Handelsbanken upphör med sin verksamhet i Finland

Huvudkontorets lobby

Handelsbankskoncernen drar sig ur Finland. Vi avvecklar vår verksamhet kontrollerat. 

Konto- och betaltjänsterna för företag och husbolag har upphört 30.6.2025.  Nätbanken för företagskunder och WS-förbindelsen har stängts permanent 10.8.2025. Lånen fortlöper i Handelsbanken.

Privatkundernas konton har stängts och betaltjänsterna har upphört 31.3.2025. Privatkundernas nätbank, bankkoder och Bekräfta-appen har stängts permanent.

Vi betjänar privatkunder, husbolag och företag inom ramen för gällande avtal tillsvidare. 

Digitala blanketter

Frågor och svar om våra tjänster

Händer som håller en mobiltelefon och ett bankkort.

Har du några frågor om våra tjänster?

Se om du kan hitta svaret på din fråga på den här sidan.

Här kan du hitta vanliga frågor om till exempel Bekräfta-appen.

Företagskunder

Kundtjänst företags

Tfn 010 444 2800 (lna/msa)
ti-to kl. 10:00-13:00 
support@handelsbanken.fi

Kundtjänst husbolag

Tfn 010 444 2820 (lna/msa)
ti, to, fr kl. 10:00-13:00

Var beredd att identifiera dig i början av samtalet endera med bankkoder eller med mobilcertifikat.

Saldointyg

Ni kan beställa ett saldointyg och tillhörande rapporter från banken, till exempel för företagets bokslut.

Saldointyg kan beställas från banken via kontaktformuläret på sidan Digitala blanketter. Intyget finns på finska eller svenska.

Vi tar ut en serviceavgift på 40,00 euro för saldointyget.

Privatkunder

Kundtjänst

Tfn 010 444 2442 (lna/msa)
må-fr kl. 10:00-12:00

Var beredd att identifiera dig i början av samtalet endera med bankkoder eller med mobilcertifikat.

Ikon: kundtjänstens rådgivare i telefon

Privatkund: identifiera dig så här i telefon

Då du ringer till Handelsbankens kundtjänst på 010 444 2442, får du en engångskod av rådgivaren. Gör så här:
  • Öppna Handelsbankens hemsida handelsbanken.fi. Klicka på knappen "Logga in" i hörnet uppe till höger och välj "Identifiering".
  • Knappa in koden du fått i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt". 
  • Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan använda andra bankernas bankkoder.
  • När du har identifierat dig kan du fortsätta att sköta dina ärenden per telefon. 

Övriga kontaktvägar

Synpunkter och klagomål

Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?

Synpunkter och klagomål