Handelsbanken lopettaa Suomessa

Osa liiketoiminnoista on myyty. Handelsbanken ajaa loput toiminnot hallitusti alas.
Handelsbankenin lippu salossa sinivalkoista taivasta vasten.

Liiketoiminta ajetaan hallitusti alas

Pääkonttorin aula

Handelsbanken-konserni vetäytyy Suomesta. Ajamme liiketoimintamme hallitusti alas. 

Yritysten ja taloyhtiöiden tilit on sujettu ja maksamisen palvelut ovat päättyneet 30.6.2025. Yritysverkkopankki ja WS-kanavayhteydet on suljettu pysyvästi 10.8.2025.​ Lainat jatkuvat ennallaan. 

Henkilöasiakkaiden tilit- ja maksamisen palvelut ovat päättyneet 31.3.2025. Henkilöasiakkaiden verkkopankki, pankkitunnukset ja Vahvista-sovellus on suljettu pysyvästi. 

Palvelemme olemassa olevien sopimusten puitteissa toistaiseksi.

Liiketoimintoja on myyty S-Pankille, Henki-Fennialle ja Oma Säästöpankille

Taustalla päätös vetäytyä Suomen markkinoilta

19.10.2021 Handelsbanken-konserni ilmoitti päätöksestään vetäytyä Suomen markkinoilta. 

31.5.2023 Handelsbanken-konserni ilmoitti, että se on sopinut myyvänsä osan Suomen-liiketoiminnoista S-Pankille, Oma Säästöpankille ja Henki-Fennialle. Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi yrityskaupan heinäkuussa. 

18.10.2023 Handelsbanken-konserni kertoi, että 31.5.2023 julkistetun kaupan ulkopuolelle jäävien Suomen-liiketoimintojen osalta siirrytään alasajovaiheeseen, jossa harkitaan useita vaihtoehtoja. 

1.9.2024 liiketoimintakauppa OmaSp:n kanssa toteutui.

1.12.2024 liiketoimintakauppa S-Pankin ja Henki-Fennian kanssa toteutui.

Lue lisää:

Usein kysyttyjä kysymyksiä

  • Voit tehdä toimeksiannon lopetetun tilin varojen siirtämiseksi toisen pankin tilille täyttämällä sähköisen lomakkeen

  • Voit pyytää tiliotteet soittamalla asiakaspalveluumme. Varauduthan puhelun aikana tunnistautumaan jonkin suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Tiliotteiden hakemisesta veloitamme palveluhinnaston mukaisen palvelumaksun. 

  • Voit pyytää siirtämään lopetetulla tililläsi olevat varat täyttämällä sähköisen lomakkeen: Sähköiset lomakkeet

  • Jos tilinumeroa ei ole tiedossa, kirjoita "Ei tiedossa" lomakkeen kohtaan "Tilinumero 1 / IBAN". 

  • Lainasopimuksesi jatkuvat ennallaan. Kun tili- ja maksuliikennepalvelumme ovat päättyneet, laskutamme lainanlyhennykset paperilaskulla. 

    Emme enää myönnä uusia lainoja.

  • Osana Handelsbankenin Suomen-liiketoiminnan alasajoa pankin omat Handelsbanken-tilit suljetaan. Lainojen ja pankkitakausten maksuerät maksetaan jatkossa Danske Bankiin. 

    1. Avaa Handelsbankenin verkkosivut osoitteessa handelsbanken.fi.

    2. Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta ja valitse "Tunnistautuminen". 

    3. Syötä asiakaspalvelijalta saamasi koodi tyhjään kenttään ja klikkaa "Jatka". 
    4. Tunnistaudu toisen pankin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. 


    Kun olet tunnistautunut, voit jatkaa asiointia puhelimessa.