Pankinvaihto yrityksille ja taloyhtiöille
Pankkiyhteydet rajoitetusti käytettävissä 1.7.–10.8.
Huomioikaa nämä 1.7. alkaen, kun tilit on suljettu ja maksamisen palvelut päättyneet
- Ottakaa tiliotteet talteen yritysverkkopankissa tai aineistosiirtoyhteydellä. Jälkikäteen haettavista tiliotteista peritään hinnaston mukainen selvittelykulu.
- Varmistakaa, että aineistosiirtoyhteydet toimivat uuteen pankkiin ja huolehtikaa, että kaikilla tarvittavilla työntekijöillä on käytössään toisen pankin verkkopankkitunnukset. Tilit tai tilivarat eivät enää näy Handelsbankenin yritysverkkopankissa 30.6. jälkeen.
- Lopetetulle tilille ei voi tehdä maksuja – ne palautuvat maksajalle.
- Ilmoittakaa uusi tilinumero ja pankkitunnus asiakkaille, palveluntarjoajille, maksupäätetoimittajalle sekä muille tahoille, joilta yritys saa maksuja. Poistakaa Handelsbankenin tilinumero eri yhteyksistä (esim. veronpalautusten maksutilinä).
- Jos olette jo lähettäneet 30.6. jälkeen erääntyviä laskuja Handelsbankenin tilinumerolla, lähettäkää uudet laskut päivitetyillä pankkiyhteystiedoilla.
- Suoramaksu- ja e-laskujen lähetys ja vastaanotto Handelsbankenin kautta on päättynyt 30.6. Ottakaa käyttöön toisen välittäjän verkkolaskupalvelut.
- Ilmoittakaa laskuttajille uusi verkkolaskuosoite ja välittäjätunnus. Handelsbankenin välittäjätunnukseen (HANDFIHH) liitetyt verkkolaskuosoitteet on poistettu TIEKE:n verkkolaskuosoitteistosta 30.6. Jos saapuneen verkkolaskun eräpäivä on 30.6. jälkeen, lasku on maksettava toisen pankin tililtä.
Lopetetun tilin varojen siirto toiseen pankkiin
Voitte pyytää toista pankkianne lähettämään Handelsbankeniin tarvittavat valtakirjat lainojen sekä lopetetun tilin varojen siirrosta.
Voitte myös pyytää Handelsbankenia siirtämään lopetetulla tilillä olevat varat toisessa pankissa olevalle tilille alla olevalla lomakkeella. Käsittelyaika on noin kolme viikkoa.
Toimeksianto edellyttää vahvaa tunnistautumista ja nimenkirjoitusoikeutetun sähköisen allekirjoituksen. Palveluun voi tunnistautua vahvasti kaikkien pankkien verkkopankkitunnuksilla.
Lomakkeessa hyödynnetään Visma Signin palvelua.
Yritysasiakas, anna toimeksianto lopetetun tilin varojen siirtämiseksi
Toimeksianto edellyttää vahvaa tunnistautumista ja nimenkirjoitusoikeutetun allekirjoituksen.
Taloyhtiöasiakas, anna toimeksianto lopetetun tilin varojen siirtämiseksi
Toimeksianto edellyttää vahvaa tunnistautumista ja nimenkirjoitusoikeutetun allekirjoitusta (kaupparekisterin mukaisesti tai yhtiökokouksen/hallituksen pöytäkirjassa valtuutetulta).
Usein kysyttyjä kysymyksiä
-
Yritysten ja asunto-osakeyhtiöiden tilit suljetaan ja maksamisen palvelut päättyvät 30.6.2025.
Palvelut on irtisanottu tuotealueittain, hyvää pankkitapaa noudattaen. Olemme lähettäneet irtisanomiskirjeet palvelukohtaisesti ennen kunkin palvelun päättymistä.
-
- Voitte pyytää toista pankkianne lähettämään Handelsbankeniin tarvittavat valtakirjat lainojen sekä lopetetun tilin varojen siirrosta.
- Jos teillä on jo toinen pankki eikä voimassa olevia rahoituspalveluita Handelsbankenissa, voitte pyytää Handelsbankenia siirtämään varat lopetetulta tililtä toisen pankin tilille
-
Lainasopimukset jatkuvat ennallaan. Varaamme oikeuden tarkistaa sopimusten hinnoittelua aina marginaalijakson vaihtuessa.
-
Kyllä. Emme veloita lainan ennenaikaisesta takaisinmaksusta ylimääräisiä kuluja. Maksettavaksi tulevat ainoastaan lainan pääoma ja korko. Pyrimme näin helpottamaan asiakkaidemme siirtymistä toiseen pankkiin.
Ylimääräisistä osakaslyhennyksistä perimme pankin hinnaston mukaisen kulun, joka on tällä hetkellä 300 euroa.
-
Perimme ylimääräisistä osakaslyhennyksistä pankin hinnaston mukaisen kulun, joka on tällä hetkellä 300 euroa
-
Emme enää myönnä uusia lainoja.
-
Laskutamme lainojen maksuerät verkko- tai paperilaskulla.
Noudamme verkkolaskuosoitteet automaattisesti TIEKEn verkkolaskuosoitteistosta. Varmistakaa, että verkkolaskuosoitteenne on ajan tasalla osoitteessa verkkolaskuosoite.fi Avautuu uuteen ikkunaan
Suosittelemme verkkolaskun käyttöönottoa.
-
Yrityksiä ja asunto-osakeyhtiötä palvelevat konttorit toimivat Helsingin Ruoholahdessa. Asiointi molempien konttoreiden kanssa tapahtuu puhelimitse tai etänä.
-
Handelsbanken lopettaa toimintansa Suomessa. Henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot on myyty S-Pankille, pk-yritysliiketoiminta Oma Säästöpankille ja henkivakuutusliiketoiminta Henki-Fennialle.
Kaupan ulkopuolelle jäävät palvelumme päättyvät vaiheittain. Näitä palveluja ovat muun muassa palvelut yrityksille, yhteisöille ja kunnille sekä asunto-osakeyhtiöille.
-
- Avaa Handelsbankenin verkkosivut osoitteessa handelsbanken.fi.
- Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta ja valitse "Tunnistautuminen".
- Syötä asiakaspalvelijalta saamasi koodi tyhjään kenttään ja klikkaa "Jatka".
- Tunnistaudu pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Voit tunnistautua Handelsbankenin tai muun pankin tunnuksilla.
Kun olet tunnistautunut, voit jatkaa asiointia puhelimessa. -
Otimme verkkolaskutuksen käyttöön huhtikuussa 2025.
-
Ne eivät veloitu.
Tilien sulkemisen jälkeen mitkään maksut eivät enää veloitu. Jos tilille on jäänyt maksuja, joiden eräpäivä on 30.6. jälkeen, ne hylkääntyvät ilman erillistä ilmoitusta.
Lainat ja pankkitakaukset
Lainat ja pankkitakaukset jatkuvat ennallaan. Koko lainan ennenaikaisesta poismaksusta emme veloita ylimääräisiä kuluja.
Olemme ottaneet verkkolaskutuksen käyttöön. Huolehdittehan siitä, että verkkolaskuosoitteenne on ajan tasalla TIEKEn palvelussa (verkkolaskuosoite.fi).
Suosittelemme verkkolaskun käyttöönottoa.
Lue lisää:
Saldotodistukset ja tiliotteet
Voitte tilata saldotodistuksia ja tiliotteita osoitteesta yrityskonttori@handelsbanken.fi
Saldotodistus on saatavissa suomeksi tai ruotsiksi. Saldotodistuksen toimittamisesta veloitamme palvelumaksun 40,00 €.
Ottakaa yhteyttä
Mikäli teillä on kysyttävää, otattehan yhteyttä. Palvelemme
- taloyhtiöitä ja isännöitsijöitä asunto-osakeyhtiökonttorissa puh: 010 444 2820 (pvm/mpm)
- yrityksiä, yhteisöjä ja kuntia yrityskonttorissa puh: 010 444 2800 (pvm/mpm)
Kiitos asiakkuudestanne!
Olisiko OmaSp sopiva pankkikumppani teille?
Voitte pyytää OmaSp:ltä kokonaisvaltaisen ratkaisuehdotuksen tai keskustella pelkän tilin avauksesta nopeallakin aikataululla.
Lisätietoa saatte soittamalla OmaSp:n asiakaspalveluun 020 764 0600 (pvm/mpm) tai jättämällä yteydenottopyynnön: