1. Tietoa pankista
  2. /
  3. Henkilöasiakkaiden verkkopankin saavutettavuusseloste

Henkilöasiakkaiden verkkopankin saavutettavuusseloste

Suomen laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta velvoittaa pankin rakentamaan verkko- ja mobiilipalvelunsa niin, että mahdollisimman monet voivat käyttää niitä.

Saavutettavuusselosteissamme kerromme palveluidemme saavutettavuuden tasosta. Selosteissa viittaamme kansainväliseen WCAG 2.1 -savutettavuusstandardiin ja sen A- ja AA-tasojen saavutettavuusvaatimuksiin. A- ja AA-tasot ovat saavutettavuuslain vähimmäisvaatimukset.


Saavutettavuusanalyysin lopputulema

Ikoni: i-kirjain ympyrässä.

Saavutettavuusseloste on laadittu 10.11.2020.

Saavutettavuusanalyysi on ulkopuolisen, riippumattoman asiantuntijan tekemä. Henkilöasiakkaiden verkkopankki täyttää saavutettavuusvaatimukset suurimmaksi osaksi.

Verkkopankin saavutettavuuspuutteet (poislukien sijoituspalvelut ja verkkotapaaminen) tullaan korjaamaan vuoden 2021 aikana.

Sijoituspalvelut
Sijoituspalvelun pdf-raportit päivitetään saavutettavuusvaatimusten mukaisesti vuoden 2021 aikana.

Sijoituspalvelut päivitetään noudattamaan saavutettavuusvaatimuksia muun kehitystyön yhteydessä, kunnes koko palvelu uudistetaan vuonna 2022.

Verkkotapaaminen
Verkkotapaamista päivitetään noudattamaan saavutettavuusvaatimuksia muun kehitystyön yhteydessä.


Navigointi, valikot ja linkit

  • Palvelusta puuttuu sivuhakemisto.
    2.4.5 Useita tapoja
  • Sijoituspalvelut eivät ole saavutettavia.
  • Verkkotapaaminen ei ole saavutettava.

Kieli ja sisältö

  • Pdf-liitteet eivät ole saavutettavia
  • 1.3.1 Informaatio ja suhteet
  • Kaikki virheilmoitukset eivät ole saavutettavia.
    3.3.1 Virheen tunnistaminen

Verkkopankin uusi Kortit-näkymä

Näkymän saavutettavuus on analysoitu omana kokonaisuutenaan. Näkymä toimii nykymuodossaan siirtymäkauden yli verkkopankin uudistukseen saakka.

Navigointi, valikot ja linkit

  • Syötetty teksti katoaa, jos suurentaa 400 %.
    1.4.10 Responsiivisuus

  • Kalenteri ei toimi näppäimistöä käyttäen.
    2.1.1 Näppäimistö

  • Linkin avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    Painikkeen avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    3.2.1 Kohdistaminen

  • Linkin avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    Painikkeen avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    Näytönlukija ei lue kaikkia valittuja vaihtoehtoja tai summia.
    3.2.4 Johdonmukainen merkitseminen
  • Linkin avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    Painikkeen avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    Näytönlukija ei lue kaikkia valittuja vaihtoehtoja tai summia.
    4.1.2 Nimi, rooli, arvo

Kieli ja sisältö

  • Kalenteri ei toimi toimintarajoitteisen apuvälineillä
    1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö
  • Näytönlukija ei lue kaikkia valittuja vaihtoehtoja.
    Virheilmoituksesta ei tiedä, mihin täytettyyn kenttään virhe liittyy.
    1.3.1. Informaatio ja suhteet

  • Oletusvalintojen värikontrasti ei ole riittävä
    1.4.3 Kontrasti (minimi)

  • Syötetty teksti katoaa, jos suurentaa 400 %.
    1.4.4 Tekstin koon muuttaminen

  • Linkin avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    Painikkeen avautumista uuteen ikkunaan ei ole merkitty.
    3.2.2 Syöte


Saavutettavuuspalaute

Mies, jolla on kuulokkeet, mikrofoni ja tietokone.

Jos haluat kommentoida palveluidemme saavutettavuutta, ole hyvä ja lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen saavutettavuuspalaute@handelsbanken.fi. Vastaamme 14 päivän sisällä.

Voit myös lähettää palautteesi täyttämällä saavutettavuuspalautteen lomakkeen.

Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoonAvautuu uuteen ikkunaan.

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
Puh. 0295 016 000 (vaihde)

Saavutettavuusvaatimukset.fi (Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivusto)Avautuu uuteen ikkunaan