Hakaniemen ranta ja rakennukset mereltä kuvattuna.Hakaniemen ranta ja rakennukset mereltä kuvattuna.

Palvelumme ovat päättyneet

Tilit on suljettu ja maksamisen palvelut ovat päättyneet 30.6.2025

Tilit eivät enää näy verkkopankissa eikä tileiltä voi maksaa. Viimeiset tiliotteet Handelsbankenista on postitettu. Tileille saapuvat maksut palautuvat maksajalle. Jos lopetetulle tilille on jäänyt varoja, täytä toimeksiantolomake varojen siirtämiseksi. Toimeksiantojen käsittelyaika on noin kolme viikkoa.  

Yritysverkkopankki ja WS-kanavayhteydet jäävät rajoitetusti käyttöön 10.8.2025 saakka, minkä ajan mm. tiliotteet ja viiteluettelot ovat noudettavissa.

Lainat jatkuvat Handelsbankenissa. Maksuerät laskutetaan verkko- tai paperilaskulla. 

Lopetetun tilin varojen siirto toiseen pankkiin

Voitte pyytää toista pankkianne lähettämään Handelsbankeniin tarvittavat valtakirjat lainojen sekä lopetetun tilin varojen siirrosta.

Voitte myös pyytää Handelsbankenia siirtämään lopetetulla tilillä olevat varat toisessa pankissa olevalle tilille alla olevalla lomakkeella. Käsittelyaika on noin kolme viikkoa.

Toimeksianto edellyttää vahvaa tunnistautumista ja nimenkirjoitusoikeutetun sähköisen allekirjoituksen. Palveluun voi tunnistautua vahvasti kaikkien pankkien verkkopankkitunnuksilla. 

Lomakkeessa hyödynnetään Visma Signin palvelua. 

Visma Signin tietosuojaseloste Avautuu uuteen ikkunaan

Yritysasiakas, anna toimeksianto lopetetun tilin varojen siirtämiseksi 

Toimeksianto edellyttää vahvaa tunnistautumista ja nimenkirjoitusoikeutetun allekirjoituksen.

Taloyhtiöasiakas, anna toimeksianto lopetetun tilin varojen siirtämiseksi 

Toimeksianto edellyttää vahvaa tunnistautumista ja nimenkirjoitusoikeutetun allekirjoitusta (kaupparekisterin mukaisesti tai yhtiökokouksen/hallituksen pöytäkirjassa valtuutetulta).

Handelsbanken lopettaa toimintansa Suomessa

Pääkonttorin aula

Handelsbanken-konserni vetäytyy Suomesta. Ajamme liiketoimintamme hallitusti alas. 

Yritysten ja taloyhtiöiden tilit on suljettu ja maksamisen palvelut ovat päättyneet 30.6.2025. Lainat jatkuvat ennallaan. Yritysverkkopankki ja WS-kanavayhteydet jäävät rajoitetusti käyttöön 10.8.2025 saakka.

Henkilöasiakkaiden tilit- ja maksamisen palvelut ovat päättyneet 31.3.2025. Henkilöasiakkaiden verkkopankki, pankkitunnukset ja Vahvista-sovellus on suljettu pysyvästi. 

Palvelemme olemassa olevien sopimusten puitteissa toistaiseksi.

Olisiko OmaSp sopiva pankkikumppani teille?

Mies puhuu puhelimeen neuvotteluhuoneessa

Voitte pyytää OmaSp:ltä kokonaisvaltaisen ratkaisuehdotuksen tai keskustella pelkän tilin avauksesta nopeallakin aikataululla.

Lisätietoa saatte soittamalla OmaSp:n asiakaspalveluun 020 764 0600 (pvm/mpm) tai jättämällä yteydenottopyynnön: