Vahvista-sovellus maksujen hyväksymiseen

Tunnistaudu mobiili- ja verkkopalveluissa ja hyväksy maksut ilman avaintunnuskorttia.

Näin otat näppärän sovelluksen käyttöön

Puhelin kädessä ja Vahvista-sovellus auki.
  • Lataa sovellus laitteellesi AppStoresta tai GooglePlaysta.
  • Rekisteröidy käyttäjäksi pankkitunnuksillasi. 
  • Valitse 6-numeroinen PIN-koodi ja nimeä käyttäjäprofiilisi.
  • Ota halutessasi käyttöön sormenjälki- tai kasvojentunnistus.
  • Sovellus on valmis käytettäväksi. 

Kun käytät verkkopalvelua, jossa sinun täytyy tunnistautua tai hyväksyä maksu, avaa Vahvista-sovellus mobiililaitteellasi ja vahvista tapahtuma PIN-koodillasi. 

Pidä avaintunnuskorttisi kuitenkin tallessa siltä varalta, että unohdat sovelluksen PIN-koodin tai haluat tunnistautua puhelimitse asiakaspalvelussamme.


glödlampa

Uutta: Vahvista-sovelluksen aktivointiin tekstiviesti-ilmoitus

Vahvista-sovelluksen aktivointiin tulee muutos. Jatkossa sovelluksen käyttöönotto edellyttää, että olet rekisteröinyt puhelinnumerosi verkkopankin Tekstiviestivahvistus-kohtaan.

Varmista, että olet rekisteröinyt lisävahvistuksen puhelinnumeron

Saat tekstiviesti-ilmoituksen aina, kun otat käyttöön Vahvista-sovelluksen uudella laitteella. Ilmoitus ehkäisee väärinkäytöksiä. Sen sisältö on seuraava:

”Olet aktivoimassa Vahvista-sovellusta uudessa laitteessa. Jos et ole ottamassa käyttöön sovellusta, soita asiakaspalveluun 010 444 2442”. 

Toukokuussa 2021 ilmoituksen korvaa tekstiviestinä lähetettävä lisävahvistuskoodi. Jos et vielä ole rekisteröinyt lisävahvistamisen numeroa, kirjaudu verkkopankkiin. Verkkopankin oikeassa yläkulmassa oman nimesi alla on linkki Tekstiviestivahvistus-sivulle. Klikkaa linkkiä ja rekisteröi puhelinnumero, johon haluat meidän lähettävän tekstiviesti-ilmoituksen.

Jos puhelinnumeroa ei ole rekisteröity, Vahvista-sovelluksen aktivointi ei onnistu. 


Kasvojen- ja sormenjälkitunnistus on nyt Vahvista-sovelluksessa

Ota käyttöösi sormenjälki- tai kasvojentunnistus

Jos laitteesi mahdollistaa sormenjälki- tai kasvojentunnistuksen, voit tunnistautua Vahvista-sovelluksessa ilman PIN-koodia. Biometrinen tunnistautuminen on turvallista ja nopeuttaa asiointiasi. 

Maksujen vahvistamiseen tarvitset edelleen PIN-koodiasi.

  1. Mene sovelluksen asetuksiin näytön yläkulmassa.
  2. Klikkaa käyttäjänimeäsi.
  3. Valitse avautuvasta ikkunasta: aktivoi sormenjälkitunnistus tai kasvojentunnistus.
  4. Ota käyttöön -ikkunassa lue ja hyväksy käyttöehdot. Paina jatka.
  5. Anna PIN-koodisi. 
  6. Sormenjälki- tai kasvojentunnistus on valmis käytettäväksi sovelluksessa.


Kirjautuminen verkkopankkiin

  1. Valitse verkkosivun Vahvista sovelluksella -välilehti.
  2. Anna verkkopankin käyttäjätunnus ja kirjaudu.
  3. Avaa Vahvista-sovellus puhelimella/tabletilla ja anna PIN-koodi.
  4. Hoida pankkiasiasi loppuun verkkopankissa.

Kirjautuminen mobiilipankkiin

Voit valita kahdesta sisäänkirjautumistavasta sopivamman:

  1. PIN-koodilla (käyttäjätunnus ja mobiilipankin 4-numeroinen PIN-koodi).
  2. Vahvista-sovelluksella (annat käyttäjätunnuksen mobiilipankissa ja 6-numeroisen PIN-koodin Vahvista-sovelluksella).

    Jos olet jo tallentanut käyttäjätunnuksesi mobiilipankissa, sinun ei tarvitse antaa käyttäjätunnusta sisäänkirjautuessasi.

Maksun hyväksyminen tai tunnistautumisen vahvistus

Vahvista-sovelluksella voit vahvistaa kaikki tapahtumat verkkopankissa tai mobiilipankissa sekä myös muissa verkkopalveluissa.

  1. Kun haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua palveluun, valitse Vahvista.
  2. Jos Vahvista-sovellus on samalla laitteella, jolla haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua, Vahvista-sovellus avautuu automaattisesti.
  3. Klikkaa Vahvista-painiketta.
  4. Anna 6-numeroinen PIN-koodisi.

Jos sovelluksen PIN-koodi menee lukkoon tai unohdat sen

Vahvista-sovelluksen 6-numeroinen PIN-koodi voi mennä lukkoon, jos annat virheellisen koodin liian monta kertaa. Vaikka sovelluksen PIN-koodi lukkiutuu, verkkopankkitunnukset toimivat normaalisti.

Poista lukitus joko

  • kirjautumalla verkkopankkiin avaintunnuskortilla ja poistamalla lukitus Vahvista-sovelluksen asetuksista tai
  • poistamalla käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröitymällä uudestaan pankkitunnuksilla. Muista poistaa vanha rekisteröinti myös verkkopankista Vahvista-sovelluksen asetuksista. 

Jos olet unohtanut PIN-koodisi, poista käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröidy käyttäjäksi uudestaan pankkitunnuksillasi. Muista kirjautua myös verkkopankkiin ja poistaa sieltä vanha rekisteröintisi. Vahvista-sovelluksen asetukset löydät verkkopankin valikosta oman nimesi alta. 

Asiakaspalvelu auttaa

Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2442, ma-pe klo 8:00-18:30 ja la klo 10:00-16:00. Puhelut maksavat 0,084 euroa/min.

Pidä verkkopankin avaintunnuskortti lähettyvillä, niin voit tunnistautua palveluun ja saat henkilökohtaista apua.

Verkkotunnusten ja kortin sulkeminen (24 h/vrk)

Soita numeroon +358 20 333

Tallenna numero myös puhelimeesi.

Nainen katsoo hymyillen läppäriä

Kun et ehdi konttoriin, varaa aika verkkotapaamiseen

Verkossa keskustelet yhteyshenkilösi kanssa kaikista säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvistä asioista - olitpa sitten kotona, töissä tai matkalla.

Verkkotapaaminen