1. Yritysasiakkaat
  2. /
  3. Sähköiset palvelut
  4. /
  5. Vahvista-sovellus yritykselle

Vahvista-sovellus

Sovelluksen avulla voit tunnistautua verkkopalveluissa ja hyväksyä maksut ilman avaintunnuskorttia.

Näin otat sovelluksen käyttöön

Puhelin kädessä ja Vahvista-sovellus auki.
  • Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
    Jos sovellus on sinulla jo yksityisessä käytössä, voit lisätä uuden profiilin (Lisää käyttäjä).
  • Rekisteröidy käyttäjäksi pankkitunnuksillasi. 
  • Valitse 6-numeroinen PIN-koodi ja nimeä käyttäjäprofiilisi.
  • Ota halutessasi käyttöön sormenjälki- tai kasvojentunnistus.
  • Sovellus on valmis käytettäväksi. 

Kun käytät verkkopalvelua yrityksen nimessä ja sinun täytyy tunnistautua tai hyväksyä maksu, avaa Vahvista-sovellus mobiililaitteellasi ja vahvista tapahtuma PIN-koodillasi, mutta yritysprofiilillasi.

Pidä avaintunnuskorttisi tallessa siltä varalta, että unohdat sovelluksen PIN-koodin tai haluat tunnistautua puhelimitse asiakaspalvelussamme.

Ikon information

Lakkasiko Vahvista-sovelluksesi toimimasta?

Vahvista-sovellukseen on tehty turvallisuuspäivityksiä. Siksi osa asiakkaistamme joutuu rekisteröimään sovelluksen laitteelleen uudelleen.

Tavoitteena on estää asiakkaisiin kohdistuvia väärinkäytöksiä. 

Otathan huomioon, että voit ottaa sovelluksen käyttöön vain yhdelle laitteelle kerrallaan.

glödlampa

Uutta: Vahvista-sovelluksen aktivointiin tekstiviestivahvistus 25.5.

Vahvista-sovelluksen aktivointiin tulee muutos. Jatkossa sovelluksen käyttöönotto edellyttää, että olet rekisteröinyt puhelinnumerosi verkkopankin Tekstiviestivahvistus-kohtaan.

Varmista, että olet rekisteröinyt lisävahvistuksen puhelinnumeron

Kun aktivoit 25.5.2021 alkaen mobiililaitteeseesi Vahvista-sovelluksen, sinun tulee vahvistaa aktivointi numerokoodilla, jonka saat tekstiviestinä puhelimeesi. Tekstiviestivahvistus ehkäisee väärinkäytöksiä.

Jos et vielä ole rekisteröinyt lisävahvistamisen numeroa, kirjaudu verkkopankkiin. Verkkopankin oikeassa yläkulmassa yrityksen nimen alla on linkki Tekstiviestivahvistus-sivulle. Klikkaa linkkiä ja rekisteröi puhelinnumero, johon haluat meidän lähettävän numerokoodin.

Jos puhelinnumeroa ei ole rekisteröity, Vahvista-sovelluksen aktivointi ei onnistu. 


Kasvojen- ja sormenjälkitunnistus on nyt Vahvista-sovelluksessa

Ota käyttöösi sormenjälki- tai kasvojentunnistus

Jos laitteesi mahdollistaa sormenjälki- tai kasvojentunnistuksen, voit tunnistautua Vahvista-sovelluksessa ilman PIN-koodia. Biometrinen tunnistautuminen on turvallista ja nopeuttaa asiointiasi. 

Maksujen vahvistamiseen tarvitset edelleen PIN-koodiasi.

  1. Mene sovelluksen asetuksiin näytön yläkulmassa.
  2. Klikkaa käyttäjänimeäsi.
  3. Valitse avautuvasta ikkunasta: aktivoi sormenjälkitunnistus tai kasvojentunnistus.
  4. Ota käyttöön -ikkunassa lue ja hyväksy käyttöehdot. Paina jatka.
  5. Anna PIN-koodisi. 
  6. Sormenjälki- tai kasvojentunnistus on valmis käytettäväksi sovelluksessa.

Kirjautuminen verkkopankkiin

  1. Valitse verkkosivun Vahvista sovelluksella -välilehti.
  2. Anna verkkopankin käyttäjätunnus ja kirjaudu.
  3. Avaa Vahvista-sovellus puhelimella/tabletilla ja anna PIN-koodi.
  4. Hoida pankkiasiasi loppuun verkkopankissa.

Maksun hyväksyminen tai tunnistautumisen vahvistus

Vahvista-sovelluksella voit vahvistaa kaikki tapahtumat verkkopankissa ja myös muissa verkkopalveluissa.

  1. Kun haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua palveluun, valitse Vahvista.
  2. Jos Vahvista-sovellus on samalla laitteella, jolla haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua, Vahvista-sovellus avautuu automaattisesti.
  3. Klikkaa Vahvista-painiketta.
  4. Anna 6-numeroinen PIN-koodisi.

Jos sovelluksen PIN-koodi menee lukkoon tai unohdat sen

Vahvista-sovelluksen 6-numeroinen PIN-koodi voi mennä lukkoon, jos annat virheellisen koodin liian monta kertaa. Vaikka sovelluksen PIN-koodi lukkiutuu, verkkopankkitunnukset toimivat normaalisti.

Poista lukitus joko

  • kirjautumalla verkkopankkiin avaintunnuskortilla ja poistamalla lukitus Vahvista-sovelluksen asetuksista tai
  • poistamalla käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröitymällä uudestaan pankkitunnuksilla. Muista poistaa vanha rekisteröinti myös verkkopankista Vahvista-sovelluksen asetuksista. 

Jos olet unohtanut PIN-koodisi, poista käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröidy käyttäjäksi uudestaan pankkitunnuksillasi. Muista kirjautua myös verkkopankkiin ja poistaa sieltä vanha rekisteröintisi. Vahvista-sovelluksen asetukset löydät verkkopankin valikosta oman nimesi alta. 

Asiakaspalvelu auttaa

Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2545, ma-pe klo 8:00-17:00.