Bankkoderna har låst sig eller du har glömt lösenordet

Nätbankens lösenord fungerar inte

  • Om du har glömt lösenordet men vet att bankkoderna inte har låst sig
    Ring kundtjänsten. Kundtjänsten kan ge dig ett nytt lösenord om du har identifierat dig.
  • Om bankkoderna har låst sig på grund av fel lösenord och du har tagit i bruk öppningstjänsten
    Du kan försöka logga in i nätbanken och öppna de låsta bankkoderna med öppningstjänsten, om du tagit tjänsten i bruk. Öppningstjänsten tar du i bruk i nätbanken.
  • Om bankkoderna har låst sig på grund av fel säkerhetstal
    Kontakta ditt kontor. Att öppna ett nätbanksavtal kräver besök på kontoret. Ta med dig pass eller identitetskort (körkort godkänns inte).

Kundtjänsten

Tfn 010 444 2442

må-fr kl. 8:00-18:30
lö kl. 10:00-16:00

0,084 euro/min.

Ha nyckelkodskortet till hands, så att du kan identifiera dig.


Hur tar jag i bruk öppningstjänsten av lösenordet?

  1. Logga in i nätbanken och klicka på ditt namn i högra hörnet. I menyn klicka på Öppna låsta nätbankskoder.  
  2. Kontrollera att telefonnumret är korrekt. Om numret saknas, fyll i numret och klicka på Bekräfta.
  3. Slutför registreringen genom att ange säkerhetstalet som du fått som sms i din telefon.
  4. Nu har du tagit i bruk tjänsten.

Hur fungerar öppningstjänsten av bankkoderna?

När bankkoderna har gått i lås på grund av fel lösenord, erbjuder nätbanken möjligheten att öppna koderna. Du får en kod som sms.

Fyll i följande:
  • personbeteckning
  • användarkoden till nätbanken
  • koden du fått som sms
  • ett säkerhetstal från nyckelkodskortet 
När du loggar intill nätbanken på nytt, ge användarkoden och det första säkerhetstalet från nyckelkodskortet.

Det digitala mötet när du inte har tid

Under det digitala mötet kan du prata med din kontaktperson om alla frågor kring sparande och placering oavsett om du är hemma, på jobbet eller på resa.

Digitalt möte