Lisävahvistus yritysverkkopankissa

Tekstiviestiin perustuva lisävahvistus parantaa verkkopalveluiden turvallisuutta.
Naisella on kännykkä kädessään
  • Kun kirjaudut verkkopankkiin avaintunnuskortilla, sinua pyydetään vahvistamaan kirjautuminen antamalle tekstiviestillä lähetetty numerokoodi.
  • Lisävahvistus koskee myös maksuja, jotka teet verkkopankissa tai muualla verkossa ja jotka vahvistat Handelsbankenin avaintunnuskortin turvaluvulla.
  • Lisävahvistus estää väärinkäytöksiä ja lisää maksamisen turvallisuutta.
  • Sinun tarvitsee vain rekisteröidä puhelinnumerosi verkkopankissa.
  • Jos käytät Vahvista-sovellusta, sinulta ei pyydetä lisävahvistusta.

Miten otan lisävahvistuksen käyttöön?

Näin rekisteröit lisävahvistuksen puhelinnumeron

  1. Valitse verkkopankin kirjautumistavaksi  ”Avaintunnuskortilla”.
  2. Kirjaudu verkkopankkiin. 
  3. Verkkopankki ohjaa sinua lisäämään puhelinnumeron ("Lisää puhelinnumero tästä").
  4. Lisää matkapuhelinnumero sille tarkoitettuun kenttään ja hyväksy ehdot. 
  5. Saat heti tekstiviestin, jossa on numerokoodi. 
  6. Vahvista puhelinnumero oikeaksi numerokoodilla.
  7. Tämän jälkeen palvelu on käytössäsi.

Asiakaspalvelu

Jos sinulla on kysymyksiä tai ongelmia lisävahvistuksen kanssa, soita asiakaspalveluumme puh. 010 444 2545

ma-pe klo 9:00-16:00
(0,084 euroa/min.)

yritysasiakkaat@handelsbanken.fi

Maksua ei voi suorittaa ilman lisävahvistusta, jos verkkopankki sitä pyytää.


Lisävahvistus käytössä

Lain mukaan paperinen avaintunnuskortti ei yksinään riitä turvalliseen kirjautumiseen ja maksujen vahvistamiseen verkkopankissa. Lisävahvistus pyydetään, kun kirjaudut verkkopankkiin avaintunnuskortilla, suoritat uuden maksun, teet verkkomaksun tai aktivoit Vahvista-sovelluksen. 

Lisävahvistusta pyydetään jokaisen maksun yhteydessä, jos olet kirjautunut verkkopankkiin avaintunnuskortilla.

Jos et ole rekisteröinyt puhelinnumerosi verkkopankissa, et saa numerokoodia tekstiviestinä, etkä voi kirjautua verkkopankkiin tai suorittaa maksua

Jos sinulla on Vahvista-sovellus käytössä, lisävahvistusta ei tarvita.


Usein kysyttyä lisävahvistuksesta

    1. Kirjaudu verkkopankkiin.
    2. Avaa nimivalikko verkkopankin oikeasta yläkulmasta.
    3. Valitse Tekstiviestivahvistus-linkki.
    4. Poista lisävahvistus käytöstä valitsemalla ”Poista palvelu käytöstä”. 
    5. Syötä haluamasi puhelinnumero.
    6. Vahvista muutos verkkopankin ohjeiden mukaisesti.
    Huom. Jos käytät verkkopankkia matkapuhelimella tai tabletilla, linkkivalikko ei välttämättä näy kaikissa laitteissa oikein. Tässä tapauksessa suosittelemme laitteen kääntämistä vaakatasoon.
  • Rekisteröinnin vahvistamista varten matkapuhelimeesi lähetetään numerokoodi. Syötä tämä koodi verkkopankissa olevaan kenttään. Tämän jälkeen verkkopankki ilmoittaa, että puhelinnumerosi on rekisteröity.
  • Kyllä. Yritysverkkopankkisopimukset ovat henkilökohtaisia, ja siksi henkilökohtainen puhelinnumero tarvitaan. Jos käyttäjiä on yrityksen sisällä useita, tarvitaan useampia yritysverkkopankkisopimuksia.  
  • Handelsbanken suosittelee kotimaisten puhelinnumeroiden käyttöä. Verkkopankissa ei voi rekisteröidä ulkomaista numeroa. 

    Poikkeustapauksessa pankki voi rekisteröidä asiakkaalle ulkomaisen numeron. Emme kuitenkaan voi taata, että ulkomainen operaattori toimii täysin vastaavalla tavalla kuin kotimaiset operaattorit. Ulkomaisissa numeroissa voi esimerkiksi olla estoja ja palvelurajoituksia, jotka estävät tekstiviesti perillemenon. Jos sinulla on tarve rekisteröidä ulkomainen numero, ota siinä tapauksessa yhteyttä Handelsbankenin konttoriin.

  • Voit vaihtaa puhelinnumeron ainoastaan poistamalla palvelun ensin käytöstä ja rekisteröimällä sitten uuden puhelinnumeron.