1. Företag
  2. /
  3. Digitala tjänster
  4. /
  5. Tilläggsbekräftelse i nätbanken för företag

Tilläggsbekräftelse i nätbanken för företag

Ta i bruk tilläggsbekräftelsen så försäkrar du dig om att du kan logga in och sköta dina betalningar i nätbanken.
En kvinna håller mobiltelefonen i handen
  • Användningen av tilläggsbekräftelsen utvidgas 6.6.2021. När du loggar in till nätbanken med nyckelkodskortet, uppmanas du bekräfta inloggningen med en nummerkod du får som sms. 
  • Tilläggsbekräftelsen gäller också betalningar, som du lägger upp i nätbanken och bekräftar med ett säkerhetstal från nyckelkodskortet. Om du inte tidigare har betalat till en betalningsmottagare, så ber vi dig tilläggsbekräfta betalningen.
  • Tilläggsbekräftelsen förhindrar missbruk och ökar säkerheten i betalningarna.
  • Du behöver inte göra annat än registrera ditt telefonnummer i Namnmenyn i nätbanken.
  • Om du använder Bekräftaappen, behöver du inte tilläggsbekräfta.

Hur tar jag tilläggsbekräftelsen i bruk?

Skärmdump från nätbankens sida, där du fyller i nummerfältet.
  1. Öppna Namnmenyn i nätbanken, uppe till höger.
  2. Välj Sms-bekräftelse.
  3. Fyll i ditt telefonnummer och bekräfta det. Nätbanken föreslår det nummer som du har uppgett i dina egna uppgifter.
  4. Du får genast ett sms med en sifferkod. Med den bekräftar du att det telefonnummer du uppgett är korrekt.
  5. Nu är tjänsten aktiverad.

Kundtjänsten

Om du har frågor kring tilläggsbekräftelsen eller problem med att använda den, ring vår kundtjänst tfn 010 444 2545

må-fr kl. 8:00-17:00
(0,084 euro/min.)

support@handelsbanken.fi

Betalningen kan inte utföras utan tilläggsbekräftelse, om nätbanken ber om den.


Så här använder du tilläggsbekräftelsen

Enligt lagen är inte kodtabellen nog för att säkert kunna logga in och bekräfta betalningar i nätbanken. Därför ber vi dig göra en tilläggsbekräftelse, då du loggar in i nätbanken eller gör betalningar till en betalningsmottagare, som du inte betalat till tidigare.

Du får ett sms till det telefonnummer som du registrerat. Tilläggsbekräfta inloggningen eller betalningen med den nummerkod som du fått i telefon.

Om du inte har registrerat ditt telefonnummer, får du inte nummerkoden som sms, och då kan du inte logga in i nätbanken eller göra betalningen.

Om du använder Bekräftaappen, krävs ingen tilläggsbekräftelse.


Vanliga frågor om tilläggsbekräftelsen