customer service - Handelsbanken.seKundrådgivare i tjänst

Ta kontakt

Bankkontoret

I Handelsbanken är du kund i ett bankkontor

Kontoret känner dig och orten där du bor. Kontoret ger råd som är anpassade till det du behöver och till de mål du har - utan att glömma vad som händer i området. Vi hjälper dig gärna, när du vill bli vår kund.

Ta kontakt!

Kontanttjänster

Några av våra kontor erbjuder kontanttjänster.

Kontor med kontanttjänster

Säkra meddelanden   

I nätbankens postlåda kan du skicka säkra meddelanden till banken. Du ska inte skicka information om dina bankärenden i vanlig e-post.

Logga in till nätbanken Öppnas i nytt fönster


Frågor och svar om våra tjänster

Händer som håller en mobiltelefon

Har du några frågor om våra tjänster?

Se om du kan hitta svaret på din fråga på den här sidan.

Här kan du hitta vanliga frågor om till exempel mobilbanken och Bekräfta-appen.


Privatkund: identifiera dig så här i telefon

Ikon: kundtjänstens rådgivare i telefon

Nu är det ännu säkrare att sköta bankärenden i telefon 

Då du ringer till Handelsbankens kundtjänst på 010 444 2442, får du en engångskod av rådgivaren. Gör så här:
  • Öppna Handelsbankens hemsida handelsbanken.fi. Klicka på knappen "Logga in" i hörnet uppe till höger och välj "Identifiering". I Handelsbankens mobilbanksapp kommer du åt vyn från avsnittet "Kontakta oss", under "Identifiering".
  • Knappa in koden du fått i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt". 
  • Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan använda Handelsbankens eller de övriga bankernas bankkoder.
  • När du har identifierat dig kan du fortsätta att sköta dina ärenden per telefon. 

Vi betjänar privatkunder även i chatten

Du får personlig service även i chatten.

Du kan också identifiera dig starkt i chatten och hantera bankärenden säkert.

Rådgivaren skickar dig en länk till identifieringstjänsten, där du kan identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat.

Vi finns tillgängliga via chatt på vardagar kl 10-13.


Privatkunder

Kundtjänst

Tfn 010 444 2442 (lna/msa)
må-fr kl. 8:00-17:00

_ _ _

Du får personlig och flexibel betjäning under samtalet, när du identifierar dig med en engångskod och dina bankkoder eller mobilcertifikat. Ha alltså bankkoderna inom räckhåll. 

I kundtjänsten får du bl.a. hjälp med användningen av kort, nätbanken, mobilbanken och Bekräfta-appen. 

Spärr av bankkoder 

Tfn +358 20 333 (lna/msa)

alla dagar dygnet runt

Spärr av kort

Tfn +358 9 4272 2772 (lna/msa)

alla dagar dygnet runt

Ecsters kundtjänst (tidigare Aktiiviraha)

Kortreklamation

Du kan lämna in en kortreklamation, om det på din kortfaktura finns betalningar du inte känner igen eller det finns fel i någon fakturering, men också om du inte får den vara eller den tjänst du betalt.

Här finns anvisningar hur du ska göra, om en resa eller tillställning blivit inhiberad på grund av corona och du har betalt för det med ditt kreditkort.

Kortreklamation på grund av inhiberingar

Om du inte kommit överens om ersättning med researrangören eller arrangören av en konsert eller liknande, så kan du skicka oss en kortreklamation.

Rådgivning om placeringar och sparande

Hos oss får du konkreta tips och råd om placeringar och sparande som alltid är ändamålsenliga för dig. 

Placeringsrådgivning i Handelsbanken


Företagskunder

Företagets betalningstjänster

Tfn 010 444 2545 (lna/msa)
må-fr kl. 8:00-17:00

GlobalOn-Line,
allmän information om företagens produkter och tjänster

Tfn 010 444 2545 (lna/msa)
må-fr kl. 9:00-16:00

support@handelsbanken.fi

Ecsters tjänster för köpmän

Försäljningsstöd för köpmän
tfn 010 444 2602 (lna/msa)
mån-fre kl. 9:00-16:30

Saldointyg

Ni kan beställa ett saldointyg och tillhörande rapporter från banken, till exempel för företagets bokslut.

Saldointyg kan beställas från saldotodistus@handelsbanken.fi. Intyget finns på finska eller svenska.

Vi kommer att leverera saldointyget inom sju bankdagar från det begärda statusdatumet. Vi tar ut en serviceavgift på 40,00 euro för saldointyget.


Övriga kontaktvägar

Synpunkter och klagomål

Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?

Synpunkter och klagomål


En kvinna som leer vid datorn i kontoret

Prenumerera på våra nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbreven Kompassen och Horisonten så får du aktuell information om hur du sköter din ekonomi och ökar din förmögenhet direkt till din e-post.

Aamupala är en finansiell morgonöversikt som skickas varje bankdag och ger nyheter om aktuella marknadshändelser (på finska).