Ta kontakt

Vi betjänar dig i nätbanken, på telefon eller på ditt eget kontor.
Ikon: platspilar på karta

Bankkontoret

I Handelsbanken är du kund i ett bankkontor

Kontoret känner dig och orten där du bor. Kontoret ger råd som är anpassade till det du behöver och till de mål du har - utan att glömma vad som händer i området. Vi hjälper dig gärna, när du vill bli vår kund.

Ta kontakt!

Säker e-post  

I nätbankens postlåda kan du skicka säkra meddelanden till banken. Du ska inte skicka information om dina bankärenden i vanlig e-post.

Logga in till nätbankenÖppnas i nytt fönster

Kontanttjänster

Några av våra kontor erbjuder kontanttjänster.

Kontor med kontanttjänster

Privatkund: identifiera dig så här i telefon

a woman talking in a headset

Nu är det ännu säkrare att sköta bankärenden i telefon 

Då du ringer till Handelsbankens kundtjänst på 010 444 2442, får du en engångskod av rådgivaren. Gör så här:
  • Öppna Handelsbankens hemsida handelsbanken.fi. Klicka på knappen "Logga in" i hörnet uppe till höger och välj "Identifiering". 
  • Knappa in koden du fått i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt". 
  • Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan använda Handelsbankens eller de övriga bankernas bankkoder.
  • När du har identifierat dig kan du fortsätta att sköta dina ärenden per telefon. 

Privatkunder

Kundtjänst

Tfn 010 444 2442
må-fr kl. 8:00-17:00

_ _ _

Samtal till kundtjänsten kostar 0,084 euro/min.

Du får personlig och flexibel betjäning under samtalet, när du identifierar dig med en engångskod och dina bankkoder eller mobilcertifikat. Ha alltså bankkoderna inom räckhåll. 

I kundtjänsten får du bl.a. hjälp med användningen av kort, nätbanken, mobilbanken och Bekräfta-appen. 

Rådgivning om placeringar och sparande

Hos oss får du konkreta tips och råd om placeringar och sparande som alltid är ändamålsenliga för dig. 

Placeringsrådgivning i Handelsbanken

Spärr av bankkoder 

Tfn +358 20 333
alla dagar dygnet runt

Spärr av kort

Tfn +358 9 4272 2772
alla dagar dygnet runt

Innehavare av Aktiiviraha- och Ecster-kort

Ecsters kundtjänst

Kortreklamation

Du kan lämna in en kortreklamation, om det på din kortfaktura finns betalningar du inte känner igen eller det finns fel i någon fakturering, men också om du inte får den vara eller den tjänst du betalt.

Här finns anvisningar hur du ska göra, om en resa eller tillställning blivit inhiberad på grund av corona och du har betalt för det med ditt kreditkort.

Kortreklamation på grund av inhiberingar

Om du inte kommit överens om ersättning med researrangören eller arrangören av en konsert eller liknande, så kan du skicka oss en kortreklamation.


Företagskunder

Företagets betalningstjänster

Tfn 010 444 2545
må-fr kl. 8:00-17:00

Ecsters tjänster för köpmän

Försäljningsstöd för köpmän
tfn 010 444 2602
mån-fre kl. 9:00-16:30
myynninrahoitus@ecster.fi

Övriga kontaktvägar

Synpunkter och klagomål

Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?

Synpunkter och klagomål