Tunnistautuminen eri palveluissa

Verkkopankkitunnuksilla voit tunnistautua monissa yritys- ja viranomaispalveluissa.

Tunnistautumisen edellytykset

Nainen istuu kannettavan edessä.
  • Tunnistuspalvelua voivat käyttää ne henkilöasiakkaat, joilla on virallinen suomalainen henkilötunnus ja verkkopankkisopimus.
  • Verkkopankkitunnukset saat konttoristasi. Tarvitset mukaan passin tai henkilökortin. Ajokortti ei kelpaa tunnistautumiseen konttorissa.
Hae konttori

Näin käytät tunnistuspalvelua

  1. Valitse palveluntarjoajan sivuilta Handelsbanken-linkki. Sivu ohjautuu Handelsbankenin tunnistuspalveluun.
  2. Tunnistaudu tunnistuspalvelussa verkkotunnuksillasi samalla tavalla kuin käyttäessäsi verkkopankkia.
  3. Sisäänkirjautumisen jälkeen sinulle näytetään omat tunnistetietosi ja palveluntarjoajan nimi.

    Tarkista, että tiedot ovat oikein. Jos tiedoissa on virhe, keskeytä tunnistus painamalla Keskeytä-painiketta. Jos tiedot ovat oikein, jatka eteenpäin painamalla Hyväksy-painiketta.

  4. Hetken kuluttua palaat takaisin palveluntarjoajan sivuille. Palveluntarjoaja on nyt tunnistat sinua, ja voit asioida palvelussa tunnistautuneena.

Kysyttävää tunnistautumisesta tai verkkotunnuksista?

Asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2442,
ma-pe klo 8:00-18:30 ja la klo 10.00-16.00 (0,084 euroa/min.).

Tunnistuspalvelu ei toimi vanhoilla selaimilla

Et voi tunnistautua Safari-selaimen versiolla 9.0 tai sitä vanhemmalla selainversiolla, Internet Explorer -selaimen versiolla 7.0 tai sitä vanhemmalla selainversiolla tai jos käytät Internet Exploreria Windows XP-käyttöliittymässä.


Ongelmia tunnistautumisessa

Tunnistuksen keskeyttäminen

Keskeytä tunnistus aina, jos sisäänkirjautumisen jälkeen näytettävät tunnistetiedot tai palveluntarjoajan tiedot eivät ole oikein.

Keskeytyksen jälkeen tunnistusta ei voi enää jatkaa. Jos haluat jatkaa tunnistusta, sinun on palattava palveluntarjoajan sivulle ja aloitettava tunnistus alusta.

Käyttäjätunnukseni meni lukkoon, mitä teen?

Jos käyttäjätunnuksella yritetään toistuvasti kirjautua sisään virheellisellä tai puuttuvalla salasanalla, pankin palvelu sulkee käyttäjätunnuksen.

Suljettu käyttäjätunnus voidaan avata konttorissa. Muista ottaa konttoriin passi tai henkilökortti mukaan (ajokortti ei kelpaa).


Säilytä verkkopankkitunnukset huolella

Ikoni: loistava hehkulamppu

Pidä hyvää huolta verkkopankkitunnuksistasi

Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset, ja tunnistaudut niillä mm. viranomaispalveluihin. On tärkeää, että pidät verkkopankkitunnuksesi hyvässä tallessa etkä anna niitä kenellekään toiselle.

Jos kadotat verkkopankkitunnukset tai epäilet niiden joutuneen vääriin käsiin, sulje tunnukset mahdollisimman nopeasti soittamalla numeroon 020 333 (24 h).

Tutustu myös turvallisuusohjeisiimme.

Nainen katsoo hymyillen läppäriä

Kun et ehdi konttoriin, varaa aika verkkotapaamiseen

Verkossa keskustelet yhteyshenkilösi kanssa kaikista säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvistä asioista - olitpa sitten kotona, töissä tai matkalla.

Verkkotapaaminen

Vahva tunnistaminen

Handelsbanken on rekisteröitynyt Viestintäviraston vahvan sähköisen tunnistuspalvelun tarjoajaksi.

Handelsbankenin tunnistuspalvelu perustuu Finanssiala ry:n Tupas-standardiin. Handelsbankenin tunnistuspalvelun toimittaa Oy Samlink Ab.