Vahvista-sovellus maksujen hyväksymiseen

Sovelluksen avulla voit tunnistautua mobiili- ja verkkopalveluissa ja hyväksyä maksut ilman avaintunnuskorttia.
Puhelin kädessä ja Vahvista-sovellus auki.

Vahvista-sovellus on käytettävissä verkkopankeissa, tunnistuspalvelussa ja verkkomaksussa. Sovellus on käytettävissä mobiilipankissa myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.

Näin otat näppärän sovelluksen käyttöön 

  • Lataa sovellus laitteellesi AppStoresta tai GooglePlaysta.
  • Rekisteröidy käyttäjäksi pankkitunnuksillasi. 
  • Valitse 6-numeroinen PIN-koodi ja nimeä käyttäjäprofiilisi.
  • Sovellus on valmis käytettäväksi. 

Kun käytät verkkopalvelua, jossa sinun täytyy tunnistautua tai hyväksyä maksu, avaa Vahvista-sovellus mobiililaitteellasi ja vahvista tapahtuma PIN-koodillasi. 

Pidä avaintunnuskorttisi kuitenkin tallessa siltä varalta, että unohdat sovelluksen PIN-koodin tai haluat tunnistautua puhelimitse asiakaspalvelussamme.


Kirjautuminen verkkopankkiin

  1. Valitse verkkosivun Vahvista sovelluksella -välilehti.
  2. Anna verkkopankin käyttäjätunnus ja kirjaudu.
  3. Avaa Vahvista-sovellus puhelimella/tabletilla ja anna PIN-koodi.
  4. Hoida pankkiasiasi loppuun verkkopankissa.

Kirjautuminen mobiilipankkiin

Voit valita kahdesta sisäänkirjautumistavasta sopivamman:

  1. PIN-koodilla (käyttäjätunnus ja mobiilipankin 4-numeroinen PIN-koodi).
  2. Vahvista-sovelluksella (annat käyttäjätunnuksen mobiilipankissa ja 6-numeroisen PIN-koodin Vahvista-sovelluksella).

    Jos olet jo tallentanut käyttäjätunnuksesi mobiilipankissa, sinun ei tarvitse antaa käyttäjätunnusta sisäänkirjautuessasi.

Maksun hyväksyminen tai tunnistautumisen vahvistus

Vahvista-sovelluksella voit vahvistaa kaikki tapahtumat verkkopankissa tai mobiilipankissa sekä myös muissa verkkopalveluissa.

  1. Kun haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua palveluun, valitse Vahvista.
  2. Jos Vahvista-sovellus on samalla laitteella, jolla haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua, Vahvista-sovellus avautuu automaattisesti.
  3. Klikkaa Vahvista-painiketta.
  4. Anna 6-numeroinen PIN-koodisi.

Jos sovelluksen PIN-koodi menee lukkoon tai unohdat sen

Vahvista-sovelluksen 6-numeroinen PIN-koodi voi mennä lukkoon, jos annat virheellisen koodin liian monta kertaa. Vaikka sovelluksen PIN-koodi lukkiutuu, verkkopankkitunnukset toimivat normaalisti.

Poista lukitus joko

  • kirjautumalla verkkopankkiin avaintunnuskortilla ja poistamalla lukitus Vahvista-sovelluksen asetuksista tai
  • poistamalla käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröitymällä uudestaan pankkitunnuksilla. Muista poistaa vanha rekisteröinti myös verkkopankista Vahvista-sovelluksen asetuksista. 

Jos olet unohtanut PIN-koodisi, poista käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröidy käyttäjäksi uudestaan pankkitunnuksillasi. Muista kirjautua myös verkkopankkiin ja poistaa sieltä vanha rekisteröintisi. Vahvista-sovelluksen asetukset löydät verkkopankin valikosta oman nimesi alta. 

Asiakaspalvelu auttaa

Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2442, ma-pe klo 8:00-18:30 ja la klo 10:00-16:00. Puhelut maksavat 0,084 euroa/min.

Pidä verkkopankin avaintunnuskortti lähettyvillä, niin voit tunnistautua palveluun ja saat henkilökohtaista apua.

Verkkotunnusten ja kortin sulkeminen (24 h/vrk)

Soita numeroon +358 20 333

Tallenna numero myös puhelimeesi.

Nainen katsoo hymyillen läppäriä

Kun et ehdi konttoriin, varaa aika verkkotapaamiseen

Verkossa keskustelet yhteyshenkilösi kanssa kaikista säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvistä asioista - olitpa sitten kotona, töissä tai matkalla.

Verkkotapaaminen