1. Företag
  2. /
  3. Digitala tjänster
  4. /
  5. Bekräfta-appen för företag

Bekräfta-appen för företag

Med Bekräfta-appen kan du identifiera dig i nätbanken och godkänna betalningarna utan nyckeltalskort.

Ta i bruk appen

Telefonen i handen och Bekräftaappen öppen.
  • Ladda ner appen från AppStore eller GooglePlay.
    Om du redan använder appen privat, så lägger du bara till en ny profil (Lägg till användare).
  • Registrera dig som användare med dina bankkoder. 
  • Välj en 6-siffrig PIN-kod och ge ett namn åt din användarprofil.
  • Appen är klar att använda.  

När du använder nätbanken för ditt företag och du ska identifiera dig eller godkänna en betalning, öppna Bekräftaappen på din mobil eller surfplatta och bekräfta transaktionen med din PIN-kod, men med din företagsanvändarprofil. 

Spara nyckeltalskortet ifall du glömmer din PIN-kod eller vill identifiera dig i vår telefontjänst.


Logga in i nätbanken

  1. Välj fliken Med Bekräfta-appen.
  2. Fyll i användarkoden och logga in.
  3. Öppna Bekräfta-appen i telefonen/på surfplattan och knappa in PIN-koden.
  4. Uträtta dina ärenden i nätbanken.

När du bekräftar en betalning eller din identitet

Med Bekräfta-appen kan du bekräfta allt du gör i nätbanken och i andra nättjänster.

  1. När du ska bekräfta en betalning eller identifiera dig, välj Bekräfta.
  2. Om appen finns i samma mobil eller på samma platta, där du betalar, så öppnas den automatiskt. Bekräfta-appen öppnas automatiskt.
  3. Klicka på Bekräfta-knappen.
  4. Knappa in din 6-siffriga PIN-kod.

Om PIN-koden till appen spärras eller du glömmer den

PIN-koden till Bekräfta-appen kan spärras, om du knappar in koden fel alltför många gånger. Även om PIN-koden låst sig, så fungerar nätbankskoderna normalt.

Öppna låset endera

  • genom att logga in till nätbanken med nyckelkodskortet och där avlägsna spärren i inställningarna för Bekräfta-appen eller
  • genom att radera din användarprofil från inställningarna för Bekräfta-appen. Sedan registrerar du dig på nytt med nätbankskoderna. Kom ihåg att också radera registreringen i nätbankens inställningar för Bekräfta-appen. 

Om du har glömt applikationens PIN-kod, radera användarprofilen från inställningarna för Bekräfta-appen och registrera dig på nytt med nätbankskoderna. Kom ihåg att också logga in till nätbanken och radera din gamla registrering. Inställningarna för Bekräfta-appen finns i nätbankens namnmeny.

Kundtjänsten hjälper

Vår kundtjänst svarar på alla dina frågor på numret 010 444 2545, må-fr kl. 8:00-17:00. 

Ha ditt nyckelkodskort till hands, så att du kan identifiera dig och få personlig betjäning.