1. Ta kontakt
  2. /
  3. Kundrespons och klagomål

Kundrespons och klagomål i Handelsbanken Finland

Vi tar respons och klagomål på allvar.
Kundtjänstens medarbetare med en datorskärm i bakgrunden.

Så här skickar du oss respons

Kontorets ansvar i första hand

Vi anser att all kundrespons är viktig. Om du har ett klagomål, ska du i första hand vända dig till ditt bankkontor.

Enligt våra verksamhetsprinciper ska klagomål behandlas effektivt och omsorgsfullt. Du har rätt att få ett sakligt och korrekt svar och du kan begära att få det skriftligt om du så önskar. Vi meddelar dig, hur behandligen av klagomålet framskrider och ger en tidtabell för behandlingen. Om vi anser att det inte finns någon grund för klagomålet, ger vi dig en motivering till detta.

Omprövning av kontorets beslut

Om du vill begära en omprövning av kontorets beslut, ber vi dig kontakta regionbanken:

Handelsbanken Finland
Kundrespons
Östersjögatan 11-13
00180 Helsingfors

Du kan också skicka din respons på vår blankett.

Är du inte nöjd med vårt beslut?

Om du inte är nöjd med vårt beslut, hänvisar vi dig till Försäkrings- och finansrådgivningen eller Konsumenttvistenämnden.

Försäkrings- och finansrådgivningen
Porkalagatan 1
00180 Helsingfors
Tfn (09) 6850 120
www.fine.fiÖppnas i nytt fönster

Konsumenttvistenämnden
Tavastvägen 3
PB 306
00531 Helsingfors
kril@oikeus.fi

Vi tar dina klagomål på allvar

Kundklagomål är något som vi i Handelsbanken tar på största allvar. Det är ett sätt att få veta vad som inte fungerar så bra och det ger oss en chans att ständigt förbättras.

Dotterbolag

Gälller din respons något av våra dotterbolag? I så fall ber vi dig kontakta dem?

Handelsbanken Rahoitus Oyj

Aktiiviraha