Kort

Korten har stängts.

Frågor och svar om kort:

Användningen av kortet

  • Du kan begära att få en återbetalning av tillgodosaldot. Den kan du göra här: handelsbanken.fi/digitala-blanketter. Notera att begäran endast kan undertecknas av kreditkontots innehavare.

Återbetalning och fakturering av kredit

  • Om din kreditkortsskuld har överförts till Rocker, får du nya betalningsuppgifter av dem i deras faktura. Om din faktureringsdag har varit månadens 31 dag, skickar Rocker den första fakturan 31.3.2025. Om din faktureringsdag har varit den 15 i månaden, är den första faktureringsdagen 15.4.2025. 

    Du får Rockers första faktura på papper. Om du använder OmaPosti, så kommer fakturan dit. Om du inte har fått fakturan, kontakta Rockers kundtjänst.

  • Om din kreditkortsskuld har överförts till Rocker, får du nya betalningsuppgifter av dem i deras faktura. Om din faktureringsdag har varit månadens 31 dag, skickar Rocker den första fakturan 31.3.2025. Om din faktureringsdag har varit den 15 i månaden, är den första faktureringsdagen 15.4.2025. 

    Du får Rockers första faktura på papper. Om du använder OmaPosti, så kommer fakturan dit. Om du inte har fått fakturan, kontakta Rockers kundtjänst.

Försäkringarna

    • Reseskyddet är i kraft 12 månader efter upphörandet av avtalet om minst 50 procent av de totala direkta resekostnaderna är betalda före resan med ditt kort under kortets giltighetstid.
Ikon: flygplan

Ditt kort innehåller ett försäkringspaket

Försäkringarna är 12 månader i kraft efter att kortet har spärrats, i enlighet med giltiga försäkringsvillkor. Notera, att Credit/Debit-kortets försäkrings är i kraft om du har gjort en betalning på kortets Credit-sida. 

Anmäl en skada eller be om mer information

Kontakta försäkringsbolaget Zürich eller ring
+358 9 4241 4632
vardagar kl. 9:15-19:00
korttivakuutus@zurich.com