1. Yritysasiakkaat
  2. /
  3. Sähköiset palvelut
  4. /
  5. Vahvista-sovellus yritykselle

Vahvista-sovellus

Sovelluksen avulla voit tunnistautua verkkopalveluissa ja hyväksyä maksut ilman avaintunnuskorttia.
Puhelin kädessä ja Vahvista-sovellus auki.

Näin otat sovelluksen käyttöön 

  • Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
    Jos sovellus on sinulla jo yksityisessä käytössä, voit lisätä uuden profiilin (Lisää käyttäjä).
  • Rekisteröidy käyttäjäksi pankkitunnuksillasi. 
  • Valitse 6-numeroinen PIN-koodi ja nimeä käyttäjäprofiilisi.
  • Sovellus on valmis käytettäväksi. 

Kun käytät verkkopalvelua yrityksen nimessä ja sinun täytyy tunnistautua tai hyväksyä maksu, avaa Vahvista-sovellus mobiililaitteellasi ja vahvista tapahtuma PIN-koodillasi, mutta yritysprofiilillasi.

Pidä avaintunnuskorttisi tallessa siltä varalta, että unohdat sovelluksen PIN-koodin tai haluat tunnistautua puhelimitse asiakaspalvelussamme.


Kirjautuminen verkkopankkiin

  1. Valitse verkkosivun Vahvista sovelluksella -välilehti.
  2. Anna verkkopankin käyttäjätunnus ja kirjaudu.
  3. Avaa Vahvista-sovellus puhelimella/tabletilla ja anna PIN-koodi.
  4. Hoida pankkiasiasi loppuun verkkopankissa.

Maksun hyväksyminen tai tunnistautumisen vahvistus

Vahvista-sovelluksella voit vahvistaa kaikki tapahtumat verkkopankissa ja myös muissa verkkopalveluissa.

  1. Kun haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua palveluun, valitse Vahvista.
  2. Jos Vahvista-sovellus on samalla laitteella, jolla haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua, Vahvista-sovellus avautuu automaattisesti.
  3. Klikkaa Vahvista-painiketta.
  4. Anna 6-numeroinen PIN-koodisi.

Jos sovelluksen PIN-koodi menee lukkoon tai unohdat sen

Vahvista-sovelluksen 6-numeroinen PIN-koodi voi mennä lukkoon, jos annat virheellisen koodin liian monta kertaa. Vaikka sovelluksen PIN-koodi lukkiutuu, verkkopankkitunnukset toimivat normaalisti.

Poista lukitus joko

  • kirjautumalla verkkopankkiin avaintunnuskortilla ja poistamalla lukitus Vahvista-sovelluksen asetuksista tai
  • poistamalla käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröitymällä uudestaan pankkitunnuksilla. Muista poistaa vanha rekisteröinti myös verkkopankista Vahvista-sovelluksen asetuksista. 

Jos olet unohtanut PIN-koodisi, poista käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröidy käyttäjäksi uudestaan pankkitunnuksillasi. Muista kirjautua myös verkkopankkiin ja poistaa sieltä vanha rekisteröintisi. Vahvista-sovelluksen asetukset löydät verkkopankin valikosta oman nimesi alta. 

Asiakaspalvelu auttaa

Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2545, ma-pe klo 8:00-17:00. 

Pidä verkkopankin avaintunnuskortti lähettyvillä, niin voit tunnistautua palveluun ja saat henkilökohtaista apua.