Pankkisovellusten siirto uuteen puhelimeen

Nämä asiat kannattaa muistaa ottaessasi uuden laitteen käyttöön, jotta voit jatkossakin käyttää helposti mobiilipankkia ja Vahvista-sovellusta.
Handelsbanken

Vahvista-sovellusta ja mobiilipankkia varten tarvitset verkkopankkisopimuksen, jonka voit tehdä omassa konttorissasi. Kun sinulla on verkkopankkisopimus ja avaintunnuskortti, voit aktivoida Vahvista-sovelluksen, minkä jälkeen pystyt aktivoimaan mobiilipankin.

Pidä avaintunnuskorttisi tallessa siltä varalta, että unohdat Vahvista-sovelluksen PIN-koodin tai haluat tunnistautua puhelimitse asiakaspalvelussamme.

1. Poista vanhat laitteet verkkopankista

Kun vaihdat puhelinta, poista verkkopankista ensin kaikki mobiililaitteet, joille on ladattu Vahvista-sovellus. Lataa vasta sitten laitteellesi Vahvista-sovellus sovelluskaupasta.

Näin poistat verkkopankissa sovelluksen käyttöoikeuden vanhalta laitteeltasi:

  • Kirjaudu verkkopankkiin, klikkaa oikeassa yläreunassa olevaa nimeäsi ja varmista, että olet päivittänyt puhelinnumerosi Tekstiviestivahvistus-kohtaan. 
  • Poista verkkopankista kaikki mobiililaitteet, joihin on ladattu Vahvista-sovellus. Tämän näkymän tulee siis olla täysin tyhjä kaikista laitteista. 
  • Nyt voit ladata sovelluksen uudelle laitteellesi.

2. Aktivoi Vahvista-sovellus

-

Lataa Vahvista-sovellus uudelle laitteelle 

Lataa Vahvista-sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta. Rekisteröidy sovelluksen käyttäjäksi ja valitse itsellesi 6-numeroinen PIN-koodi. 

Turvallisuutesi vuoksi Vahvista-sovellus voi olla asennettuna vain yhdellä laitteella kerrallaan.

Uuden laitteen aktivointiin tarvitset avaintunnuskortin. Jos sinulla ei ole avaintunnuskorttia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


3. Lataa mobiilipankki

Aktivoi mobiilipankki Vahvista-sovelluksella

Lataa Handelsbankenin mobiilipankkisovellus laitteeseesi AppStoresta tai GooglePlaysta. Sovelluksen nimi sovelluskaupassa on Handelsbanken FI - Henkilöas.

Aktivoi sovellus Vahvista-sovelluksen avulla. Jatkossa myös kirjaudut mobiilipankkiin helposti Vahvista-sovelluksella. Avaintunnuskortilla et voi kirjautua mobiilipankkiin. 

Puhelimen vaihtoon liittyviä kysymyksiä ja vastauksia

  • Sovelluksen aktivointiin tarvitset avaintunnuskortin. Jos sinulla ei ole avaintunnuskorttia, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

    1. Kirjaudu verkkopankkiin, klikkaa oikeassa yläreunassa olevaa nimeäsi ja varmista, että olet päivittänyt puhelinnumerosi Tekstiviestivahvistus-kohtaan. 
    2. Poista verkkopankista kaikki mobiililaitteet, joihin on ladattu Vahvista-sovellus. Tämän näkymän tulee siis olla täysin tyhjä kaikista laitteista. 
    3. Aktivoi Vahvista-sovellus avaintunnuskortilla seuraavan ohjeen mukaan:
    • Lataa Vahvista-sovellus sovelluskaupasta.
    • Avaa Vahvista-sovellus ja anna verkkopankin käyttäjätunnus ja salasana sekä avaintunnuskortin turvaluku.
    • Anna tekstiviestillä saamasi vahvistuskoodi.
    • Valitse PIN-koodi Vahvista-sovellukselle.
    • Nimeä käyttäjä.
    • Aktivoi halutessasi biometrinen tunnistus.
    • Saat vahvistuksen tekstiviestillä, kun Vahvista-sovellus on aktivoitunut.
    • Sovellus on nyt valmis käyttöön.
  • Vahvista-sovelluksen aktivointi vaatii aina avaintunnuskortin. Voit tilata uuden avaintunnuskortin asiakaspalvelusta.
  • Voit vaihtaa verkkopankin salasanan joko soittamalla asiakaspalveluun ja tunnistautumalla puhelintunnistuksella (puhelintunnistus voidaan tehdä kaikkien Suomessa toimivien pankkien verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella) tai jos olet ottanut avauspalvelun käyttöön verkkopankissa ja verkkopankkisi on lukkiutunut, voit kirjautua verkkopankkiin ja muuttaa salasanasi avauspalvelun avulla.

    Vaihtoehtoisesti voit myös varata ajan Handelsbankenin konttoriin ja pyytää salasanan nollausta paikan päällä.

  • Voit saada verkkopankin käyttäjätunnuksen soittamalla asiakaspalveluun ja vahvasti tunnistautumalla (sen voi tehdä kaikkien Suomessa toimivien pankkien verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella).

    Saat käyttäjätunnuksen myös varaamalla ajan konttoriisi ja käymällä paikan päällä.