Frågor och svar
Vanliga frågor
-
Du kan lägga ett uppdrag om att överföra pengarna från det stängda kontot till en annan banks konto genom att fylla den digital digitala blanketten.
-
Du kan se din kreditkortsskuld på din kreditkortsfaktura. Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst.
Vänligen förbered dig på att identifiera dig med en finsk banks nätbankskoder eller mobilcertifikat under samtalet.
Om ditt kreditkortsavtal har överförts till Rocker kan du kontakta Rockers kundtjänst. Du hittar Rockers kundtjänst kontaktinformation på rocker.com/fi.
-
Du kan begära kontoutdrag genom att kontakta vår kundtjänst. Var beredd att identifiera dig med en annan banks bankkoder eller mobilcertifikat. En serviceavgift enligt prislistan debiteras för att hämta kontoutdrag.
-
Du kan fylla i en begäran om överföring av tillgångarna från ett avslutat konto här: Digitala blanketter
-
Om du inte känner till kontonumret, skriv "Okänt" i fältet "Kontonummer 1 /IBAN".
-
Dina låneavtal kommer att fortsätta oförändrade. När våra konto- och betaltjänster har upphört fakturerar vi låneåterbetalningarna med pappersfaktura.
Vi beviljar inte längre nya lån.
-
Som en del av avvecklingen av Handelsbankens finska verksamhet stängs bankens egna Handelsbanken-konton. I fortsättningen betalas låneraterna och bankgarantiprovisionerna till ett konto i Danske Bank.
-
Öppna Handelsbankens nätsida på adressen handelsbanken.fi
Klicka på "Logga in" i det övre högra hörnet och välj "Identifiering"
Mata in koden som du fått av kundbetjänaren i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt".
- Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan identifiera dig med en annan banks koder. När du har identifierat dig kan du fortsätta sköta ärenden per telefon.
När du har identifierat dig kan du fortsätta sköta ärenden per telefon.
Användningen av kortet
-
Du kan begära att få en återbetalning av tillgodosaldot. Den kan du göra här: handelsbanken.fi/digitala-blanketter. Notera att begäran endast kan undertecknas av kreditkontots innehavare.
Försäkringarna
-
- Reseskyddet är i kraft 12 månader efter upphörandet av avtalet om minst 50 procent av de totala direkta resekostnaderna är betalda före resan med ditt kort under kortets giltighetstid.
Vanliga frågor för företag och husbolag
Handelsbanken säljer en del av sin verksamhet till S-Banken och Fennia Liv
Lägg till ofta ställda frågor kan du se här:
Ta kontakt
Hittade du inget svar på din fråga?
Ta kontakt i vår kundtjänst.