1. Yritysasiakkaat
  2. /
  3. Sähköiset palvelut
  4. /
  5. Lisävahvistus yritysverkkopankissa

Lisävahvistus yritysverkkopankissa

Tekstiviestiin perustuva lisävahvistus parantaa verkkopalveluiden turvallisuutta.
Naisella on kännykkä kädessään
  • Lisävahvistuksen käyttö laajenee 6.6.2021. Kun kirjaudut verkkopankkiin avaintunnuskortilla, sinua pyydetään vahvistamaan kirjautuminen antamalle tekstiviestillä lähetetty numerokoodi.
  • Lisävahvistus koskee myös maksuja, jotka teet verkkopankissa ja jotka vahvistat avaintunnuskortin turvaluvulla. Jos et ole aikaisemmin maksanut maksua vastaanottajalle, pyydämme sinua vahvistamaan toimeksinnon numerokoodilla.
  • Lisävahvistus estää väärinkäytöksiä ja lisää maksamisen turvallisuutta.
  • Sinun tarvitsee vain rekisteröidä puhelinnumerosi verkkopankin nimivalikossa.
  • Jos käytät Vahvista-sovellusta, sinulta ei pyydetä lisävahvistusta.

Miten otan lisävahvistuksen käyttöön?

Kuvakaappaus verkkopankista, lisävahvistuksen numerokenttä.
  1. Avaa nimivalikko verkkopankin oikeasta yläkulmasta.
  2. Valitse Tekstiviestivahvistus-linkki.
  3. Tallenna puhelinnumerosi. Verkkopankki ehdottaa omissa tiedoissasi olevaa numeroa.
  4. Saat heti tekstiviestin, jossa on numerokoodi. Sillä vahvistat annetun puhelinnumeron oikeaksi.
  5. Tämän jälkeen palvelu on käytössäsi.

Asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysymyksiä tai ongelmia lisävahvistuksen kanssa, soita asiakaspalveluumme puh. 010 444 2545

ma-pe klo 8:00-17:00
(0,084 euroa/min.)

yritysasiakkaat@handelsbanken.fi

Maksua ei voi suorittaa ilman lisävahvistusta, jos verkkopankki sitä pyytää.


Lisävahvistus käytössä

Lain mukaan paperinen avaintunnuskortti ei yksinään riitä turvalliseen kirjautumiseen ja maksujen vahvistamiseen verkkopankissa. Kun kirjaudut verkkopankkiin avaintunnuskortilla tai teet maksun uudelle maksunsaajalle, pyydämme sinua vahvistamaan kirjautumisen tai maksun numerokoodilla, jonka lähetämme tekstiviestinä puhelimeesi.

Jos et ole rekisteröinyt puhelinnumerosi verkkopankissa, et saa numerokoodia tekstiviestinä, etkä voi kirjautua verkkopankkiin tai suorittaa maksua

Jos sinulla on Vahvista-sovellus käytössä, lisävahvistusta ei tarvita.


Usein kysyttyä lisävahvistuksesta