- Kun kirjaudut verkkopankkiin avaintunnuskortilla, sinua pyydetään vahvistamaan kirjautuminen antamalla tekstiviestillä lähetetty numerokoodi.
- Lisävahvistus koskee myös maksuja, jotka teet verkkopankissa tai verkossa Handelsbankenin maksunapilla ja jotka vahvistat avaintunnuskortin turvaluvulla.
- Lisävahvistus estää väärinkäytöksiä ja lisää maksamisen turvallisuutta.
- Sinun tarvitsee vain rekisteröidä puhelinnumerosi verkkopankin nimivalikossa.
- Jos käytät Vahvista-sovellusta, sinulta ei pyydetä lisävahvistusta.
Lisävahvistus
Miten otan Lisävahvistuksen käyttöön?
Näin rekisteröit lisävahvistuksen puhelinnumeron
- Kirjaudu verkkopankkiin.
- Avaa nimivalikko verkkopankin oikeasta yläkulmasta.
- Valitse Tekstiviestivahvistus-linkki.
- Tallenna puhelinnumerosi. Verkkopankki ehdottaa omissa tiedoissasi olevaa numeroa.
- Saat heti tekstiviestin, jossa on numerokoodi.
- Vahvista puhelinnumero oikeaksi numerokoodilla.
- Tämän jälkeen palvelu on käytössäsi.
Asiakaspalvelu
Jos sinulla on kysymyksiä tai ongelmia lisävahvistuksen kanssa, soita asiakaspalveluumme puh. 010 444 2442
ma-pe klo 8:00-17:00
(0,084 euroa/min.)
Voit tunnistautua pankkitunnuksillasi ja saat henkilökohtaista ja nopeaa palvelua.
Maksua ei voi suorittaa ilman lisävahvistusta, jos verkkopankki sitä pyytää.
Lisävahvistus käytössä
Lain mukaan paperinen avaintunnuskortti ei yksinään riitä turvalliseen kirjautumiseen ja maksujen vahvistamiseen. Kun kirjaudut verkkopankkiin avaintunnuskortilla, teet verkkopankissa maksun tai maksat verkko-ostot tililtäsi Handelsbankenin maksunapilla, pyydämme sinua vahvistamaan kirjautumisen tai maksun numerokoodilla, jonka lähetämme tekstiviestinä puhelimeesi.
Lisävahvistusta pyydetään jokaisen maksun yhteydessä, jos olet kirjautunut verkkopankkiin avaintunnuskortilla.
Jos et ole rekisteröinyt puhelinnumerosi verkkopankissa, et saa numerokoodia tekstiviestinä, etkä voi kirjautua verkkopankkiin tai suorittaa maksua.
Jos sinulla on Vahvista-sovellus käytössä, lisävahvistusta ei tarvita.
Vahvista-sovellus
Vahvista-sovellus on avaintunnuskorttia monikäyttöisempi ja turvallisempi. Sovelluksella voit kirjautua verkkopankkeihin ja mobiilipankkiin. Voit vahvistaa maksuja eri verkkokaupoissa ja myös tunnistautua muihin palveluihin, kuten vakuutusyhtiön palveluihin tai vero.fi-palveluun.
- Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
- Rekisteröidy sovelluksen käyttäjäksi ja valitse itsellesi 6-numeroinen PIN-koodi.
- Vahvista-sovellus on käytössäsi.
Usein kysyttyä lisävahvistuksesta
-
En löydä verkkopankista linkkiä puhelinnumeron rekisteröintiä varten. Missä linkki on?Linkki on verkkopankin oikeassa ylälaidassa oman nimesi alla. Linkin nimi on Tekstiviestivahvistus. Klikkaa linkkiä, niin pääset rekisteröintisivulle.Jos käytät verkkopankkia matkapuhelimella tai tabletilla, linkkivalikko ei välttämättä näy kaikissa laitteissa oikein. Tässä tapauksessa suosittelemme laitteen kääntämistä vaakatasoon.
-
Rekisteröin numeroni, ja nyt matkapuhelimeeni tuli vahvistuspyyntö. Miten toimin?Rekisteröinnin vahvistamista varten matkapuhelimeesi lähetetään numerokoodi. Syötä tämä koodi verkkopankissa olevaan kenttään. Tämän jälkeen verkkopankki ilmoittaa, että puhelinnumerosi on rekisteröity.
-
Olen yritysverkkopankin käyttäjä. Tuleeko minun rekisteröidä henkilökohtainen puhelinnumeroni palveluun?Kyllä. Yritysverkkopankkisopimukset ovat henkilökohtaisia, ja siksi henkilökohtainen puhelinnumero tarvitaan. Jos käyttäjiä on yrityksen sisällä useita, tarvitaan useampia yritysverkkopankkisopimuksia.
-
Voiko ulkomaisen puhelinnumeron rekisteröidä palveluun vai pitääkö puhelinnumeron aina olla kotimaan numero?
Handelsbanken suosittelee kotimaisten puhelinnumeroiden käyttöä. Verkkopankissa ei voi rekisteröidä ulkomaista numeroa.
Poikkeustapauksessa pankki voi rekisteröidä asiakkaalle ulkomaisen numeron. Emme kuitenkaan voi taata, että ulkomainen operaattori toimii täysin vastaavalla tavalla kuin kotimaiset operaattorit. Ulkomaisissa numeroissa voi esimerkiksi olla estoja ja palvelurajoituksia, jotka estävät tekstiviesti perillemenon. Jos sinulla on tarve rekisteröidä ulkomainen numero, ota siinä tapauksessa yhteyttä Handelsbankenin konttoriin.
-
Haluan vaihtaa puhelinnumeron, joka on rekisteröity lisävahvistusta varten. Miten teen sen?Voit vaihtaa puhelinnumeron ainoastaan poistamalla palvelun ensin käytöstä ja rekisteröimällä sitten uuden puhelinnumeron.