Handelsbanken
  • Suomen organisaatio
    • Pankin johto Suomessa
    • Sisäpiirirekisteri
  • Media

Siirry osioon

  • Henkilöasiakkaat
  • Yritykset ja taloyhtiöt
  • Tietoa pankista
  • Ota yhteyttä
  1. Tietoa pankista
  2. Handelsbanken.fi-sivuston saavutettavuusseloste

Handelsbankenin avointen sivujen saavutettavuusseloste

Suomen laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta velvoittaa pankin rakentamaan verkko- ja mobiilipalvelunsa niin, että mahdollisimman monet voivat käyttää niitä.

Saavutettavuusselosteissamme kerromme palveluidemme saavutettavuuden tasosta. Selosteissa viittaamme kansainväliseen WCAG 2.1 -savutettavuusstandardiin ja sen A- ja AA-tasojen saavutettavuusvaatimuksiin. A- ja AA-tasot ovat saavutettavuuslain vähimmäisvaatimukset.


Saavutettavuusanalyysin lopputulema

Ikoni: i-kirjain ympyrässä.

Saavutettavuusseloste on laadittu 11.12.2020 ja päivitetty 9.1.2025.

Saavutettavuusanalyysi on pankin tekemä. Handelsbanken.fi-sivusto täyttää saavutettavuusvaatimukset suurimmaksi osaksi.

Avointen sivujen saavutettavuuspuutteiden korjaaminen jatkuu vuoden 2025 aikana.


Navigointi, valikot ja linkit

  • Yksittäisillä sivuilla samaa linkkitekstiä käytetään linkitettäessä useisiin eri kohteisiin. Tämä voi aiheuttaa ongelmia avustavan tekniikan käyttäjille, varsinkin jos he eivät näe visuaalista kontekstia.
    2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa)
  • Joillakin sivuilla sisäänrakennetusta kehyksestä puuttuu tekstivastine. Otsikko, joka tiivistää visuaalisen sisällön, auttaisi näytönlukijan käyttäjiä ymmärtämään sivulla olevan iframe-kehyksen tarkoituksen.
    4.1.2 Nimi, rooli, arvo
  • Joillakin yksittäisillä sivuilla ID-tunnisteet eivät ole yksilöllisiä. Vaikka käyttäjät voivat yleensä saada tarvittavan tiedon visuaalisesta asettelusta, näytönlukuohjelmia käyttävät luottavat siihen, että sivuelementit on merkitty oikein HTML-koodiin.
    4.1.1 Jäsentäminen
  • Joillakin yksittäisillä sivuilla jotkin säilöelementit ovat tyhjiä. Roolit antavat tietoa sisältörakenteesta ja siitä, miten sivuelementit sopivat yhteen.
    5.2.5 Häiriöttömyys

Kieli ja sisältö

  • Joissakin videoissa ei ole tekstitystä. Tekstitykset mahdollistavat videoiden äänen ymmärtämisen. Niiden päätarkoituksena on tehdä videoista saavutettavia kuuroille tai kuulovammaisille
    1.2.2 Tekstitykset
  • Yksittäisissä taulukoissa taulukon otsikkoon ei ole määritetty tietosoluja. Sokeiden tai heikkonäköisten käyttäjien voi olla vaikea lukea tietotaulukoita, varsinkin jos taulukko sisältää paljon tietoa.
    1.3.1 Tiedot ja suhteet
  • Joidenkin sivujen otsikoista puuttuu tekstiä. Otsikot auttavat pilkkomaan sisältöä ja helpottavat sisällön löytämistä sivulta. Ne on asetettava oikein, jotta näytönlukuohjelmia käyttävät voivat käyttää niitä tällä tavalla.
    1.3.1 Tiedot ja suhteet
  • Teksti leikkautuu, kun sen kokoa muutetaan sivuston navigointipolussa (tai linkkipolussa). Tämä voi tarkoittaa, että näkövammaiset käyttäjät eivät välttämättä pysty saamaan tätä tietoa, jos teksti leikkautuu pois sitä suurennettaessa.
    1.4.4 Tekstin koon muuttaminen

Saavutettavuuspalaute

Mies, jolla on kuulokkeet, mikrofoni ja tietokone.

Jos haluat kommentoida palveluidemme saavutettavuutta, ole hyvä ja lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen saavutettavuuspalaute@handelsbanken.fi. Vastaamme 14 päivän sisällä.

Voit myös lähettää palautteesi täyttämällä saavutettavuuspalautteen lomakkeen.

Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon Avautuu uuteen ikkunaan.

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
Puh. 0295 016 000 (vaihde)

Saavutettavuusvaatimukset.fi (Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivusto) Avautuu uuteen ikkunaan

Asiakaspalvelu henkilöasiakkaat

Puh. 010 444 2442 (mpm/pvm)
ma-pe klo 10:00-12:00  

Asiakaspalvelu yritysasiakkaat

Puh. 010 444 2800 (mpm/pvm)
ti-to klo 10:00-13:00 

Yritysten maksuliikennepalvelut

Puh. 010 444 2545 (mpm/pvm)
ma-pe klo 8:00-17:00

Asiakaspalvelu taloyhtiöt

Puh: 010 444 2820 (mpm/pvm)
ti, to, pe klo 10:00-13:00

Yritysverkkopankin pankkitunnusten sulkeminen

Puh. +358 (0)20 333 (mpm/pvm)

Joka päivä vuorokauden ympäri

  • Evästeet
  • Palveluiden ehdot
  • Henkilötietojen käsittely
  • Saavutettavuusseloste
  • Global start page  Öppnas i nytt fönster
  • Finland  Öppnas i nytt fönster
  • Great Britain  Öppnas i nytt fönster
  • Netherlands  Öppnas i nytt fönster
  • Norway  Öppnas i nytt fönster
  • Sweden  Öppnas i nytt fönster
  • © Svenska Handelsbanken AB (publ)