- Tarkista tilisi saldo ja viimeisimmät tapahtumat etusivulla.
- Kopioi maksu tai tilinumero valikkoa pyyhkäisemällä tai maksa virtuaaliviivakoodin avulla.
- Tarkista verkkopalkan ja e-laskun tiedot tai tarkastele lainoja ja korttitietoja.
- Käy rahastokauppaa ja tutki rahastosalkkusi kehitystä.
- Lähetä viestejä konttoriisi.
Mobiilipankki
Muutoksia mobiilipankkiin kirjautumisessa
Kirjautuminen mobiilipankkiin PIN-koodilla päättyy vaiheittain
Nykyinen PIN-koodisi toimii toistaiseksi, mutta et voi enää luoda uutta PIN-koodia tai vaihtaa nykyistä PIN-koodiasi. Jos unohdat PIN-koodisi, voit kirjautua mobiilipankkiin ainoastaan Vahvista-sovelluksella.
Muutamme kirjautumistapaa, jotta mobiilipankin käyttö olisi entistäkin turvallisempaa.
Suosittelemme, että käytät jo nyt Vahvista-sovellusta mobiilipankkiin kirjautumiseen. Vahvista-sovellus on nopea, turvallinen ja helppo tapa kirjautua mobiilipankkiin ja muihin tunnistautumista edellyttäviin palveluihin. Sovelluksella mobiilipankin käyttö on sujuvaa, eivätkä tulevat muutokset vaikuta käyttökokemukseesi.
Ota mobiilipankki käyttöön
Mobiilipankin käyttöä varten tarvitset verkkopankkisopimuksen, jonka voit tehdä omassa konttorissasi. Lisäksi sinulla tulee olla käytössäsi Vahvista-sovellus. Tämän jälkeen mobiilipankin käyttöönotto on helppoa.
Lataa mobiilipankkisovellus
Lataa Handelsbankenin mobiilipankkisovellus (AppStore tai GooglePlay) laitteeseesi. Sovelluksen nimi sovelluskaupassa on Handelsbanken FI - Henkilöas.
App StoreAvautuu uuteen ikkunaan
Google PlayAvautuu uuteen ikkunaanLataa Vahvista-sovellus, jos et vielä ole ladannut sitä
Lataa Vahvista-sovellus sovelluskaupasta (AppStore tai GooglePlay). Sovelluksen nimi on Vahvista. Rekisteröidy käyttäjäksi pankkitunnuksillasi (käyttäjätunnus, salasana ja turvaluku) ja valitse 6-numeroinen PIN-koodi. Aktivoi halutessasi biometrinen tunnistus.Aktivoi mobiilipankki Vahvista-sovelluksella
Kirjaudu mobiilipankkiin antamalla käyttäjätunnus ja klikkaamalla ”Kirjaudu”. Anna sitten Vahvista-sovelluksessa 6-numeroinen PIN-koodi tai käytä sormenjälki- tai kasvojentunnistusta. Halutessasi voit tallentaa käyttäjätunnuksen.
Voit käyttää sovellusta samalla laitteella useammalla eri käyttäjätunnuksella.
Asiakaspalvelu auttaa
Asiakaspalveluumme vastaa kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2442, ma–pe klo 8.00–17:00. Puhelut maksavat 0,084 euroa/min.
Pidä verkkopankin avainlukukortti lähettyvillä, niin voit tunnistautua palveluun ja saat henkilökohtaista apua.
Pankkitunnusten sulkeminen (24 h)
Soita numeroon +358 20 333
Tallenna numero myös puhelimeesi.
Vahvista-sovellus
Vahvista-sovellus on avaintunnuskorttia monikäyttöisempi ja turvallisempi. Sovelluksella voit kirjautua verkkopankkeihin ja mobiilipankkiin. Voit vahvistaa maksuja eri verkkokaupoissa ja myös tunnistautua muihin palveluihin, kuten vakuutusyhtiön palveluihin tai vero.fi-palveluun.
- Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
- Rekisteröidy sovelluksen käyttäjäksi ja valitse itsellesi 6-numeroinen PIN-koodi.
- Vahvista-sovellus on käytössäsi.
Viesti turvallisesti pankin kanssa
Mobiilipankissa sinulla on henkilökohtainen postilaatikko pankin kanssa viestittelyä varten. Voit lähettää ja vastaanottaa viestejä. Viestit suojataan, joten tieto raha-asioistasi ei päädy vääriin käsiin. Ethän siis käytä tavallista sähköpostia pankkiasioiden hoitamiseen.
Turvallisuutesi on meille tärkeää
Lue tarkemmin siitä, miten pankki työskentelee turvallisuutesi edistämiseksi, ja miten voit itse toimia turvallisesti käyttäessäsi tuotteitamme ja palvelujamme.
Nuorten mobiilipankki
Mobiilipankista tarkistat pankkitilisi saldon ja seuraat korttimaksujasi. Voit myös siirtää rahaa toiselle tilille ja maksaa laskuja. Vinkki: Käytä laskujen viiva- tai QR-koodia!
Mobiilipankki edellyttää verkkopankkisopimusta, jonka mukana saat pankkitunnukset. Samoilla tunnuksilla voit tunnistautua eri verkkopalveluissa ja – jos palveluntarjoaja sallii – maksaa ostoksia.
Kysymykset ja vastaukset mobiilipankista
-
Miten pääsen alkuun mobiilipankin käytössä?Asenna laitteelle Handelsbankenin mobiilipankkisovellus. Sovelluksen aktivointia varten tarvitset Vahvista-sovelluksen. Kun olet aktivoinut sovelluksen, voit valita PIN-koodin, jota käytät jatkossa kirjautumiseen. Sovelluksen voi aktivoida myös avaintunnuskortilla.
-
Olen unohtanut PIN-koodini. Voinko valita uuden PIN-koodin?Kyllä, voit valita uuden PIN-koodin painamalla oikeassa yläkulmassa olevaa ratassymbolia ja valitsemalla "Valitse uusi PIN-koodi". Tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukukortin.
-
Olen unohtanut verkkopankin salasanan. Miten toimia?
Jos olet unohtanut salasanan, mutta tiedät, että verkkopankki ei ole lukkiutunut, voit olla yhteydessä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelussa salasana voidaan asettaa uudelleen, mikäli olet tunnistautunut puhelimitse.
Jos verkkopankkisi on lukkiutunut virheellisen salasanan takia, ja sinulla on avauspalvelu käytössä, voit yrittää kirjautua verkkopankkiin ja avata lukkiutuneen sopimuksen avauspalvelun avulla. Avauspalvelu otetaan käyttöön verkkopankissa.
Jos verkkopankkisi on lukkiutunut virheellisen turvaluvun takia, ole yhteydessä konttoriisi. Verkkopankkisopimuksen avaaminen vaatii konttorikäynnin.
-
PIN-koodini lukkiutui. Koska voin yrittää uudelleen?
Jos annat väärän PIN-koodin monta kertaa, sovellus lukkiutuu. Odota viisi minuuttia ja syötä PIN-koodi uudelleen.
Jos olet unohtanut PIN-koodisi, voit valita uuden PIN-koodin painamalla oikeassa yläkulmassa olevaa ratassymbolia ja valitsemalla "Valitse uusi PIN-koodi". Tarvitset verkkopankin käyttäjätunnuksen, salasanan ja avainlukukortin.
-
Tarvitseeko minun valita uusi PIN-koodi jokaiselle aktivoimalleni laitteelle?Ei. Kun otat sovelluksen käyttöön uudessa puhelimessa tai tabletissa, riittää, että aktivoit sovelluksen käyttäjätunnuksella, salasanalla ja turvaluvulla. Sen jälkeen voit kirjautua samalla PIN-koodilla, jonka valitsit aktivoidessasi sovelluksen puhelimeesi.
-
Voiko useampi perheenjäsen käyttää mobiilipankkia samalla tabletilla?Kyllä, useampi käyttäjä voi käyttää mobiilipankkia samalla tabletilla. Uuden käyttäjän tarvitsee vain aktivoida sovellus omalla käyttäjätunnuksellaan.
-
Voinko kirjautua ulkomailta?Kyllä, voit kirjautua kaikkialta maailmasta, kunhan puhelimessasi on internetyhteys.
-
Voinko käyttää iPhone-sovellusta myös iPad-laitteella?Kyllä, mobiilipankki toimii iPad-laitteessa, mutta mobiilipankin sovellus on optimoitu iPhone-puhelinta varten. Tuemme iOS13-käyttöjärjestelmää ja myöhempiä versioita.
-
Missä Android-puhelimissa sovellus toimii?Mobiilipankki toimii Android 7 -käyttöjärjestelmässä ja sitä uudemmissa versioissa.
-
En löydä mobiilipankkia AppStoresta iPadilla. Mistä löytyy?Vaihda AppStoressa vasemmalla ylälaidassa olevaa asetusta iPad onlystä iPhone onlyksi. Hae sanalla Handelsbanken FI.
-
Missä iPhone-puhelimissa sovellus toimii?Mobiilipankki toimii iOS 14 -käyttöjärjestelmässä ja sitä uudemmissa versioissa.