1. Företag
  2. /
  3. Digitala tjänster
  4. /
  5. Bekräfta-appen för företag

Bekräfta-appen för företag

Med Bekräfta-appen kan du identifiera dig i nätbanken och godkänna betalningarna utan nyckeltalskort.
Telefonen i handen och Bekräfta-appen öppen.

Ta i bruk appen

  • Ladda ner appen från AppStore eller GooglePlay.
    Om du redan använder appen privat, så lägger du bara till en ny profil (Lägg till användare).
  • Registrera dig som användare med dina nätbankskoder. 
  • Välj en 6-siffrig PIN-kod och ge ett namn åt din användarprofil.
  • Appen är klar att använda.  

När du använder nätbanken för ditt företag och du ska identifiera dig eller godkänna en betalning, öppna Bekräfta-appen på din mobil eller surfplatta och bekräfta transaktionen med din PIN-kod, men med din företagsanvändarprofil. 

Spara nyckeltalskortet ifall du glömmer din PIN-kod eller vill identifiera dig i vår telefontjänst.


Logga in i nätbanken

  1. Välj fliken Med Bekräfta-appen.
  2. Fyll i användarkoden och logga in.
  3. Öppna Bekräfta-appen i telefonen/på surfplattan och knappa in PIN-koden.
  4. Uträtta dina ärenden i nätbanken.

När du bekräftar en betalning eller din identitet

Med Bekräfta-appen kan du bekräfta allt du gör i nätbanken och i andra nättjänster.

  1. När du ska bekräfta en betalning eller identifiera dig, välj Bekräfta.
  2. Om appen finns i samma mobil eller på samma platta, där du betalar, så öppnas den automatiskt. Bekräfta-appen öppnas automatiskt.
  3. Klicka på Bekräfta-knappen.
  4. Knappa in din 6-siffriga PIN-kod.

Om PIN-koden till appen spärras eller du glömmer den

PIN-koden till Bekräfta-appen kan spärras, om du knappar in koden fel alltför många gånger. Även om PIN-koden låst sig, så fungerar nätbankskoderna normalt.

Öppna låset endera

  • genom att logga in till nätbanken med nyckelkodskortet och där avlägsna spärren i inställningarna för Bekräfta-appen eller
  • genom att radera din användarprofil från inställningarna för Bekräfta-appen. Sedan registrerar du dig på nytt med nätbankskoderna. Kom ihåg att också radera registreringen i nätbankens inställningar för Bekräfta-appen. 

Om du har glömt applikationens PIN-kod, radera användarprofilen från inställningarna för Bekräfta-appen och registrera dig på nytt med nätbankskoderna. Kom ihåg att också logga in till nätbanken och radera din gamla registrering. Inställningarna för Bekräfta-appen finns i nätbankens namnmeny.

Kundtjänsten hjälper

Vår kundtjänst svarar på alla dina frågor på numret 010 444 2545, må-fr kl. 8:00-17:00. 

Ha ditt nyckelkodskort till hands, så att du kan identifiera dig och få personlig betjäning.