Kortreklamationer

En man fyller i en blankett.

Du kan reklamera en kortbetalning till kortutgivaren, om

  • du har betalningar på din kreditkortsräkning, som du inte själv har gjort
  • du inte har mottagit en vara
  • du inte har blivit krediterad av försäljaren så som ni kommit överens
  • försäljaren har gått i konkurs
  • något annat som gäller fakturan verkar vara oklart.

Hur reklamera inställda resor och evenemang under coronaepidemin?

Gör en kortreklamation först när du har varit i kontakt med researrangören eller arrangören av evenemanget och försökt komma överens om en ersättning eller till exempel att flytta fram resan.

Gör så här

Ladda ner reklamationsblanketten och fyll i omsorgsfullt. Spara blanketten i datorn och skicka via nätbankens meddelandefunktion. Kom ihåg att lägga till alla bilagor som begärs. Vi kontaktar dig när vi mottagit blanketten.

Om du inte använder nätbanken, kan du skicka blanketten per post eller som bilaga till ett e-postmeddelande. Skriv ut och underteckna blanketten innan du skickar den.

Skicka blanketten till adressen:

Handelsbanken Finans/Kortreklamationer 
PB 537
00101 Helsingfors

eller per e-post 
fraud.finland@handelsbanken.fi

Ofullständiga reklamationer kan vi inte behandla. De returneras till kunden för komplettering.

Kortreklamationsblanketten (pdf)

Kundtjänst

Om du behöver hjälp eller tilläggsanvisningar när du fyller i reklamationsblanketten, kontakta vår kundtjänst

tfn 010 444 2442
må-fr kl. 8:00 - 18:30
lö kl. 10:00 - 16:00

Samtalen till kundtjänsten kostar 0,084 euro/min.