1. Tietoa pankista
  2. /
  3. Mobiilipankin saavutettavuusseloste

Mobiilipankin saavutettavuusseloste

Suomen laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta velvoittaa pankin rakentamaan verkko- ja mobiilipalvelunsa niin, että mahdollisimman monet voivat käyttää niitä.

Saavutettavuusselosteissamme kerromme palveluidemme saavutettavuuden tasosta. Selosteissa viittaamme kansainväliseen WCAG 2.1 -savutettavuusstandardiin ja sen A- ja AA-tasojen saavutettavuusvaatimuksiin. A- ja AA-tasot ovat saavutettavuuslain vähimmäisvaatimukset.


Saavutettavuusanalyysin lopputulos

Ikoni: i-kirjain ympyrässä.

Saavutettavuusseloste on laadittu 1.6.2021.

Saavutettavuusanalyysi on Handelsbankenin tekemä. Mobiilipankki täyttää saavutettavuusvaatimukset suurimmaksi osaksi.

Mobiilipankin saavutettavuuspuutteet tullaan korjaamaan mahdollisimman pian.


Navigointi, valikot, linkit, kieli ja sisältö

  • Tekstin kokoa ei voi suurentaa iOS:ssä
    1.4.4 Tekstin koon muuttaminen
  • Vaakasuuntaa ei voi käyttää iOS:ssä
    1.3.4 Asento
  • Pieniä puutteita kontrastissa
    1.4.3 Kontrasti (minimi) ja 1.4.11 Ei-tekstimuotoisen sisällön kontrasti
  • Joissakin graafisissa objekteissa ei ole kuvaavaa tekstiä
    1.1.1  Ei-tekstuaalinen sisältö
  • Joitakin puutteita kohdistuksessa
    2.4.3 Kohdistusjärjestys
  • Joitakin puutteita objektin kuvailussa
    2.4.6 Otsikot ja nimilaput ja 4.1.2 Nimi, rooli, arvo
  • Joissakin kentissä ja painikkeissa ei ole merkkiä siitä, ovatko kohteet valittavissa ja/tai valittuina
    4.1.2 Nimi, rooli, arvo
  • Sivustolla esiintyy pitkiä tekstejä, jotka eivät ole jaettavissa osiin luettaessa (koko teksti luetaan yhdellä pyyhkäisyllä)
    1.3.1 Informaatio ja suhteet ja 1.3.2 Merkitykseen vaikuttava järjestys
  • Rahastosivuilla sarakeotsikoiden ja taulukon sisällön välillä on epäselvä yhteys (iOS)
    1.3.1 Informaatio ja suhteet, 2.5.3 Nimilappu nimessä ja 4.1.2 Nimi, rooli, arvo 
  • Pieniä puutteita työnkulussa, kun näyttöön tulee virheilmoitus
    3.3.1 Virheen tunnistaminen ja 3.3.3 Virheen korjausehdotus
  • Pieniä puutteita otsikon nimeämisessä
    1.3.1 Informaatio ja suhteet
  • Kaikkia pakollisia osia ei ole merkitty pakollisiksi.
    3.3.2 Nimilaput tai ohjeet

Saavutettavuuspalaute

Mies, jolla on kuulokkeet, mikrofoni ja tietokone.

Jos haluat kommentoida palveluidemme saavutettavuutta, ole hyvä ja lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen saavutettavuuspalaute@handelsbanken.fi. Vastaamme 14 päivän sisällä.

Voit myös lähettää palautteesi täyttämällä saavutettavuuspalautteen lomakkeen.

Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoonAvautuu uuteen ikkunaan.

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
Puh. 0295 016 000 (vaihde)

Saavutettavuusvaatimukset.fi (Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivusto)Avautuu uuteen ikkunaan