1. Ta kontakt

Ta kontakt

Vi betjänar dig i nätbanken, på telefon eller på ditt eget kontor.
Ikon: platspilar på karta

Bankkontoret

I Handelsbanken är du kund i ett bankkontor

Kontoret känner dig och orten där du bor. Kontoret ger råd som är anpassade till det du behöver och till de mål du har - utan att glömma vad som händer i området. Vi hjälper dig gärna, när du vill bli vår kund.

Ta kontakt!

Säker e-post  

I nätbankens postlåda kan du skicka säkra meddelanden till banken. Du ska inte skicka information om dina bankärenden i vanlig e-post.

Logga in till nätbankenÖppnas i nytt fönster

Kontanttjänster

Några av våra kontor erbjuder kontanttjänster.

Kontor med kontanttjänster

Coronavirus

På grund av coronavirusepidemin betjänar alla Handelsbankenkontoren tillsvidare endast med tidsbokning (även kontanttjänsterna). Vi ber dig vänligen kontakta oss per telefon eller via nätbanken, om du har frågor eller funderar över din ekonomi. Diskussionerna kan gärna skötas som ett digitalt möte.

Hur betjänar Handelsbanken under epidemin? - Frågor och svar

Kontorens kundtjänst överbelastad

Kontorens kundtjänst är överbelastad. Vi beklagar att svarstiderna är längre än vanligt! Till exempel är behandlingstiden för ansökan om amorteringsfritt 4-7 vardagar (normalt 3 vardagar), men vi gör allt för att kunna betjäna dig som vanligt.

Du skickar väl oss inte flera meddelanden i samma ärende - vi svarar dig nog.


Privatkunder

Kundtjänst

Tfn 010 444 2442
må-fr kl. 8:00 - 18:30
lö kl. 10:00 - 16:00

_ _ _

Samtal till kundtjänsten kostar 0,084 euro/min.

Du får personlig och flexibel betjäning under samtalet, om du identifierar dig med dina nätbankskoder. Ha alltså nyckeltalskortet inom räckhåll. 

I kundtjänsten får du bl.a. hjälp med att använda nätbanken, nätbankens lösenord, kontots betalgränser och andra kontouppgifter, aktiveringen av värdepappersportföljen eller ändringar i uttagsgränserna för dina kort.

Rådgivning om placeringar och sparande

Hos oss får du konkreta tips och råd om placeringar och sparande som alltid är ändamålsenliga för dig. 

Placeringsrådgivning i Handelsbanken

Spärr av nätkoder och kort (alla dagar, dygnet runt)

I Finland
Tfn 020 333
Utomlands
Tfn +358 20 333
Spara numret i din telefon.

Innehavare av Aktiiviraha-kort

Aktiivirahas kundtjänstÖppnas i nytt fönster

Kortreklamation

Du kan lämna in en kortreklamation, om det på din kortfaktura finns betalningar du inte känner igen eller det finns fel i någon fakturering, men också om du inte får den vara eller den tjänst du betalt.

Fyll i blanketten och skicka oss.


Företagskunder

Företagets betalningstjänster

Tfn 010 444 2545
må-fr kl. 8:00 - 17:00

Övriga kontaktvägar

Synpunkter och klagomål

Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?

Synpunkter och klagomål

Kontaktuppgifter till dataskyddsombudet

tietosuojavastaava@handelsbanken.fi

Postadress:
Handelsbanken
Dataskyddsombudet
Östersjögatan 11-13
00180 Helsingfors