Vi ber att alla uppdrag skickas med hjälp av digitala blanketter.
Ta kontakt
Digitala blanketter
Privatkunder, företagskunder och husbolag
Kundtjänst företagskunder och husbolag
Tfn 010 444 2800 (lna/msa)
ti-to kl. 10:00-12:00
yrityskonttori@handelsbanken.fi
asoykonttori@handelsbanken.fi
Kundtjänst privatkunder
må-fr kl. 10:00-12:00
henkiloasiakas@handelsbanken.fi
Var beredd att identifiera dig i början av samtalet endera med bankkoder eller med mobilcertifikat.
Identifiering under ett samtal
Då du ringer till Handelsbankens kundtjänst, får du en engångskod av rådgivaren. Gör så här:
- Öppna Handelsbankens hemsida handelsbanken.fi. Klicka på knappen "Logga in" i hörnet uppe till höger och välj "Identifiering".
- Knappa in koden du fått i det tomma fältet och klicka på "Fortsätt".
- Identifiera dig med bankkoder eller mobilcertifikat. Du kan använda andra bankernas bankkoder.
- När du har identifierat dig kan du fortsätta att sköta dina ärenden per telefon.
Handelsbanken upphör med sin verksamhet i Finland
Handelsbankskoncernen drar sig ur Finland. Vi avvecklar vår verksamhet kontrollerat.
Konto- och betaltjänsterna för företag och husbolag har upphört 30.6.2025. Nätbanken för företagskunder och WS-förbindelsen har stängts permanent 10.8.2025. Lånen fortlöper i Handelsbanken.
Privatkundernas konton har stängts och betaltjänsterna har upphört 31.3.2025. Privatkundernas nätbank, bankkoder och Bekräfta-appen har stängts permanent.
Vi betjänar privatkunder, husbolag och företag inom ramen för gällande avtal tillsvidare.
Frågor och svar om våra tjänster
Har du några frågor om våra tjänster?
Se om du kan hitta svaret på din fråga på den här sidan.
Här kan du hitta vanliga frågor om till exempel Bekräfta-appen.
Övriga kontaktvägar
Synpunkter och klagomål
Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?