Yritysasiakkaan tunteminen

Handelsbankenilla on velvollisuus tunnistaa ja tuntea yritysasiakkaansa. Siksi keräämme yritykseltäsi tietoja asiakassuhteen alussa ja sen aikana.
Toimihenkilö ja asiakkaat keskustelevat

Päivitä yrityksesi tiedot

Miksi kysymme yrityksesi tietoja?

Mitä paremmin me tunnemme yrityksenne ja sen tarpeet, sitä paremmin pystymme tarjoamaan teille sopivia ratkaisuja.

Pyrimme omalla toiminnallamme turvaamaan asiakkaidemme taloudellisia etuja ja suojelemaan asiakkaitamme laittomalta toiminnalta, kuten erilaisilta huijauksilta, esimerkiksi tietojen kalastelulta ja identiteettivarkauksilta.

Pankkina meillä on myös lainsäädäntöön perustuva velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaamme. Meidän pitää voida todentaa henkilöllisyytesi luotettavista tunnistusasiakirjoista. Varmistamme myös, mitä pankkipalveluita yrityksenne tarvitsee ja miten niitä käytätte.

Yrityksen asiakastietojen päivittäminen

Mikäli yrityksesi asiakastietojen päivittäminen on ajankohtaista, olemme lähettäneet sinulle kirjeen. Täytä alla oleva tuntemistietolomake (pdf) ja lähetä se sähköisellä lomakkeella. 

Lähetä asiakkaan tuntemisen asiakirjat

Täytä ensin alla oleva Asiakkaan tuntemistiedot -pdf ja siirry lähettämään täytetty lomake painikkeella "Lähetä Asiakkaan tuntemisen asiakirjat". 

Asiakkaan tuntemistiedot 

Tällä Asiakkaan tuntemistiedot -lomakkeella voit ilmoittaa yrityksen edustajan tuntemistiedot.

Lataa pdf-lomake koneellesi, täytä pdf-lomake ja siirry lähettämään se Lähetä asiakkaan tuntemisen asiakirjat -painikkeella. Lomaketta ei tarvitse allekirjoittaa. Pdf:n täyttäminen toimii parhaiten Google Chrome -selaimella.

Asiakkaan tuntemistiedot (pdf) Avautuu uuteen ikkunaan

Asiakkaan tuntemisen asiakirjat 

Tällä sähköisellä lomakkeella voit lähettää täyttämäsi Asiakkaan tuntemistiedot -pdf:n.

Samalla voit lähettää myös kopion henkilöllisyystodistuksesta, hallituksen pöytäkirjan tai muita pankin pyytämiä asiakirjoja.

Lomake allekirjoitetaan lopuksi sähköisesti. Palveluun voi tunnistautua vahvasti kaikkien pankkien verkkopankkitunnuksilla. Lomakkeessa hyödynnetään VismaSignin tarjoamaa palvelua. Tutustu VismaSignin tietosuojaselosteeseen. Avautuu uuteen ikkunaan

Henkilöllisyystodistukseksi hyväksymme seuraavat tunnistamisasiakirjat:

  • passi
  • henkilökortti, joka on suomalaisen viranomaisen myöntämä ja voimassa määräajan
  • henkilökortti, joka on Euroopan talousalueella sijaitsevan maan, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä ja kelpaa matkustusasiakirjaksi.
Note! The form for submitting KYC information is available in English at the bottom of the page.

Lähetä kopio henkilöllisyystodistuksesta

Tässä voit lähettää pelkän kopion henkilöllisyystodistuksestasi.

Ennen kuin voit ladata asiakirjoja, sinun tulee tunnistautua suomalaisen pankin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Siirry tunnistautumaan ja lataa asiakirjat liitteiden lähettämispalvelussa.


Lue lisää pankin kyselyistä

Asiakkaan tunnistaminen tarkoittaa sitä, että meidän on pankkina kyettävä todentamaan asiakkaan ja asiakkaan edustajan henkilöllisyys hyväksyttävästä voimassa olevasta tunnistamisasiakirjasta. 

Lue lisää pankin kyselyistä:

Tuntemistietojen päivityspyyntöjä vuoden 2025 aikana

Nainen istuu tuolilla ja katsoo kameraan

Pyydämme asiakkaitamme säännöllisesti päivittämään henkilöllisyyteen ja pankkiasiointiin liittyviä tietoja pankkiasioiden sujuvuuden ja turvallisuuden takaamiseksi. 

Tuntemistiedot ovat osalla asiakkaistamme erääntymässä vuoden 2025 aikana. Saatamme siis tarvittaessa olla yhteydessä sekä tuntemistietojen että tunnistamisasiakirjojen päivityksen vuoksi. 

Submitting KYC information

First, fill out the Customer Due Diligence pdf form below and proceed to upload the completed form by clicking the "Submit the Know Your Customer (KYC) documents" button.

Customer Due Diligence 

With this Customer Due Diligence form, you can provide the company representative's information.

Download the pdf form to your computer, fill out the pdf form and proceed to upload it by using the "Submit the Know Your Customer (KYC) documents" button. The form does not need to be signed. Filling out the pdf works best with the Google Chrome browser.

Customer Due Diligence (pdf) Avautuu uuteen ikkunaan

Form for submitting KYC information

With this electronic form, you can upload the completed Customer Due Diligence pdf.

You can use the same form to submit a copy of your ID card, minutes from a board meeting, or any other documents requested by the Bank.

Finally, the form is to be signed electronically. You can identify yourself strongly to login to the service with your Online Banking credentials issued by all banks. The service utilized in the form is provided by VismaSign. VismaSign's privacy policy is available here Avautuu uuteen ikkunaan (in Finnish).

The following identification documents are accepted as proof of identity:

  • a passport
  • an identity card issued by a Finnish authority and valid for a specified period
  • an identity card issued by an authority in a country within the European Economic Area, Switzerland or San Marino and valid as a travel document.