1. Yritysasiakkaat
  2. /
  3. Sähköiset palvelut
  4. /
  5. Vahvista-sovellus yritykselle

Vahvista-sovellus

Sovelluksen avulla voit tunnistautua verkkopalveluissa ja hyväksyä maksut ilman avaintunnuskorttia.

Näin otat sovelluksen käyttöön

Puhelin kädessä ja Vahvista-sovellus auki.
  • Lataa sovellus AppStoresta tai GooglePlaysta.
    Jos sovellus on sinulla jo yksityisessä käytössä, voit lisätä uuden profiilin (Lisää käyttäjä).
  • Rekisteröidy käyttäjäksi pankkitunnuksillasi. 
  • Valitse 6-numeroinen PIN-koodi ja nimeä käyttäjäprofiilisi.
  • Ota halutessasi käyttöön sormenjälki- tai kasvojentunnistus.
  • Sovellus on valmis käytettäväksi. 

Kun käytät verkkopalvelua yrityksen nimessä ja sinun täytyy tunnistautua tai hyväksyä maksu, avaa Vahvista-sovellus mobiililaitteellasi ja vahvista tapahtuma PIN-koodillasi, mutta yritysprofiilillasi.

Pidä avaintunnuskorttisi tallessa siltä varalta, että unohdat sovelluksen PIN-koodin tai haluat tunnistautua puhelimitse asiakaspalvelussamme.

Ikon information

Lakkasiko Vahvista-sovelluksesi toimimasta?

Vahvista-sovellukseen on tehty turvallisuuspäivityksiä. Siksi osa asiakkaistamme joutuu rekisteröimään sovelluksen laitteelleen uudelleen.

Toimenpiteen tavoitteena on estää asiakkaisiin kohdistuvia väärinkäytöksiä. 

glödlampa

Uutta: Vahvista-sovelluksen aktivointiin tekstiviestivahvistus 25.5.

Vahvista-sovelluksen aktivointiin tulee muutos. Jatkossa sovelluksen käyttöönotto edellyttää, että olet rekisteröinyt puhelinnumerosi verkkopankin Tekstiviestivahvistus-kohtaan.

Varmista, että olet rekisteröinyt lisävahvistuksen puhelinnumeron

Kun aktivoit 25.5.2021 alkaen mobiililaitteeseesi Vahvista-sovelluksen, sinun tulee vahvistaa aktivointi numerokoodilla, jonka saat tekstiviestinä puhelimeesi. Tekstiviestivahvistus ehkäisee väärinkäytöksiä.

Jos et vielä ole rekisteröinyt lisävahvistamisen numeroa, kirjaudu verkkopankkiin. Verkkopankin oikeassa yläkulmassa yrityksen nimen alla on linkki Tekstiviestivahvistus-sivulle. Klikkaa linkkiä ja rekisteröi puhelinnumero, johon haluat meidän lähettävän numerokoodin.

Jos puhelinnumeroa ei ole rekisteröity, Vahvista-sovelluksen aktivointi ei onnistu. 


Kasvojen- ja sormenjälkitunnistus on nyt Vahvista-sovelluksessa

Ota käyttöösi sormenjälki- tai kasvojentunnistus

Jos laitteesi mahdollistaa sormenjälki- tai kasvojentunnistuksen, voit tunnistautua Vahvista-sovelluksessa ilman PIN-koodia. Biometrinen tunnistautuminen on turvallista ja nopeuttaa asiointiasi. 

Maksujen vahvistamiseen tarvitset edelleen PIN-koodiasi.

  1. Mene sovelluksen asetuksiin näytön yläkulmassa.
  2. Klikkaa käyttäjänimeäsi.
  3. Valitse avautuvasta ikkunasta: aktivoi sormenjälkitunnistus tai kasvojentunnistus.
  4. Ota käyttöön -ikkunassa lue ja hyväksy käyttöehdot. Paina jatka.
  5. Anna PIN-koodisi. 
  6. Sormenjälki- tai kasvojentunnistus on valmis käytettäväksi sovelluksessa.

Kirjautuminen verkkopankkiin

  1. Valitse verkkosivun Vahvista sovelluksella -välilehti.
  2. Anna verkkopankin käyttäjätunnus ja kirjaudu.
  3. Avaa Vahvista-sovellus puhelimella/tabletilla ja anna PIN-koodi.
  4. Hoida pankkiasiasi loppuun verkkopankissa.

Maksun hyväksyminen tai tunnistautumisen vahvistus

Vahvista-sovelluksella voit vahvistaa kaikki tapahtumat verkkopankissa ja myös muissa verkkopalveluissa.

  1. Kun haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua palveluun, valitse Vahvista.
  2. Jos Vahvista-sovellus on samalla laitteella, jolla haluat hyväksyä maksun tai tunnistautua, Vahvista-sovellus avautuu automaattisesti.
  3. Klikkaa Vahvista-painiketta.
  4. Anna 6-numeroinen PIN-koodisi.

Jos sovelluksen PIN-koodi menee lukkoon tai unohdat sen

Vahvista-sovelluksen 6-numeroinen PIN-koodi voi mennä lukkoon, jos annat virheellisen koodin liian monta kertaa. Vaikka sovelluksen PIN-koodi lukkiutuu, verkkopankkitunnukset toimivat normaalisti.

Poista lukitus joko

  • kirjautumalla verkkopankkiin avaintunnuskortilla ja poistamalla lukitus Vahvista-sovelluksen asetuksista tai
  • poistamalla käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröitymällä uudestaan pankkitunnuksilla. Muista poistaa vanha rekisteröinti myös verkkopankista Vahvista-sovelluksen asetuksista. 

Jos olet unohtanut PIN-koodisi, poista käyttäjäprofiili Vahvista-sovelluksen asetuksista ja rekisteröidy käyttäjäksi uudestaan pankkitunnuksillasi. Muista kirjautua myös verkkopankkiin ja poistaa sieltä vanha rekisteröintisi. Vahvista-sovelluksen asetukset löydät verkkopankin valikosta oman nimesi alta. 

Asiakaspalvelu auttaa

Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin kysymyksiisi numerossa 010 444 2545, ma-pe klo 8:00-17:00.