Här kan du lägga uppdrag med digitala blanketter.
Ta kontakt
Digitala blanketter
Frågor och svar om våra tjänster
Har du några frågor om våra tjänster?
Se om du kan hitta svaret på din fråga på den här sidan.
Här kan du hitta vanliga frågor om till exempel Bekräfta-appen.
Företagskunder
Företagets betalningstjänster
Tfn 010 444 2545 (lna/msa)
må-fr kl. 8:00-17:00
GlobalOn-Line,
allmän information om företagens produkter och tjänster
Tfn 010 444 2545 (lna/msa)
ti-to kl. 10:00-13:00
Kundtjänst husbolag
Tfn 010 444 2820 (lna/msa)
ti, to, fr kl. 10:00-13:00
Saldointyg
Ni kan beställa ett saldointyg och tillhörande rapporter från banken, till exempel för företagets bokslut.
Saldointyg kan beställas från saldotodistus@handelsbanken.fi. Intyget finns på finska eller svenska.
Vi kommer att leverera saldointyget inom sju bankdagar från det begärda statusdatumet. Vi tar ut en serviceavgift på 40,00 euro för saldointyget.
Privatkunder
Kundtjänst
Tfn 010 444 2442 (lna/msa)
må-fr kl. 10:00-12:00
_ _ _
Du får personlig och flexibel betjäning under samtalet, när du identifierar dig med en engångskod och en annan banks bankkoder eller mobilcertifikat. Ha alltså bankkoderna inom räckhåll.
Privatkund: identifiera dig så här i telefon
- Öppna Handelsbankens hemsida handelsbanken.fi. Klicka på knappen "Logga in" i hörnet uppe till höger och välj "Identifiering".
- Knappa in koden du fått i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt".
- Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan använda andra bankernas bankkoder.
- När du har identifierat dig kan du fortsätta att sköta dina ärenden per telefon.
Övriga kontaktvägar
Synpunkter och klagomål
Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?