Kort
Kortreklamation
Frågor och svar om kort:
Användningen av kortet
-
Du kan begära att få en återbetalning av tillgodosaldot. Den kan du göra här: handelsbanken.fi/digitala-blanketter. Notera att begäran endast kan undertecknas av kreditkontots innehavare.
Återbetalning och fakturering av kredit
-
Om din kreditkortsskuld har överförts till Rocker, får du nya betalningsuppgifter av dem i deras faktura. Om din faktureringsdag har varit månadens 31 dag, skickar Rocker den första fakturan 31.3.2025. Om din faktureringsdag har varit den 15 i månaden, är den första faktureringsdagen 15.4.2025.
Du får Rockers första faktura på papper. Om du använder OmaPosti, så kommer fakturan dit. Om du inte har fått fakturan, kontakta Rockers kundtjänst.
-
Om din kreditkortsskuld har överförts till Rocker, får du nya betalningsuppgifter av dem i deras faktura. Om din faktureringsdag har varit månadens 31 dag, skickar Rocker den första fakturan 31.3.2025. Om din faktureringsdag har varit den 15 i månaden, är den första faktureringsdagen 15.4.2025.
Du får Rockers första faktura på papper. Om du använder OmaPosti, så kommer fakturan dit. Om du inte har fått fakturan, kontakta Rockers kundtjänst.
Försäkringarna
-
- Reseskyddet är i kraft 12 månader efter upphörandet av avtalet om minst 50 procent av de totala direkta resekostnaderna är betalda före resan med ditt kort under kortets giltighetstid.
Ditt kort innehåller ett försäkringspaket
Försäkringarna är 12 månader i kraft efter att kortet har spärrats, i enlighet med giltiga försäkringsvillkor. Notera, att Credit/Debit-kortets försäkrings är i kraft om du har gjort en betalning på kortets Credit-sida.
Anmäl en skada eller be om mer information
Kontakta försäkringsbolaget Zürich eller ring
+358 9 4241 4632
vardagar kl. 9:15-19:00
korttivakuutus@zurich.com