Nainen ja taustalla kaksi miestä käyttävät mobiilipankkia.

Mobiili- ja verkkopankki

Helpota arkeasi - valitse missä ja miten pankkiasiasi hoidat.

Henkilökohtaiset etäpalvelut

Ikoni: Tietokoneen ruutu ja kursori.

Verkkopankki ja pankkitunnukset

Saat kattavan käsityksen taloudestasi ja voit hoitaa kaikki pankkiasiasi yhdellä kertaa - maksaa laskuja, säästää rahastoihin ja seurata lainojasi. 

Ikoni: puhelin jonka näytöllä kaksi nuolta.

Mobiilipankki aina mukanasi

Mobiilipankki aktivoidaan Vahvista-sovelluksella. Tarkista saldo, siirrä rahaa maksutilille tai hyväksy e-laskut puhelimella tai tabletilla. Mobiilipankissa se onnistuu muutamalla klikkauksella.

Ikoni: kannettavan näyttö, jolla kaksi nuolta.

Verkkotapaaminen

Haluatko keskustella taloudestasi ja pankkipalveluistasi? Sinun ei tarvitse tulla konttoriin, vaan voit tavata oman yhteyshenkilösi verkossa.


Ikoni: kysymysmerkki

PSD2-maksupalveludirektiivi on tuonut muutoksia maksamiseen

Mitä minun asiakkaana tulee tietää maksupalveludirektiivin tuomista muutoksista?

Vahvan tunnistamisen vaatimus koskee kaikkea sähköistä maksamista, kuten korttimaksamista verkkokaupoissa ja sovelluksissa. Kuluttajalle muutos näkyy siten, että maksettaessa verkkokauppaostoksia kortilla kuluttaja saa aiempaa useammin kehotuksen maksun lisävahvistamiseen.

Handelsbanken on ottanut käyttöön mobiililaitteissa toimivan Vahvista-sovelluksen. Sovelluksen lataat älypuhelimeen AppStoresta ja GooglePlaysta.

Vahvista-sovellus

Entä jos minulla ei ole älypuhelinta?

Voit edelleen käyttää Handelsbankenin paperista tunnuslukulistaa.

Tunnuslukulistan lisäksi maksuissa ja myös verkkopankkiin kirjautumisessa vaaditaan lisävahvistusta. Lisävahvistus koostuu koodista, jonka saat tekstiviestinä puhelimeesi ja jonka annat avaintunnuskortin turvaluvun lisäksi.

Lisävahvistus

PSD2 lyhyesti

Maksupalveludirektiivin (PSD2) tarkoituksena on parantaa kuluttajansuojaa ja maksupalvelujen turvallisuutta. Lisäksi pyrkimyksenä on lisätä palvelujen kilpailua.

Direktiivi mahdollistaa myös sen, että kuluttaja voi hallinnoida tilejään ja maksaa ostoksia oman pankkinsa lisäksi myös muiden rekisteröityjen palveluntarjoajien palvelujen kautta.

Jos muutokset herättävät kysymyksiä, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Vahvista-sovellus

Puhelin kädessä ja Vahvista-palvelun ikkuna auki.

Vahvista-sovellus on avaintunnuskorttia monikäyttöisempi ja turvallisempi. Sovelluksella voit kirjautua verkkopankkeihin ja mobiilipankkiin. Voit vahvistaa maksuja eri verkkokaupoissa ja myös tunnistautua muihin palveluihin, kuten vakuutusyhtiön palveluihin tai vero.fi-palveluun.  

  • Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
  • Rekisteröidy sovelluksen käyttäjäksi ja valitse itsellesi 6-numeroinen PIN-koodi.
  • Vahvista-sovellus on käytössäsi.

Vahvista-sovelluksen ja mobiilipankin siirto uuteen puhelimeen

Handelsbanken

Otitko uuden puhelimen käyttöön?

Nämä asiat kannattaa muistaa ottaessasi uuden laitteen käyttöön, jotta voit jatkossakin käyttää helposti mobiilipankkia ja Vahvista-sovellusta.

Turvallisuutesi on meille tärkeä

Mies istuu kuulokkeet päässä läppärin edessä

Pankki työskentelee turvallisuutesi edistämiseksi. Myös sinä itse voit edistää omaa turvallisuuttasi, kun käytät tuotteitamme ja palvelujamme. Kokosimme samalle sivulle tärkeää tietoa mm. seuraavista aiheista:

  • Säilytä verkkopankkitunnuksia huolellisesti
  • Käyttörajoitukset suojaavat tiliäsi
  • Miten välttyä erilaisilta huijauksilta
  • Mitä tehdä, jos tulee huijatuksi

Ikoni: kysymys- ja vastauspuhekupla

Usein kysyttyä

Miksi kannattaa valita e-lasku?

Helppo ja ympäristöystävällinen e-lasku tulee verkkopankkiin, jossa laskuja on helppo hallinnoida. Voit valita, haluatko vahvistaa maksun itse vai annatko sen mennä automaattisesti maksuun tililtäsi.

Miksi pankkitunnukset ovat tärkeät?

Pankkitunnuksilla voit tunnistautua mm. viranomaisten palveluissa. Ota passi tai henkilökortti mukaan, kun käyt konttorissa tekemässä verkkopankkisopimuksen.

Salasana unohtui, mitä teen?

Jos olet unohtanut salasanan, tai sisäänkirjautuminen on lukittunut näppäiltyäsi salasanan liian monta kertaa väärin, voit itse palauttaa salasanan.


Haluatko puhua ihmisen kanssa?

Asiakaspalvelumme numerossa 010 444 2442 (mpm/pvm) palvelee sinua ma-pe klo 8:00-18:30 ja la klo 10:00-16:00.

Autamme verkko- ja mobiilipankin käytössä. Voit myös kysyä tileistä ja muuttaa maksu- ja nostorajoja. Pidä pankkitunnukset lähettyvillä, niin saat henkilökohtaista palvelua.

Pankkitunnusten ja kortin sulkeminen (24H)

Kotimaassa
puh. 020 333 (mpm/pvm)
Ulkomailla
puh. +358 20 333 (mpm/pvm)
Tallenna numero puhelimeesi

Lue lisää

Nainen katsoo hymyillen läppäriä

Kun et ehdi konttoriin, varaa aika verkkotapaamiseen

Verkossa keskustelet yhteyshenkilösi kanssa kaikista säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvistä asioista - olitpa sitten kotona, töissä tai matkalla.

Verkkotapaaminen