1. Bank- och kreditkort

Bank- och kreditkort

Med bankkortet använder du ditt konto och med Mastercard-kreditkort får du betaltid. Till kreditkorten hör också ett försäkringspaket.

Välj kort

Debit-kort

Bankkort - Debit

  • Du betalar direkt från ditt brukskonto, oberoende var du befinner dig.
  • Du kan välja ett Online Debit-kort också om du vill att saldot alltid ska vara uppdaterat.
  • Månadsavgiften är 2,50 euro.
Creditkortets bild.

Kreditkort - Credit

  • Kortet innehåller ett omfattande försäkringspaket
  • Flexibel betaltid
  • Årsavgiften är 70 euro
Platinumkortets bild.

Platinum

  • Platinumpaketet kan kopplas till ett Credit-kort.
  • Ett täckande försäkringspaket.
  • Obegränsad LoungeKey-förmån.
  • Credit-kortets årsavgift 70 euro och Platinumpaketets årsavgift 320 euro

Ikon: Pilen som visar mot en dator

Så här registrerar du ett lösenord för nätinköp

Bekräftelsen av nätinköp kräver stark autentisering. När du betalar ett inköp på nätet med ditt nya kort, så behöver du både ett permanent lösenord och en engångskod som du får som ett sms när du ska betala. 

Vänligen observera, att du först ska aktivera kortet. Kortet aktiveras, när du första gången betalar med det och bekräftar köpet med din PIN-kod. 

När du vill göra nätinköp med ditt nya kort, gör så här:

  1. Logga in i nätbanken och öppna Kort-sidan i övre navigeringen. Obs! Du inte kan registrera lösenordet i mobilbanken. 
  2. Klicka på "Ange lösenord för e-handel".
  3. Ange ett lösenord.
  4. Klicka på "Spara".

Skydda ditt kort

Ikon: bankkort med lås framför.

Begränsa användningen av kortet

I nätbanken kan du begränsa användningen av kortet. Du kan välja i vilken omfattning kortet får användas i olika länder. Du väljer också själv om kortet kan användas för betalning på nätet.

Du kan redigera begränsningarna efter behov. 

Logga in i nätbankenÖppnas i nytt fönster
Ikon: bankkort med stoppmärke framför.

Spärra kort

Du kan spärra kortet i nätbanken på Kort-sidan eller genom att ringa

+358 (0)9 4272 2772

Spara numret i din telefon.
Spärra kortet direkt om
  • kortet har förlorats eller blivit stulet
  • du märker att obehöriga inköp har gjorts med kortet.
Säker användning av kortet

Kortreklamation

Du kan lämna in en kortreklamation, om det på din kortfaktura finns betalningar du inte känner igen eller det finns fel i någon fakturering, men också om du inte får den vara eller den tjänst du betalt.

Här finns anvisningar hur du ska göra, om en resa eller tillställning blivit inhiberad på grund av corona och du har betalt för det med ditt kreditkort.

Kortreklamation på grund av inhiberingar

Om du inte kommit överens om ersättning med researrangören eller arrangören av en konsert eller liknande, så kan du skicka oss en kortreklamation.