom livet förändras. Banken erbjuder råd och expertis, när jag behöver dem. Det är lätt att diskutera med min kontaktperson och jag får snabbt svar. Genast när jag funderar på något, så skickar jag ett meddelande eller ringer. 

Som tandläkare är jag hela tiden upptagen med patienter, så jag skickar gärna ett sms till min kontaktperson, när jag har en fråga. För mig är det nästan ett krav, att banken har flexibla tider och kan ta emot mig också utanför egentlig kontorstid."

Nina Äikäs, företagare, Helsingfors