- Privat /
- Konton, kort och betalningar /
- Bank- och kreditkort /
- Platinum /
- Platinum - Frågor och svar
Platinum - frågor och svar
Frågor och svar om Platinumkortet
-
Kan jag få ett parallellkort åt mitt barn?Ja, om ditt barn är över 15 år, så kan du ansöka om ett parallellkort. Ta kontakt med ditt bankkontor.
-
Vart ska jag ringa om mitt kort kommit bort?Om ditt kort har kommit bort, ska du genast meddela spärrtjänsten, tfn +358 20 333, från hemlandet tfn 020 333.
-
Vilket är telefonnumret till Platinumtjänsten?Numret till Platinumtjänsten är +358 9 3747 7470. Tjänsten är öppen dygnet runt.
-
Hur kan Platinumtjänsten hjälpa mig, om jag är på andra sidan jordklotet?<p class="MsoNormal"><span lang="SV" style="font-size:8.5pt;font-family:"Verdana",sans-serif; color:#000033;background:white;mso-ansi-language:SV" xml:lang="SV">Platinumtjänsten är alltid öppen och du kan ringa den var du än är i världen. Platinumtjänsten ger den hjälp du behöver: den tar fram hjälp om det är fråga om en nödsituation eller bokar biljetter till teatern i staden dit du är på väg.
-
Var hittar jag information om loungerna på de olika flygfälten?Information om loungerna finns i LoungeKey-applikationen och på webbsidan www.loungekey.com. Du kan också ringa Platinumtjänsten +358 9 3747 7470.
-
Kan jag ta mitt ressällskap med till loungen?<p class="MsoNormal"><span lang="SV" style="font-size: 8.5pt; font-family: Verdana, sans-serif; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial;" xml:lang="SV">Du kan ta ditt ressällskap med till loungen. Du kan besöka loungen avgiftsfritt. För gästernas besök debiteras du 28 euro/person på din Platinumfaktura.