1. Ta kontakt

Ta kontakt

Vi betjänar dig i nätbanken, på telefon eller på ditt eget kontor.
Ikon: platspilar på karta

Bankkontoret

I Handelsbanken är du kund i ett bankkontor

Kontoret känner dig och orten där du bor. Kontoret ger råd som är anpassade till det du behöver och till de mål du har - utan att glömma vad som händer i området. Vi hjälper dig gärna, när du vill bli vår kund.

Ta kontakt!

Säker e-post  

I nätbankens postlåda kan du skicka säkra meddelanden till banken. Du ska inte skicka information om dina bankärenden i vanlig e-post.

Logga in till nätbankenÖppnas i nytt fönster


Privatkunder

Kundtjänst

Tfn 010 444 2442
må-fr kl. 8:00 - 18:30
lö kl. 10:00 - 16:00

Samtal till kundtjänsten kostar 0,084 euro/min.

Du får personlig och flexibel betjäning under samtalet, om du identifierar dig med dina nätbankskoder. Ha alltså nyckeltalskortet inom räckhåll. 

I kundtjänsten får du bl.a. hjälp med att använda nätbanken, nätbankens lösenord, kontots betalgränser och andra kontouppgifter, aktiveringen av värdepappersportföljen eller ändringar i uttagsgränserna för dina kort.

kundtjanst@handelsbanken.fi

Rådgivning om placeringar och sparande

Hos oss får du konkreta tips och råd om placeringar och sparande som alltid är ändamålsenliga för dig. 

Placeringsrådgivning i Handelsbanken

Spärr av nätkoder och kort (alla dagar, dygnet runt)

I Finland
Tfn 020 333
Utomlands
Tfn +358 20 333
Spara numret i din telefon.

Innehavare av Aktiiviraha-kort

Aktiivirahas kundtjänstÖppnas i nytt fönster

Företagskunder

Företagets betalningstjänster

Tfn 010 444 2545
må-fr kl. 8:00 - 17:00

Övriga kontaktvägar

Synpunkter och klagomål

Har du synpunkter eller klagomål på våra banktjänster?

Synpunkter och klagomålÖppnas i nytt fönster

Kontaktuppgifter till dataskyddsombudet

Tfn 010 444 2401
tietosuojavastaava@handelsbanken.fi

Postadress:
Handelsbanken
Dataskyddsombudet
Östersjögatan 11-13
00180 Helsingfors