Att byta bank
Överföring av tillgångarna från ett avslutat konto
Med den här blanketten kan du lägga ett uppdrag om att överföra tillgångarna från ditt avslutade konto / dina avslutade konton till det konto som du anger.
Om kontoinnehavarna är flera, ska alla kontoinnehavare underteckna blanketten. Du kan bjuda in andra kontoinnehavare att underteckna blanketten genom att ange deras kontaktuppgifter i blanketten.
Har du lån?
Dina eventuella låneavtal fortsätter oförändrade.
När våra konto- och betaltjänster har upphört fakturerar vi låneåterbetalningarna med pappersfaktura.
Fakturering av lån med pappersfakturor
När konton är stängda och betaltjänster avslutade fakturerar vi avbetalningar av lån och bankgarantier för privatkunder med pappersfaktura från och med 1.4. 2025.
Betalningsuppgifter på fakturan ändras
Samtidigt kommer betalningsuppgifterna för lånen att ändras. Använd betalningsuppgifter som finns under girering på fakturan.
Vanliga frågor
-
Du kan lägga ett uppdrag om att överföra pengarna från det stängda kontot till en annan banks konto genom att fylla den digital digitala blanketten.
-
Du kan se din kreditkortsskuld på din kreditkortsfaktura. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.
Vänligen förbered dig på att identifiera dig med en finsk banks nätbankskoder eller mobilcertifikat under samtalet.
Om ditt kreditkortsavtal har överförts till Rocker kan du kontakta Rockers kundtjänst. Du hittar Rockers kundtjänst kontaktinformation på rocker.com/fi.
-
Du kan begära kontoutdrag genom att kontakta vår kundtjänst. Var beredd att identifiera dig med en annan banks bankkoder eller mobilcertifikat. En serviceavgift enligt prislistan debiteras för att hämta kontoutdrag.
-
Du kan fylla i en begäran om överföring av tillgångarna från ett avslutat konto här: Digitala blanketter
-
Om du inte känner till kontonumret, skriv "Okänt" i fältet "Kontonummer 1 /IBAN".
-
Dina låneavtal kommer att fortsätta oförändrade. När våra konto- och betaltjänster har upphört fakturerar vi låneåterbetalningarna med pappersfaktura.
Vi beviljar inte längre nya lån.
-
Öppna Handelsbankens nätsida på adressen handelsbanken.fi
Klicka på "Logga in" i det övre högra hörnet och välj "Identifiering"
Mata in koden som du fått av kundbetjänaren i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt".
- Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan identifiera dig med en annan banks koder. När du har identifierat dig kan du fortsätta sköta ärenden per telefon.
När du har identifierat dig kan du fortsätta sköta ärenden per telefon.
Ta kontakt
Kontakta oss om du har några frågor och hittade inte svaret ovan.
Vi finns till din tjänst på 010 444 2442 (lna/msa).
Tack för att du varit kund hos oss!