1. Tietoa pankista
  2. /
  3. Yritysverkkopankin saavutettavuusseloste

Yritysverkkopankin saavutettavuusseloste

Suomen laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta velvoittaa pankin rakentamaan verkko- ja mobiilipalvelunsa niin, että mahdollisimman monet voivat käyttää niitä.

Saavutettavuusselosteissamme kerromme palveluidemme saavutettavuuden tasosta. Selosteissa viittaamme kansainväliseen WCAG 2.1 -savutettavuusstandardiin ja sen A- ja AA-tasojen saavutettavuusvaatimuksiin. A- ja AA-tasot ovat saavutettavuuslain vähimmäisvaatimukset.


Saavutettavuusanalyysin tulos

Ikoni: i-kirjain ympyrässä.

Saavutettavuusseloste on laadittu 10.11.2020.

Saavutettavuusanalyysi on ulkopuolisen, riippumattoman asiantuntijan tekemä. Yritysverkkopankki täyttää saavutettavuusvaatimukset suurimmaksi osaksi.

Verkkopankin saavutettavuuspuutteet (poislukien sijoituspalvelut) tullaan korjaamaan vuoden 2021 aikana.

Sijoituspalvelut

Sijoituspalvelun pdf-raportit päivitetään saavutettavuusvaatimusten mukaisesti vuoden 2021 aikana.

Sijoituspalvelut päivitetään noudattamaan saavutettavuusvaatimuksia muun kehitystyön yhteydessä, kunnes koko palvelua uudistetaan vuonna 2025.


Saavutettavuusanalyysin havaitut puutteet

Navigointi, valikot ja linkit

  • Muutamat sivut eivät vielä ole täysin responsiivisia.
    1.4.10 Responsiivisuus
  • Näppäimistönavigoinnissa on vielä pieniä puutteita.
    2.1.1 Näppäimistö
  • Aikarajaa ei ole muutettu seitsemästä kerrasta kymmeneen kertaan. 
    2.2.1 Säädettävä ajoitus
  • Ei voi vetää johtopäätöksiä linkin tarkoituksesta kaikkien linkkien tekstistä, yhteydestä ja ulkoasusta.
    2.4.4 Linkin tarkoitus kontekstissa
  • Palvelusta puuttuu sivuhakemisto. 
    2.4.5 Useita tapoja
  • Osa otsikoista ja nimilapuista puuttuu. 
    2.4.6 Otsikot ja nimilaput
  • Ei voi vetää johtopäätöksiä linkin tarkoituksesta kaikkien linkkien tekstistä, yhteydestä ja ulkoasusta.
    3.2.4 Johdonmukainen merkitseminen
  • Sijoituspalvelut eivät ole saavutettavia.

Kieli ja sisältö

  • Kaikkien kenttien lisätietoja ei ole lisätty kentän nimilappuun.
    Osa otsikoista ja nimilapuista puuttuu.
    Kaikkia pakollisia kenttiä ei ole merkitty pakollisiksi.
    Taulukon sisältö voi olla jaettu useampaan taulukkoon, jolloin viittaus taulukon otsikkoon ei toimi. Joissain yhteyksissä taulukkoa on käytetty sisällön asemointiin.
    1.3.1 Informaatio ja suhteet
  • Jokaista sivua ei voi suurentaa 200 prosenttiin asti Firefox-selaimella.
    1.4.4 Tekstin koon muuttaminen
  • Kaikki virheilmoitukset eivät ole saavutettavia. 
    3.3.1 Virheen tunnistaminen
  • Kaikkien kenttien lisätietoja ei ole lisätty kentän nimilappuun.
    Osa otsikoista ja nimilapuista puuttuu.
    Kaikkia pakollisia kenttiä ei ole merkitty pakollisiksi.
    3.3.2 Nimilaput tai ohjeet
  • Koodin lopullista laatua ei ole tarkastettu. 
    4.1.1 Jäsentäminen
  • Pdf-liitteet eivät ole saavutettavia.

Saavutettavuuspalaute

Mies, jolla on kuulokkeet, mikrofoni ja tietokone.

Jos haluat kommentoida palveluidemme saavutettavuutta, ole hyvä ja lähetä sähköpostiviesti osoitteeseen saavutettavuuspalaute@handelsbanken.fi. Vastaamme 14 päivän sisällä.

Voit myös lähettää palautteesi täyttämällä saavutettavuuspalautteen lomakkeen.

Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoonAvautuu uuteen ikkunaan.

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
Puh. 0295 016 000 (vaihde)

Saavutettavuusvaatimukset.fi (Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivusto)Avautuu uuteen ikkunaan