Kortreklamationer

En man fyller i en blankett.

Du kan reklamera en kortbetalning till kortutgivaren, om

  • du har betalningar på din kreditkortsräkning, som du inte själv har gjort
  • du inte har mottagit en vara
  • du inte har blivit krediterad av försäljaren så som ni kommit överens
  • försäljaren har gått i konkurs
  • något annat som gäller fakturan verkar vara oklart.

Hur reklamera inställda resor och evenemang under coronaepidemin?

Gör en kortreklamation först när du har varit i kontakt med researrangören eller arrangören av evenemanget och försökt komma överens om en ersättning eller till exempel att flytta fram resan.

Gör så här

Fyll omsorgsfullt i reklamationsblanketten, skriv ut den och underteckna. Kom ihåg att lägga till alla bilagor som begärs och skicka den till adressen:

Handelsbanken Finans/Kortreklamationer 
PB 537
00101 Helsingfors

eller per e-post 
fraud.finland@handelsbanken.fi

Ofullständiga reklamationer kan vi inte behandla. De returneras till kunden för komplettering.

Kortreklamationsblanketten (pdf)

Kundtjänst

Om du behöver hjälp eller tilläggsanvisningar när du fyller i reklamationsblanketten, kontakta vår kundtjänst

tfn 010 444 2442
må-fr kl. 8:00 - 18:30
lö kl. 10:00 - 16:00

Samtalen till kundtjänsten kostar 0,084 euro/min.